Gå til innhold

Kan barnas pass bli ugyldige før tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket passene nå, og ser at sønnen min har vokst over 20 cm siden sist han fornyet passet. Passet er gyldig til 2022, han er 15 år. Har det noe og si om høyden er feil? 

Han reiser på ferie om tre uker, så litt knapt med tid for å fornye kanskje?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere får pass på tre uker hvis dere får time innen rimelig tid. Jeg hadde gjort det, om min sønn skulle ut å reise. Han har også vokst mye siden passet ble utstedt.

Anonymkode: 80663...7d4

Skrevet

Høyden er når passet ble laget. At unger vokser vet alle. Det er derfor passene til barn har kort gyldighet. 

Utseendet i forhold til passbildet endrer seg og. Vi skifter jo ikke pass bare vi har vært til frisøren. 

Så bare reis. 

• Liker 5
Skrevet

Datteren hadde vokst 15 cm i forhold til høyden i passet en gang vi var ute og reiste. Husker det fordi hun satt og så i passet sitt og nylig var biltt høydemålt på skolen. Var ingen som rynket på øyebrynene i noen passkontroll ihvertfall!

AnonymBruker
Skrevet

Trur det skal gå bra men enkelt land er strenger enn andre.. 

Anonymkode: 36de5...116

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at dette kommer til å bli noe problem...             

Anonymkode: bb38f...a8a

Skrevet

Høyde og hårfarge må alltid stemme med det som står i passet. Dersom man vokser eller farger håret, må en sporenstreks anskaffe nytt pass.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Brunello skrev:

Høyde og hårfarge må alltid stemme med det som står i passet. Dersom man vokser eller farger håret, må en sporenstreks anskaffe nytt pass.

😂😂😂😂

Anonymkode: 3f4f5...798

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dagens 😂

Anonymkode: 329de...2a5

AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

Anonymkode: d73c7...43e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I passet til babyer står også høyde. Tviler på at min datter er 59 cm når hun er 2 år 😂

Anonymkode: fd38a...efe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I passet til babyer står også høyde. Tviler på at min datter er 59 cm når hun er 2 år 😂

😂😂😂😂

Anonymkode: e2483...93d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, j-mam skrev:

Sjekket passene nå, og ser at sønnen min har vokst over 20 cm siden sist han fornyet passet. Passet er gyldig til 2022, han er 15 år. Har det noe og si om høyden er feil? 

Han reiser på ferie om tre uker, så litt knapt med tid for å fornye kanskje?

Er passet gyldig så er det gyldig til,det motsatte blir bevist. Alle vet at trnåringer og barn vokser. 

Jeg har hatt flere pass med feil høyde, aldri blitt kontrollmålt før jeg ble målt i en annen sammenheng. Da viste det segbat passet mitt alltidmhar harr 3 cm feil høyde. 

Anonymkode: f8215...f47

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I så fall vil heller ikke ugyldig pass være det største problemet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I så fall vil heller ikke ugyldig pass være det største problemet.

Sant :ler: 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Det er en grunn til at passet har gyldighetsdato. De første årene er de kortere, men at en tenåring vokser er jo ikke akkurat en bombe for noen land å fatte.

Så nei, han trenger ikke nytt pass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...