Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2005 #1 Skrevet 3. mai 2005 Skal i bryllup i sommer, skal i kirken, ikke middagen, men til kaffen og kakene (typisk, jeg som liker middag bedre enn kaffe og kaker). Hva skal jeg ha på meg? Må jeg stille i lang kjole sånn sent på kvelden? Blir vel ikke til at man møter opp der før i 22-tiden eller noe, middagen er vel ikke unnagjort på et blunk akkurat... Og hvor mørkt kan jeg gå kledd? Skjønner at svart er utelukket, men har en burgunder/rosa-aktig kjole hvor jeg evt. kan ha sorte sko og sort veske med rosaburgunder detajler på til... Men føler dette kan bli litt mørkt... Er ikke før i august dette, men greit å være føre var :-?
Gjest Revenka Skrevet 3. mai 2005 #3 Skrevet 3. mai 2005 Ja, og en ting som har vært nevnt tidligere. Kle deg som om du også skulle ha vært med på middagen. Kjedelig å komme på kvelden pyntet til fest mens alle de andre er i galla (bare for å sette det litt på spissen).
*Lene* Skrevet 4. mai 2005 #4 Skrevet 4. mai 2005 Skal det samme som deg, i bryllup, i august og til kaffe. Det er vanlig å kle seg like pent som om man skulle til middagen. Sort er vel lov å gå i ? Litt gammel regel vel? Jeg var da helt sort i min søsters bryllup ihvertfall.. Regelen man BØR følge, er å unngå helt hvitt ;-)
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #5 Skrevet 4. mai 2005 Jeg føler det blir så trist å gå i sort, det er jo en dag hvor man skal glede seg. enten det, eller så blir det litt raddis/Nemi-aktig, og jeg har en kusine som går slik kledd daglig, så det funker dårlig for meg. Det med hvitt vet jeg, + at man nødig vil overstråle bruden med kjolen sin (i form av pynt etc.). Uff, da må jeg ut og kjøpe lang kjole da, de jeg har passer best for vinteraktiviteter i fargene
mari Skrevet 4. mai 2005 #6 Skrevet 4. mai 2005 det kommer vel litt an på hva som står i invitasjonen? Vi hadde alt fra galla til pene sommer kjoler og bukser i bryllupet, men så hadde vi utebryllup da..
sixx Skrevet 4. mai 2005 #7 Skrevet 4. mai 2005 Uff, da må jeg ut og kjøpe lang kjole da, de jeg har passer best for vinteraktiviteter i fargene Må du det? :o Du er tross alt "kun" bedt til kaffe.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #8 Skrevet 4. mai 2005 Må du det? :o Du er tross alt "kun" bedt til kaffe. Ja, det er jo nettopp det mitt spørsmål øverst dreide seg om. må jeg egentlig pynte meg med lang kjole dersom jeg bare skal til kaffen. Føler meg jo litt som en degradert gjest (men på den annen side ble jeg overrasket over å i det hele tatt bli invitert, snakker aldri med brudeparet lenger). Men så svarer jo da de før deg at "jo, det er vanlig å stille like pyntet som de øvrige gjestene" - hvilket betyr at jeg må på shopping da jeg ikke har noe å ha på meg
sixx Skrevet 4. mai 2005 #9 Skrevet 4. mai 2005 Ja' date=' det er jo nettopp det mitt spørsmål øverst dreide seg om. må jeg egentlig pynte meg med lang kjole dersom jeg bare skal til kaffen. [/quote'] Nei...du må absolutt ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2005 #10 Skrevet 6. mai 2005 Blir veldig enig med deg når jeg leser det du skriver - men jeg har ikke vært i bryllup siden jeg var liten jente og var brudepike i noen voldsomme kakeformede kreasjoner med rosa tilbehør, hvit blomsterkurv med perleblomster i og kreppet hår... Hadde derfor vært artig å gå i bryllup i voksen alder hvor jeg faktisk kan ha medbestemmelsesrett mht klær/hår etc. Men vurderer vel å ikke kjøpe noe nytt, har jo kjoler, men de er litt mørke. Evt. har mamma en lys blå en fra slutten av 70-tallet som faktisk er veldig fin. Litt gammeldags snitt, men den er ihvertfall noe mer sommerligg en de andre kjolene mine som har et noe mer "nyttårsaften"-preget utseende. Mine nære venner ser aldri ut til å få ut fingeren, så med mindre jeg skal snike meg inn på fremmede menneskers bryllupsfester er dette den eneste sjansen på en stund tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå