Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt i ny jobb. Det er en jobb som krever mye opplæring, blant annet fysisk. Jeg er ferdig med alle opplæringene mine på dagvakt nå. På nettene er det helt andre rutiner, og jeg skal derfor ha min første opplæringsvakt natt til tirsdag. 

Nå fikk jeg nettopp meld om at det var manko på folk, og at de trengte noen ekstra som kunne gå natt. Vakten begynner kl 8, men med 30 min reisevei, så altså bare knappe 3 timer til.. 

Jeg sliter fra før sårt med at jeg ikke klarer å si nei til vakter. Hvis jeg tar denne jobber jeg nesten 60 timer denne uka.. Er det greit å si nei, når tilbudet kom på så kort varsel? I tillegg til at jeg ikke har fått opplæring enda? Jeg har i tillegg også planer i morgen på dagen, og disse må jo da utgå ettersom jeg må hjem etter vakten og hvile meg til en ny nattevakt...

Anonymkode: 201f7...e76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp begynt i ny jobb. Det er en jobb som krever mye opplæring, blant annet fysisk. Jeg er ferdig med alle opplæringene mine på dagvakt nå. På nettene er det helt andre rutiner, og jeg skal derfor ha min første opplæringsvakt natt til tirsdag. 

Nå fikk jeg nettopp meld om at det var manko på folk, og at de trengte noen ekstra som kunne gå natt. Vakten begynner kl 8, men med 30 min reisevei, så altså bare knappe 3 timer til.. 

Jeg sliter fra før sårt med at jeg ikke klarer å si nei til vakter. Hvis jeg tar denne jobber jeg nesten 60 timer denne uka.. Er det greit å si nei, når tilbudet kom på så kort varsel? I tillegg til at jeg ikke har fått opplæring enda? Jeg har i tillegg også planer i morgen på dagen, og disse må jo da utgå ettersom jeg må hjem etter vakten og hvile meg til en ny nattevakt...

Anonymkode: 201f7...e76

Det er greit å si nei når du nærmer deg 60 timer denne uken

Anonymkode: c5137...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. De spør helt sikkert alle, at du har jobbet 60 t denne uka og heller ikke fått opplæring er god grunn til å si nei. Du trenger ikke gi noen forklaring heller, du kan bare si nei rett og slett.

Anonymkode: 5a5a5...940

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...