Gå til innhold

ferie, alene med barn og sliten ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en lang år hvor jeg har studert og hatt barnet vårt 80% av våken tiden alene.. ( pappaen kommer hjem klokka 8 om kvelden ) føler jeg meg utbrent.

Vi reiste på tur til familie i en uke (jeg og barnet,) ingen hjalp meg med aktivisering og familien unngikk oss omtrent. Ingen hadde tid til oss, og greit nok var det. Jeg forventer ikke så mye men jeg forventet ikke å bli fullstending ignorert heller. De klager jo på at vi er der så lite.

Jeg reiste hjem etter en uke, og nå er jeg hjemme igjen, og er alene med barnet i et par dager til.  Følest ut som hodet sa pang og nå orker jeg ikke noe..Noen fler?

Anonymkode: eb5f4...588

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet deres? Hvilke muligheter har dere til å aktivisere i nærmiljøet? Bor dere i by eller mer landlig? Forstår godt at du er sliten. Hva med mannen din, skal dere ikke ha noe av ferien sammen alle tre? 

Anonymkode: ddc5c...ba5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at det står alene i overskriften. Men skal ikke pappaen ha noe ferie med barnet?

AnonymBruker
Skrevet

Når er det pappaens tur til å være med barnet? Skal han ikke ha noe ferietid med barnet sitt? 

Det er klart det er slitsomt å ha ferie alene med barn, har hatt det selv. Inkludert to turer til Hellas alene med to barn under tre, det var kjempegøy og helt utmattende samtidig :bond: Men helt ærlig kjenner jeg ingen småbarnsforeldre som slapper av og samler krefter i ferien sin. De kan kose seg og ha det gøy, men slappe av? Niks! Alle småbarnefireldrene på jobben kommer mer slitne tilbake enn de var før ferien :ler: Det varer noen år, og vips så er det bedre igjen. 

Anonymkode: b09ca...6b0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er det pappaens tur til å være med barnet? Skal han ikke ha noe ferietid med barnet sitt? 

Det er klart det er slitsomt å ha ferie alene med barn, har hatt det selv. Inkludert to turer til Hellas alene med to barn under tre, det var kjempegøy og helt utmattende samtidig :bond: Men helt ærlig kjenner jeg ingen småbarnsforeldre som slapper av og samler krefter i ferien sin. De kan kose seg og ha det gøy, men slappe av? Niks! Alle småbarnefireldrene på jobben kommer mer slitne tilbake enn de var før ferien :ler: Det varer noen år, og vips så er det bedre igjen. 

Anonymkode: b09ca...6b0

Viktig poeng. Avslappende ferier får vi ta igjen når ungene er større 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, «ferie» er ikke ferie. Når man har småbarn kan feriene ofte føles som arbeidsleire. Helt normalt. Og det går over. 

Hilsen en mor med tre barn på 7, 10 og 13 (jeg er over kneika nå). 😉

Anonymkode: 92de4...1ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til jobb i slutten av juli, da skal jeg drikke kaffe i fred, få servert lunsj og gå på do alene 😅👌🏻

Anonymkode: 558b2...3cb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Huff 😞

Ei uke hos familie som burde vært overlykkelige over å kunne underholde barnet ditt men som nesten unngår det for å slippe unna å måtte leke.. Ikke greit. 

Men pappaen til barnet må definitivt komme mer på banen! Hvordan kan det løses da mon tro? Håper at du klarer å få ham til å forstå at han vil måtte ta seg av barnet hvis du blir så slått ut at du ikke klarer mer. 

Anonymkode: 54052...3af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen er på koseferie uten barn. Det fortjener han. Han kommer hjem denne uken og tror nok han kan sove lenge og dra på jobb og bli der til kvelden. Men d går ikke. Vurderer å selv dra ut på cafe og sitte å jobbe i noen dager for å hente meg inn. Hadde vært deilig!! -ts

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er på «koseferie uten barn», mens kona er alene med barnet og føler seg utbrent? Det skurrer noe veldig her! Skal du også ha «koseferie uten barn» da eller? Eller er det bare mannen som fortjener det? 

😡 

Anonymkode: 89e2a...8ff

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ferie er jo kremen med å være foreldre. Tid sammen, late dager med gøyale aktiviteter, dra på turer osv. 😊 

Hilsen 100% alenemamma 

Anonymkode: a4c46...f7e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ferie er jo kremen med å være foreldre. Tid sammen, late dager med gøyale aktiviteter, dra på turer osv. 😊 

Hilsen 100% alenemamma 

Men noen blir utbrente av det. Vi er ikke Grethe Waitz alle sammen. Gøyale aktiviteter er ofte dyrt, utenom bading og sykling da. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er på «koseferie uten barn», mens kona er alene med barnet og føler seg utbrent? Det skurrer noe veldig her! Skal du også ha «koseferie uten barn» da eller? Eller er det bare mannen som fortjener det? 

😡

Anonymkode: 89e2a...8ff

Tviler på jeg får det. Barnet er ekstremt avhengig av meg. Det skurrer ja, enig i det. Prøver så godt jeg kan å hente meg inn ellers

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen 100% alenemamma 

Du er flink du :)

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men noen blir utbrente av det. Vi er ikke Grethe Waitz alle sammen. Gøyale aktiviteter er ofte dyrt, utenom bading og sykling da. 

Gøyale aktiviteter trenger slett ikke være dyrt. Dra i fjæra, gå i fjellet, fisketurer, lage ting av det man har eller det man finner osv. Det er mye som er gratis og gøy😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gøyale aktiviteter trenger slett ikke være dyrt. Dra i fjæra, gå i fjellet, fisketurer, lage ting av det man har eller det man finner osv. Det er mye som er gratis og gøy😊

Du er alenemor som drar på fisketur du da? veldig imponerende. :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på jeg får det. Barnet er ekstremt avhengig av meg. Det skurrer ja, enig i det. Prøver så godt jeg kan å hente meg inn ellers

Får det? Er det ikke bare å ta det? Hvorfor er koseferie uten barn noe du må få av mannen? Gi det heller til deg selv, det er jo hans barn også. 

Anonymkode: 11db9...88c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drar også mye på fisketur, har to barn, 6 år og minste på 13 måneder. 

Anonymkode: 11db9...88c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Imponerende? Ok..... Å ta med seg telt og stang opp i elva er gøy og fint, men imponerende er det neppe😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Imponerende? Ok..... Å ta med seg telt og stang opp i elva er gøy og fint, men imponerende er det neppe😅

Jo, det synes nå jeg : P 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...