Gå til innhold

Litt lei meg for kommentar fra barnet jeg passer.. teit.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer en 9-åring en del. Vi kommer veldig godt overens, og han liker å være med meg. Han sier for det meste ting rett ut, men en kommentar han kom med forleden dag gjorde at jeg ble temmelig lei meg. Litt tåpelig, i know, men det er jo fra barn og fulle folk man skal høre sannheten..

Jeg hadde tatt på en helt ny jumpsuit, og da sier han: «Hadde det ikke vært for ansiktet ditt, så hadde du vært fin!» Jeg: å? Han: «ja, kroppen din ser ut som en modell. Men ikke ansiktet ditt da.» Han trodde jo dette var en kompliment, men det svei. Har alltid tenkt litt samme tanken selv.. at jeg ikke er så fornøyd med fjeset.. øyne, nese osv. Men har aldri hørt det fra noen andre før. :( 

Tåpelig å bli lei seg for en kommentar fra et barn?

Anonymkode: 038db...03f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forklarte du barnet at dette var sårende? 

Anonymkode: 8a328...5a1

• Liker 9
Skrevet

Ikke ta noe en 9 åring sier om utseende ditt seriøst. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du også huske på at nesten alle barn i dag blir foret med den samme media verden som vi voksne blir. Det er ikke noe i veien med deg, men det er noe i veien med verdens synet i dag. Spesielt når det kommer utseende. 

Anonymkode: d3e91...dbe

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt på vei over den kommentaren. Han var frekk, men vet det nok ikke, så hadde sagt at jeg ble såret og hvorfor. Men hadde tenkt mye på dette etterpå. 

Anonymkode: 08428...72d

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan forstå at du ble såret, men samtidig... så bra at du har digg kropp da! :)

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ta en prat med foreldrene.

Skrevet

Ta det med en klype salt, han er bare ni. Skjønner at det var sårende likevel. Du har sikkert helt fint ansikt!  Hvis han kommer med kommentarer om utseende på noen senere, så lærer du ham å ikke kommentere hvis det er noe negativt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva vet vel en 9 åring?

Anonymkode: f0603...c89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Gud skrev:

Jeg kan forstå at du ble såret, men samtidig... så bra at du har digg kropp da! :)

Dette er det jeg mener med media skadet. 

Anonymkode: d3e91...dbe

• Liker 2
Skrevet

Skjønner deg godt. Hadde blitt såret selv.

• Liker 2
Skrevet

En 9 åring sa du har modell kropp?

Når jeg var 9 visste jeg ikke engang hva en modell var.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Husk at barn har helt annen smak enn voksne. Det kan også godt hende niåringen syns de eneste voksne som er pene er de glansbildene han ser i media. Han skjønner nok ikke at de er gjennomsnittlige under all sminken, og sammenligner alle voksne damer med disse. Selvsagt er du - med hverdagssminke eller ingen/lite sminke - ikke like pen som en kjendis som har blitt stylet i timesvis av profesjonelle. Kanskje du er peneste under all sminken, men dette forstår ikke niåringen. 

Anonymkode: 520b6...32c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, hocane skrev:

En 9 åring sa du har modell kropp?

Når jeg var 9 visste jeg ikke engang hva en modell var.

Har du fått med deg hva slags verden dagens barn vokser opp i? 

Anonymkode: 8a328...5a1

• Liker 2
Skrevet

Du må få deg tykkere hud. Barn sier mye rart og de har ikke samme forståelse for omverden som vi voksne har. Alt, som du føler at kommer helt naturlig til deg, er ting som må læres inn samtidig som hjernen modnes. Du må forklare 9-åringen at du skjønner at det var ment som en hyggelig ting å si, men at det med ansiktet var uhøflig og at du ble lei deg. 

Jeg må for såvidt så meg enig med AB 520b6. 

Jeg har stått på butikken med en av mine barn som lurte på hvorfor damen hadde skjegg. Det var en mann med rosa skjorte. Han bare smilte. Det var jo ikke vondt ment fra mitt barn, men det var den perioden der alle barna i barnehagen trodde at rosa og langt hår var kun for jenter, og blått og kort hår var kun for gutter. 🙄 Eller oh, den perioden der de trodde at alle damer som ikke hadde flat mage betydde at de var gravide. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn styrke i deg selv til å la det der prelle av. Men. Ungen må lære seg at man ikke kan si sånn til folk. Han er ni, og skal oppdras. Si det til foreldrene, og ta en liten og fin prat med ham om at sånt sier man ikke til andre, og forklar hvorfor.

Anonymkode: af3c8...714

AnonymBruker
Skrevet

Litt urovekkende at en niåring snakker om kropp på den måten. Har han oppegående foreldre?

Anonymkode: dc01c...6cb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man skal jo si ifra til barn når de sier noe frekt eller upassende. Ja, barn sier mye rart, men de skal jo korrigeres. Det er det som er oppdragelse.

Ellers synes jeg dette utsagnet er rart: "ja, kroppen din ser ut som en modell. Men ikke ansiktet ditt da". Dette er en måte å formulere seg på som han har plukket opp et sted. Det hadde jeg nevnt for foreldrene hans.

Anonymkode: fd7da...985

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått med deg hva slags verden dagens barn vokser opp i?

Tydeligvis ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det tviler jeg så langt inn i margen på at en 9-åring har sagt.

Anonymkode: 27573...500

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...