AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Grusomt emne, men jeg må spørre. For mange år siden ødela jeg neglen på storetåen. «Den kommer til å falle av», sa legene. Vel, det har den ikke gjort. Den har vokst seg tykk, skjev og nå de siste dagene, veldig vond. Den har vært umulig å klippe, så jeg frykter at hele neglen må fjernes. Har noen gjort dette før? Hvordan gjøres det? Kan jeg gå på legevakten? Lang ventetid hos fastlegen... Eller må dette type opereres? Setter pris på å høre fra andre som har opplevd lignende! Anonymkode: b8f23...ec9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Gå til en fotpleier Anonymkode: 23336...672
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Legevakten for det, ja...er det rart køene er lange der eller? Anonymkode: 60502...b0c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 TS her. Jeg skjønner at det ikke er en livstruende situasjon, men det er smertefullt og gjør det vanskelig å gå for mye. Ønsket bare å høre andres erfaringer og råd. Anonymkode: b8f23...ec9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Fotpleier eller fastlege. Dette er ikke ØH eller legevaktmateriale. Anonymkode: 234d5...90e 3
Gjest #Rasshøl Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Hvis det er verk kan du dyppe foten i et grønnsåpe vannbad, og kontakte fastlegen din i morgen. Dette er ikke noe å dra på legevakten med. En tidligere kollega måtte fjerne neglen, jeg vet ikke hvor hun gjorde det. Men etter neglen ble fjernet limer hun på en falsk negl, så det ikke synes at hun mangler en negl. Jeg veit at det ikke var det du lurte på, men det er tips om neglen din blir fjernet.
Nappetass1 Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat nå, #Rasshøl skrev: Hvis det er verk kan du dyppe foten i et grønnsåpe vannbad, og kontakte fastlegen din i morgen. Dette er ikke noe å dra på legevakten med. En tidligere kollega måtte fjerne neglen, jeg vet ikke hvor hun gjorde det. Men etter neglen ble fjernet limer hun på en falsk negl, så det ikke synes at hun mangler en negl. Jeg veit at det ikke var det du lurte på, men det er tips om neglen din blir fjernet. Hm. Jeg slo foten og neglen datt av for egen maskin etter noen mnd. Det tok sin tid, men neglen vokste da ut igjen.
Gjest #Rasshøl Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat nå, Nappetass1 skrev: Hm. Jeg slo foten og neglen datt av for egen maskin etter noen mnd. Det tok sin tid, men neglen vokste da ut igjen. Jeg veit ikke grunnen til at hun mistet neglen permanent. Hun fortalte bare at hun hadde fått den fjernet, og at hun limte på en falsk negl.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 Takk for hjelp! Får ringe fastlegen i morgen. Får man fjernet negl hos fastlegen eller må man henvises videre? Gjør det vondt, tar det lang tid, få man bedøvelse? Har mistet neglen før, men da har den falt av seg selv. Det gjør den ikke denne gangen... Anonymkode: b8f23...ec9
Belima Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Min fastlege har fjernet mine istykkerslåtte tånegler 3 ganger. Ikke sikkert alle gjør det, men rette stedet å starte hos fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 Da var neglen fjernet, og fy så vondt det gjør. Klarer foreløpig ikke gå helt normalt, får ikke på meg sko og er ubehagelig bare noe er borti foten, til tross for bandasje. Resten av tåen er hoven og enkelte steder blå. Bruker Mepitel og bandasje rundt såret, men har ikke fått noe informasjon om hvor ofte jeg skal skifte på dette. Leser en del steder at såret bør få være i fred, andre steder står det at man bør skifte daglig. Brukte først Jelonet som sårkontaktlag, men dette hengte seg helt fast.. Noen kloke sjeler der ute? Hvor ofte bør jeg bytte? Anonymkode: b8f23...ec9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå