AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Hei. Dere som har vært i sommerland Fotfølger dere barna og følger i alle sklier og bassenger eller har dere en base der dere voksne er som de kan komme til? Begge mine barn er over 140 (altså høye nok til de aller fleste straksjoner) og vært svømmedyktige i ca 2 år begge to. De vil helst løpe rundt alene, men jeg er litt usikker. Hvis du svarer skriv gjerne alder og om bsrnet er svømmedyktig. Mine er 9 og 10 år Anonymkode: e37ef...661
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Hadde ikke vært aktuelt her. De er fortsatt små og tar sjanser de ikke skjønner konsekvensen av. Jeg kunne å svømme før jeg begynte på skolen, men fikk ikke være alene ved bading likevel. Anonymkode: f621e...c18
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Magasuget kan anbefales det går fort og er veldig spennende Anonymkode: 0e2da...ca5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 Var der forrige sommer. Eldste var 10, og han hadde med en venn på samme alder. De er begge svømmedyktige. De fikk gå rundt alene. Vannet på bunnen av skliene er ikke spesielt dypt, og det er badevakter tilstede. Avtalte med dem hvor hyppig vi ønsket at de kom å sjekket innom oss. Vi var jo selvfølgelig med på attraksjoner også Anonymkode: 5e0be...fb9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 En 9-åring på over 140?? Jeg var lavere da jeg var 13😂 Men da jeg var der som ung så følgte foreldrene mine med, men ble ikke med meg i skliene og slikt. Anonymkode: 32124...9c4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: En 9-åring på over 140?? Jeg var lavere da jeg var 13😂 Men da jeg var der som ung så følgte foreldrene mine med, men ble ikke med meg i skliene og slikt. Anonymkode: 32124...9c4 Ja 9 åringen min er 145 😂 Er jo forøvrig ikke sånn at jeg planlegger å legge meg på en solseng å bli der til det stenger mens ungene løper alene rundt uten pass. Men tenkte mer ettersom de er 2 barn med forskjellige behov og jeg er en voksen om det er innafor at de gjør litt forskjellige ting og møtes etter avtale etter ikke alt for lang tid der jeg bytter på hvem jeg følger mer med. TS Anonymkode: e37ef...661
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja 9 åringen min er 145 😂 Er jo forøvrig ikke sånn at jeg planlegger å legge meg på en solseng å bli der til det stenger mens ungene løper alene rundt uten pass. Men tenkte mer ettersom de er 2 barn med forskjellige behov og jeg er en voksen om det er innafor at de gjør litt forskjellige ting og møtes etter avtale etter ikke alt for lang tid der jeg bytter på hvem jeg følger mer med. TS Anonymkode: e37ef...661 Jeg har en 7-åring over 140, men ikke svømmedyktig nok til at jeg ikke følger med. Jeg ville nok delt det litt i ditt tilfelle. At de kunne gått på egenhånd, men holdt seg i enten nedre eller øvre del av parken (om du skjønner hva jeg mener med det). Da er det ikke så store avstander, de kan raskt komme innom deg, og du får en ok oversikt. Anonymkode: 02b21...cd5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en 7-åring over 140, men ikke svømmedyktig nok til at jeg ikke følger med. Jeg ville nok delt det litt i ditt tilfelle. At de kunne gått på egenhånd, men holdt seg i enten nedre eller øvre del av parken (om du skjønner hva jeg mener med det). Da er det ikke så store avstander, de kan raskt komme innom deg, og du får en ok oversikt. Anonymkode: 02b21...cd5 Takk, det var et veldig godt forslag. Jeg har ikke vært der før, men hatt ungene med i flere mindre badeland uten problem. De svømte 1000 meters merke på skolen i desember begge to Anonymkode: e37ef...661
Amberleaf Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 Siden de er svømmedyktige så burde det sikkert gå greit i Vannland, men hadde ikke sluppet de uten tilsyn i Sommarlandelva pga sterk strøm, særlig når de slipper bølgen.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Det er den elva, eller strømmen. Den er litt skummel. Dessuten kan det godt være pedoer på lur i sommerland som alle andre steder. Området er svært lite oversiktlig. Det du kan gjøre er å dele dagen opp. Parken er delt inn i ulike områder. Så kan dere ha base midt i området der med maga-suget, og de kan springe rundt fritt på de 5-6-7 skliene der. (Husker ikke antall) Så stempler de inn hos dere voksne i midten. Så kan hele familien bevege seg oppover til den elva og det badeområdet. Så kan de være fri til å bevege seg der en stund. Så kan dere ta felles økter på ting dom er mer på siden. Men minne på å holde sammen, at de kan farte alene-sammen, og at dere ikke er langt unna. Anonymkode: ac0e9...8b9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 Holder meg i nærheten, men trenger ikke fotfølge dem nei. Men passer på at de holder seg samlet, spesielt at noen alltid er i følge med minstemann på 9 år. I sommerlandelva vile jeg nok vært med selv til jeg hadde sett om de takler strømmen greit. Anonymkode: dc3b2...b36
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Jeg ville latt dem få lov til å være i sklie området alene, men være med en voksen i strømmen. Jeg har selv holdt på å drukne der. Ble dratt under og kom meg ikke opp for det var så mange baderinger over SLT over meg. Hadde ikke pappa vært der inærheten og kunne dratt meg opp hadde det gått galt.. Anonymkode: f7d82...430
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 Frem til de er minimum 12, og litt avhengig av modenhet ville jeg fulgt med. Det handler om evnen til risikovurdering. Anonymkode: db790...f16
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 Min kjære søte 9 åring skled etter pappaen på en av de grunneste barneskliene 🙄. Så ropte han hjelp en gang hvorfor skjønner han ikke selv en gang pappaen stod i vannet og ventet på han derfor han sklei først. Vel den lille ropingen førte til at ikke mindre en to badevakter hoppet i vannet momentant. Så jeg kan skrive under at sikkerheten er i alle fall bra 😂. Sønnen min ble helt sjokkert når han så badevaktene ta i mot han 😂. Og en god dose flau 😂 Anonymkode: 182bb...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå