AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Dette er vel min første post her, den har kanskje mest med samliv å gjøre, men pga litt drøyt innhold legger jeg den her. Kjæresten min og jeg har vært sammen i mange år, og er nå i midten av 30-årene. Vi har alltid hatt veldig god sex, men det har jo variert en del hvor mye det er utifra f.eks. sykdom, dødsfall i familie, travelt under studier osv. Jeg har alltid følt at jeg er god i senga (hvis jeg har lov til å si det) og jeg prøver å ta normalt vare på meg selv og eget utseende. Jeg er opptatt av at han skal ha det godt, er med på det han vil og tar også initiativ til sånne ting som rimming, deep throat, svelger osv. som jeg gjør fordi jeg har lyst og fordi det føles naturlig, og som jeg i etterkant har lest at heter dette, og skjønner at ikke er sånn som alle nødvendigvis gjør. For noen år siden hadde vi det veldig tøft på hjemmebane. Vi kranglet veldig mye, noe vi vanligvis ikke pleier å gjøre. Men det var en tøff tid både for ham og meg. I alle fall endte det med at han var utro i fylla. Skal ikke gå så mye mer inn på det, men valgte å tilgi ham, også fordi vi har et barn som trenger at vi er der begge to. Det er faktisk ikke aktuelt å gå pga det, jeg har prøvd. Har angret på at jeg tilga, selv om vi i etterkant har hatt det bra. Da jeg skrev masteren min var jeg veldig mye borte, og oppe i det hele ble jeg svært alvorlig syk, sånn at jeg nesten døde. Han ble veldig redd for å miste meg, men tiden etterpå da jeg ikke orket så mye sex ødela nok en del. I alle fall fant jeg ut at han snapchattet med en dame som han hadde møtt gjennom med jobben, og at de hadde sendt mye eksplisitte bilder, møttes og utført oralsex på hverandre. Han angret og gikk til psykolog for sexavhengighet. Han fortalte at han hadde mye sexleketøy, følte seg litt avhengig osv. Det jeg ikke forstår, er hvorfor han ikke har delt dette med meg når jeg er med på alt? Jeg har også stor sexlyst og har gjerne sex hver dag, men det ønsker han ikke, da er han for sliten. Det blir selvsagt bare spekulasjoner, men jeg tenker jo noen ganger på om det rett og slett er sånn at han ikke lenger finner meg attraktiv, eller om han har noen på si'. Det ble et langt innlegg, men jeg lurer rett og slett på om det er menn her som har oppført seg lignende og har gode råd til meg, eller andre som har vært i samme situasjon. Hva kan jeg gjøre når jeg ikke lenger er spennende nok og heller ikke får det til med de vanlige tingene? Er det dødt? TS Anonymkode: 4a975...390
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Han ligger med andre. Han er psykisk og fysisk ferdig med deg og forholdet deres. Anonymkode: 063e8...6f9
anno1 Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Jeg tror han elsker deg og vil fortsette livet med deg. det andre er kun for spenning og er nytt og pirrende. Rent begjær ingen følelser. Så er spørsmålet om du kan leve med det/ inkludere det i livet deres. Eller om han klarer å la være å trå over grensen din. Prat sammen er mitt beste råd. Spør hvorfor han ikke inkluderer deg i sine fantasier.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han ligger med andre. Han er psykisk og fysisk ferdig med deg og forholdet deres. Anonymkode: 063e8...6f9 Det er selvsagt ikke umulig, men han har hatt muligheter til å gå, f.eks da jeg flyttet ut for en periode, eller da han fikk valget mellom meg og hun han tekstet med. Så jeg tenker vel egentlig om det ikke bare er sånn at han vil ha i pose og sekk.. Anonymkode: 4a975...390
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 9 minutter siden, anno1 skrev: Jeg tror han elsker deg og vil fortsette livet med deg. det andre er kun for spenning og er nytt og pirrende. Rent begjær ingen følelser. Så er spørsmålet om du kan leve med det/ inkludere det i livet deres. Eller om han klarer å la være å trå over grensen din. Prat sammen er mitt beste råd. Spør hvorfor han ikke inkluderer deg i sine fantasier. Jeg tror også det. Har tenkt på om han kanskje bare ikke er av den monogame typen, kanskje polyamorøs, swingers-typen eller noe sånt. Har forsøkt å spørre, men han har vel egentlig endt med å si at det er meg han vil være med og at han ikke vil dele meg med andre. TS Anonymkode: 4a975...390
anno1 Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror også det. Har tenkt på om han kanskje bare ikke er av den monogame typen, kanskje polyamorøs, swingers-typen eller noe sånt. Har forsøkt å spørre, men han har vel egentlig endt med å si at det er meg han vil være med og at han ikke vil dele meg med andre. TS Anonymkode: 4a975...390 Det er han nok ærlig på. Men tenker han nyter spenningen med det forbudte. Det gjør jeg selv, men har aldri latt det gå til utroskap.
Hartroa Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Jeg tenker du rett og slett er for snill. Han er utro og du tilgir. Han har oralsex med en annen kvinne og du tilgir. Ikke nok med det, du spør: Hva kan jeg gjøre for at han får mer lyst på meg, som om at det er deg det er noe feil med. Det må du slutte med. Det er han som er problemet. Kanskje han tenker at hun tilgir jo, så da tar jeg sjansen.... I de fleste forhold kan det meste bli vaner, også i sexlivet. Da hjelper det ikke om man både er pen og sexy, for man er fortsatt det samme mennesket som man lever med til daglig. Da handler det om moral og klare å tenke at jeg har det beste hjemme og jeg har en flott familie. Samtidig så handler det om kommunikasjon og hjelpe hverandre til å sprite opp hverdagen. Ut i fra det du skriver, så virker det som om at han ikke ønsker å jobbe med samlivet. Om jeg hadde vært alvorlig syk og funnet ut min partner holdt på med en annen i den perioden, så tror jeg at jeg hadde sagt takk og farvel. Det forteller nemlig veldig mye om moral og verdier partneren har. 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 3 timer siden, anno1 skrev: Det er han nok ærlig på. Men tenker han nyter spenningen med det forbudte. Det gjør jeg selv, men har aldri latt det gå til utroskap. Hvordan nyte spenningen med det forbudte uten at det går for langt eller til utroskap? Jeg forsøker å snakke med ham, og tenker jo også at vi har god kommunikasjon sånn egentlig. Likevel er det noen ting jeg ikke når helt fram på, eller som han kanskje fortsatt føler er tabu å snakke med meg om, selv om jeg alltid har vært lydhør og aldri dømmende. TS Anonymkode: 4a975...390
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 Huff. Jeg får vondt når jeg leser dette. Du virker som en fantastisk kjæreste, som allerede har funnet deg i for mye, og nå også prøver å forstå ham, fordi du er snill. Du burde ha en som behandler deg helt annerledes. Anonymkode: ad07c...e48 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 4 timer siden, Hartroa skrev: Jeg tenker du rett og slett er for snill. Han er utro og du tilgir. Han har oralsex med en annen kvinne og du tilgir. Ikke nok med det, du spør: Hva kan jeg gjøre for at han får mer lyst på meg, som om at det er deg det er noe feil med. Det må du slutte med. Det er han som er problemet. Kanskje han tenker at hun tilgir jo, så da tar jeg sjansen.... I de fleste forhold kan det meste bli vaner, også i sexlivet. Da hjelper det ikke om man både er pen og sexy, for man er fortsatt det samme mennesket som man lever med til daglig. Da handler det om moral og klare å tenke at jeg har det beste hjemme og jeg har en flott familie. Samtidig så handler det om kommunikasjon og hjelpe hverandre til å sprite opp hverdagen. Ut i fra det du skriver, så virker det som om at han ikke ønsker å jobbe med samlivet. Om jeg hadde vært alvorlig syk og funnet ut min partner holdt på med en annen i den perioden, så tror jeg at jeg hadde sagt takk og farvel. Det forteller nemlig veldig mye om moral og verdier partneren har. Tusen takk for svaret ditt. Jeg ser det er noen her som mener jeg er for snill, og det stemmer nok ikke helt. Er ikke nødvendigvis like lett å leve med bestandig jeg heller. Når det gjelder at jeg tilgir, så har det mye med livssituasjon å gjøre, men har ikke lyst til å skrive så mye om det fordi det er såpass spesielt at det er lett å kjenne igjen. Jeg angrer selvsagt på at jeg tilga første gangen, men nå har jeg ikke lenger muligheten til å velge annerledes. Som sagt har jeg forsøkt. Vil ikke gå mer inn på det. Opplever ellers at han blir livredd hvis han tror han skal miste meg. Da går han til familievern og gjør alt, men det varer ikke i det lange løp. Han har selvsagt også sagt at han aldri kommer til å gjøre det igjen fordi han hadde det så jævlig med seg selv sist, men det har sikkert mye med det å bli tatt også. Det kan helt sikkert handle om moral, og selv ville jeg aldri vært utro. Jeg kommer sikkert til å tilgi på ny eller se gjennom fingrene igjen om han er utro, men jeg vil helst vite... Og jeg faller igjen tilbake på den tanken om at noen rett og slett ikke er monogame mennesker.. Anonymkode: 4a975...390
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 Det som er litt leit og trist i det du skriver er at du beskriver et forhold som ikke er bra, en mann som ligger rundt og ber om tilgivelse hver gang du fersker han, også er spørsmålet ditt hva DU kan gjøre for å holde han glad.... Å forlate noen er aldri en lett beslutning men ofte er de riktige beslutningene ikke de enkle men de tøffe. Og i ditt tilfelle, uten å kjenne til mer enn det du skriver, hadde jeg fortalt mannen at du ikke kan leve med en som bryter den fundamentale tilliten i et forhold og er utro,og dumpet han. Jeg er i et fantastisk forhold, vi elsker hverandre, har herlig sex og er verdens beste venner. Men hadde hun vært utro hadde jeg dratt av plasteret fort og kjapt og dumpet henne på flekken. Det hadde gjort utrolig vondt og jeg lurer nesten på hvordan jeg skulle klare å reise meg etter det, men der finnes ikke noe alternativ. Alle bestemmer om de skal være utro eller ikke. Det "skjer" bare ikke, man velger det. Og velger man å hoppe i seng med en annen (eller 100 andre former for utroskap som ikke nødvendigvis inkluderer sex) så sier man til den andre at du fortjener ikke hele min oppmerksomhet, du er ikke god nok for meg. Og jeg kommer aldri til å kunne leve med en sånn partner. Jeg blir stadig vekk forsøkt sjekket opp av jenter, det være seg edru på jobb, på konferanse eller på byen på fylla. Men jeg har aldri takket ja, selv ikke da jeg har vært i dårlige og sexløse forhold. Det er en heders-sak, vil man heller ligge med andre enn den man er sammen med får man først gjøre det slutt på en respektabel måte, SÅ ligge. Så kjære TS....jeg synes du skal tenke mer på deg selv enn på om du kan please din mann. Han har brutt tillitten din og han kommer til å gjøre det igjen. Du kommer kanskje ikke til å oppdage det hver gang, han blir sikkert flinkere til å skjule sine spor, men han kommer til å bedra deg igjen. Og din relasjon med han kommer til å bli dårligere og dårligere med årene. Dump han og finn deg en fin mann som behandler deg som du fortjener, en som elsker deg og aldri vil såre deg. Anonymkode: cec17...4e9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Han prøver å finne unnskyldninger. Å du ønsker å gi han unnskyldelse. Men helt ærlig har du jo ikke lyst å tilgi han vel, eller ihvertfall ikke fortsette i et forhold med en slik person. Altså det beste er jo å tilgi han med tiden, han ønsket nok ikke å være så drittsekk.. Men det betyr ikke du må være sammen med han. Såklart best at dere kan klare å ha et godt vennskapsforhold. Det håper jeg dere klarer 💛 Tenk på deg selv. Barnet kommer til å klare seg uansett. Det ordner seg nok 💛 ta vare på deg selv, dette er ikke din feil! Du har ikke gjort noe galt! Finn en som fortjener deg. Anonymkode: 7541f...aa3
MuffinStud Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 Hvordan fant du ut av disse forholdene? Hvis dette var noe han fortalte deg om, så øyner jeg vel et lite håp. Hvis dette er ting du fant ut via-via, så stiller jeg meg vel tvilende på om dette er de eneste tilfellene og vil si at det er godt mulig det fremdeles foregår en "hva hun ikke vet, har hun ikke vondt av"-greie (fortid eller nåtid). Jeg vil jo også si at fylle-sex og langt vedvarende forhold via snapchat dekker jo et vidt spekter av utroskap. Han hadde god tid på å tenke seg om og backe ut av snapchat forholdet. Så jeg tror ikke at han har enda vært helt åpenhjertet og jeg vil tro at det er fare for gjentagelse. Men hva ønsker du? Hvis han klarer å legge lokk på dette og det ikke kommer frem mere, er du villig til å leve "som om"? Det går fint an og det gjør deg ikke til mindre verdt person. Men det gjør det heller ikke hvis du går fra han. Men det kan nok være greit å sortere følelsene sine: Følelsene om det som har skjedd. Usikkerhet/mistillit fremover. Følelsene som blir med videre. Om veien videre må forutsette full åpenhet om fortiden eller ikke. ... og så se om det blir lettere å gjøre valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå