Patriotpaula Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Til dere som har gått i gjennom en abort og testet med g-test i etterkant (for å sjekke nedgang/når testen er negativ) - hvor mange uker gikk det før testen var negativ?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Jeg testet ikke så ofte, men den var fremdeles svakt positiv 2 uker etter SA, og helt negativ en uke senere. Mistet i uke 12. Anonymkode: 3720e...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Jeg fikk negativ test først 4 uker etter gjennomført cytotec-behandling. Anonymkode: 60e43...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 Negativ test tre uker etter cytotec. (Testet ikke tidligere) Hadde 1400 i hcg fem dager før cytotec (synkende hcg), så jeg hadde veldig lite hormoner i kroppen da. Uke 7. Anonymkode: 425d2...d76 1
Fiiol Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Det gikk vel ca. 4 uker etter cytotec før g-test var negativ. Det tok litt tid før alt var ute, det kan jo ha gjort prosessen lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg testet ikke så ofte, men den var fremdeles svakt positiv 2 uker etter SA, og helt negativ en uke senere. Mistet i uke 12. Anonymkode: 3720e...8a2 Hvordan fant du ut at du hadde SA? Så de det på ultralyd eller begynte blødningen i uke 12? Anonymkode: 15d53...4a5
Gjest Fnugg Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Hadde kirurgisk abort og sjekket 1 uke etterpå at rester var borte (pga smerter). Testet etter 3 uker, og den var blendahvit da. Men på telefonen sa legen som fulgte opp at jeg kunne teste etter 6 uker og ta kontakt om det da var positivt.
Patriotpaula Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2019 Takk for svar, jenter To uker siden med.abort i dag, mistet i uke 9. Det er sjekket at det er tomt inni der, sjekket fire dager etter cytotec. Testen er en god del svakere i dag vs forrige søndag, så håper på at den blir negativ kanskje neste søndag eller senest søndagen deretter 👌🏼 Virker som de fleste over her her fått negativ innen 3-4 uker.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan fant du ut at du hadde SA? Så de det på ultralyd eller begynte blødningen i uke 12? Anonymkode: 15d53...4a5 Jeg begynte å blø i uke 12 ja. Først noen dager med spotting før det gikk over i kraftig blødning og kramper. Fikk komme inn på sykehuset der det ble konstatert SA ved ultralyd, heldigvis hadde kroppen klart å ordne opp selv så jeg slapp utskrapning eller cytotec. Det er absolutt mulig fosteret hadde dødd en stund før jeg begynte å blø, men siden alt allerede var ute er det umulig å vite. Alt så normalt ut og hjertet slo på ultralyd i uke 8, så en gang etter det i så fall. Unner ingen å miste, spesielt ikke når man er så langt på vei at man begynner å føle seg trygg... Var heldig og ble gravid igjen en drøy måned senere, og er nå i uke 35, så ser ut som det går bra denne gangen. Anonymkode: 3720e...8a2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Tok over 20 uker. Dog var nok det pga cyster de også fant Anonymkode: c5b8c...06d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å blø i uke 12 ja. Først noen dager med spotting før det gikk over i kraftig blødning og kramper. Fikk komme inn på sykehuset der det ble konstatert SA ved ultralyd, heldigvis hadde kroppen klart å ordne opp selv så jeg slapp utskrapning eller cytotec. Det er absolutt mulig fosteret hadde dødd en stund før jeg begynte å blø, men siden alt allerede var ute er det umulig å vite. Alt så normalt ut og hjertet slo på ultralyd i uke 8, så en gang etter det i så fall. Unner ingen å miste, spesielt ikke når man er så langt på vei at man begynner å føle seg trygg... Var heldig og ble gravid igjen en drøy måned senere, og er nå i uke 35, så ser ut som det går bra denne gangen. Anonymkode: 3720e...8a2 Uff trist Var derfor jeg lurte. Siden å miste i uke 12 er veldig sjeldent. Er vel rundt 2%, så helt forferdelig å miste så sent når man føler seg trygg. Men som du sier. Kanskje fosteret sluttet å utvikle seg mye tidligere. Men bra kroppen ordnet opp selv! Gratulerer med å ha kommet til uke 35 Det tror jeg går veldig bra. Fosteret er levedyktig i uke 35. Lykke til med den lille Anonymkode: 15d53...4a5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 7 timer siden, Patriotpaula skrev: Takk for svar, jenter To uker siden med.abort i dag, mistet i uke 9. Det er sjekket at det er tomt inni der, sjekket fire dager etter cytotec. Testen er en god del svakere i dag vs forrige søndag, så håper på at den blir negativ kanskje neste søndag eller senest søndagen deretter 👌🏼 Virker som de fleste over her her fått negativ innen 3-4 uker. Bare for å gi deg et ekstra håp (jeg husker hvor vondt det var), det er nå fire uker siden jeg mistet (måtte ta cytotec), jeg fikk negativ test etter tre uker som nevnt over her, og en uke senere positiv igjen! Så jeg er gravid igjen uten mens mellom Anonymkode: 425d2...d76 2 1
Patriotpaula Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for å gi deg et ekstra håp (jeg husker hvor vondt det var), det er nå fire uker siden jeg mistet (måtte ta cytotec), jeg fikk negativ test etter tre uker som nevnt over her, og en uke senere positiv igjen! Så jeg er gravid igjen uten mens mellom Anonymkode: 425d2...d76 Gratulerer med ny graviditet så snarlig, jeg håper med deg at spiren sitter hele veien denne gangen ❤️ Vi mistet en IVF-spire og skal i gang med nytt forsøk i august. Så med mindre vi får en kjempestor porsjon med flaks, så vil nok ikke jeg være like heldig som deg ved å bli gravid så snarlig 🤭 Flere sier jo at man blir lettere gravid i tiden etter man har mistet, så det er jo alltids lov å håpe på et lite mirakel her i gården 😊🤞🏻
Neutral90 Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 5 timer siden, Patriotpaula skrev: Gratulerer med ny graviditet så snarlig, jeg håper med deg at spiren sitter hele veien denne gangen ❤️ Vi mistet en IVF-spire og skal i gang med nytt forsøk i august. Så med mindre vi får en kjempestor porsjon med flaks, så vil nok ikke jeg være like heldig som deg ved å bli gravid så snarlig 🤭 Flere sier jo at man blir lettere gravid i tiden etter man har mistet, så det er jo alltids lov å håpe på et lite mirakel her i gården 😊🤞🏻 En digresjon her fra meg, men har du allerede fått planlagt nytt forsøk i august selv om testene ikke er negative ennå? privat eller offentlig?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Uff trist Var derfor jeg lurte. Siden å miste i uke 12 er veldig sjeldent. Er vel rundt 2%, så helt forferdelig å miste så sent når man føler seg trygg. Men som du sier. Kanskje fosteret sluttet å utvikle seg mye tidligere. Men bra kroppen ordnet opp selv! Gratulerer med å ha kommet til uke 35 Det tror jeg går veldig bra. Fosteret er levedyktig i uke 35. Lykke til med den lille Anonymkode: 15d53...4a5 Det med statistikk er vanskelig her... to prosent er jo faktisk en av 50 kvinner, så med tanke på hvor mange som blir gravide i løpet av et år så er det jo fremdeles mange som opplever å miste så sent i første trimester... Men samtidig er det jo mye mer sannsynlig at det går bra enn ikke når en først har kommet så langt. Jeg var veldig nervøs i begynnelsen av dette svangerskapet men ble lettere for hver milepæl (ultralyd uke 7, 12 og OUL, kjenne liv, osv), og nå begynner det igrunnen å bli så tungt at jeg syns h*n kan komme ut snart Anonymkode: 3720e...8a2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 14 timer siden, Patriotpaula skrev: Takk for svar, jenter To uker siden med.abort i dag, mistet i uke 9. Det er sjekket at det er tomt inni der, sjekket fire dager etter cytotec. Testen er en god del svakere i dag vs forrige søndag, så håper på at den blir negativ kanskje neste søndag eller senest søndagen deretter 👌🏼 Virker som de fleste over her her fått negativ innen 3-4 uker. Mistet du ikke 8+5? Anonymkode: 0ba77...cf5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mistet du ikke 8+5? Anonymkode: 0ba77...cf5 Ikke jeg som er TS, men 8+5 er uke 9. Første uke (uke 1) er fra 0+0 til 0+6, og så videre. Anonymkode: 3720e...8a2 1
Patriotpaula Skrevet 1. juli 2019 Forfatter #18 Skrevet 1. juli 2019 (endret) 2 timer siden, Neutral90 skrev: En digresjon her fra meg, men har du allerede fått planlagt nytt forsøk i august selv om testene ikke er negative ennå? privat eller offentlig? Privat i Trondheim Vet at det blir oppstart på den blødningen som kommer i august👌🏼 Har fått papirer i posten om kort protokoll og vet hvilke medisiner jeg skal bruke Klinikken har også planlagt litt rundt nytt forsøk og de har sagt at det blir ICSI denne gangen. Synes det er litt snodig at de ikke kan planlegge nytt forsøk før testen din er negativ når man vet at graviditeten går «dunken», enten det er exu eller man mister eller hva det måtte være. Det er jo nok venting i en sånn prosess og jeg personlig synes det er godt å ha noe helt konkret å se frem til i denne prosessen Endret 1. juli 2019 av Patriotpaula
Neutral90 Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 39 minutter siden, Patriotpaula skrev: Privat i Trondheim Vet at det blir oppstart på den blødningen som kommer i august👌🏼 Har fått papirer i posten om kort protokoll og vet hvilke medisiner jeg skal bruke Klinikken har også planlagt litt rundt nytt forsøk og de har sagt at det blir ICSI denne gangen. Synes det er litt snodig at de ikke kan planlegge nytt forsøk før testen din er negativ når man vet at graviditeten går «dunken», enten det er exu eller man mister eller hva det måtte være. Det er jo nok venting i en sånn prosess og jeg personlig synes det er godt å ha noe helt konkret å se frem til i denne prosessen Vet du hva, ringte Trondheim i dag tidlig og fikk snakke med verdens koseligste sykepleier, så nå er jeg i plana for august også så kjipt at det skal ha så mye å si for hvem du møter (i det offentlige!). For to uker siden var det uaktuelt å sette meg opp til nytt forsøk i august selv om resultatet av graviditeten ikke har endret seg siden sa, altså at det går dunken selv om hcg ikke er under 5. så flott at de har evaluert forsøket ditt og håper det kan bli egg på frys ved neste forsøk 💐
Patriotpaula Skrevet 1. juli 2019 Forfatter #20 Skrevet 1. juli 2019 22 minutter siden, Neutral90 skrev: Vet du hva, ringte Trondheim i dag tidlig og fikk snakke med verdens koseligste sykepleier, så nå er jeg i plana for august også så kjipt at det skal ha så mye å si for hvem du møter (i det offentlige!). For to uker siden var det uaktuelt å sette meg opp til nytt forsøk i august selv om resultatet av graviditeten ikke har endret seg siden sa, altså at det går dunken selv om hcg ikke er under 5. så flott at de har evaluert forsøket ditt og håper det kan bli egg på frys ved neste forsøk 💐 Det er jo ikke som at man plutselig blir gravid igjen etter enn sa og hcg begynner å stige igjen 😣🤦♀️ Men såå fint at nytt forsøk nå er planlagt og at du snakket med akkurat denne sykepleieren 😊🙏 ❤️🤞🏻 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå