Gå til innhold

Enkel matservering etter vielsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal servere noe enkelt mellom vielsen og middagen i bryllupet vårt og vi vil gjøre det enklest og billigst mulig. 

Har tenkt på lakseruller, fylte horn eller andre bakverk. Problemet med lakserullerene er at de tidligst bør lages dagen og og jeg tror vi kommer til å ha det såpass hektisk at det er ugunstig å lage lakseruller til 80 stykker dagen før. I tillegg er det relativt dyrt med laks. Bakverk kan lages tidligere og fryses ned, men det er mye jobb med det og jeg tror ikke vi har plass i fryseren til så mange horn/boller.

Noen som har andre forslag?

Anonymkode: 92d08...0e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i flere bryllup der det til slik "ventemat" er satt fram frukt, kjeks og et par oster. Godt nok i massevis, og trenger ikke mye forberedelse. Om du vil ha noe mer mettende, så sett fram godt brød, f.eks et nøttebrød, eller focaccia og aioli. Så kan folk gå og plukke litt her og der og spise det de har lyst på.

• Liker 5
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vi hadde tortillalefser smurt med ulike ting. Smurte torsdag kveld, var like friske lørdagen. 

Roastbiff, rødløk og remulade. 

Ost, skinke, ruccola, vårløk og frokostsalat. 

Spekeskinke, kremost med urter, ruccola. 

Fruktfat(ble skåret opp samme dag) 

Twist. 

Folk spiste, og sa det var godt. 😊

• Liker 2
Skrevet

Snakk med cateringselskapet, de har sikker gode ideer til hva som kan passe. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi serverte hjemmelaget blomkålsuppe med bacon og parmesan. Laget alt klart dagen før og varmet opp. Enkelt, og veldig populært.

Anonymkode: ee6c7...992

• Liker 1
Skrevet

Det enkleste er vel frukt, kjeks og ost. Folk vil jo ikke spise seg mette, men bare stilne sulten. Så selv om det kan være "kjedelig" og litt hverdagslig så gjør det ingenting. Det var sånn i siste bryllupet jeg var i. De hadde fruktfat med sjokolader og et par oster pluss kjeks. Passer også bra til champagne og andre velkomstdrinker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med spekemat? Det har jeg fått i de to bryllupene jeg har vært i i sommer. Den ene var knekkebrød (sånne av korn), smøreost og spekeskinke, det andre var brett med ulike typer skinke, salami ol., melon og litt brød. Synes det var topp!

Anonymkode: 2fe7c...f0f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...