AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 Noen som vet hvordan arbeidsmulighetene er med bachelor i Interaksjonsdesign/UX design? Anonymkode: b894a...de3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Kjenner ei som har er nyutdanna innen dette. Hun er tilbudt jobb i Oslo, men var visst vanskelig utenfor Oslo. Er nok en voksende etterspørsel, men mye mer spesialisert enn programmering f.eks. Du må nok være innstilt på å bo i Oslo med denne utdanningen. Kanskje i en annen storby, men til og med her er det litt begrenset marked. Anonymkode: ecd26...ac0
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Det har vært en ok stor etterspørsel landet rundt, men den begynner å avta. Det er "nok" for en grafisk designer å ha 30-60stp innen faget for å jobbe på den måten norske bedrifter trenger. Det er mange som har "konvertert". Jeg har, helt ærlig, ofte et inntrykk av at denne budsjettposten i prosjektene er til for å skrytes av. De bruker månedsvis på prototyping, noe som er litt tullete. Det er foreløpig en pengefest innen IT, men når IT-Norge må bli mer nøkternt er det interaksjonsdesignere og prosjektledere som ryker først.. Anonymkode: c0fee...e94
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #6 Skrevet 2. juli 2019 Jeg jobber i dette området, og det er definitivt økende etterspørsel. Er du god, elsker faget og brenner for UX får du deg jobb! Begynn å søke noen måneder før du er ferdig på skolen et selskap jeg jobber med nå ansetter UX’ere på løpende bånd, og de er dødskule Anonymkode: a0c17...874
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 On 6/30/2019 at 9:39 AM, AnonymBruker said: Noen som vet hvordan arbeidsmulighetene er med bachelor i Interaksjonsdesign/UX design? Anonymkode: b894a...de3 Er god etterspørsel, såvidt meg bekjent. Var ferdig utdannet UX-designer med master i 2017 (jeg valgte dog å bli programmerer), men alle studiekameratene fikk seg designerjobb før vi var ferdig utdannet. Dette var hovedsaklig i Oslo (samt en venn i Skien). Anonymkode: abae3...0ef
ajarRun Skrevet 4. juli 2019 #8 Skrevet 4. juli 2019 Har du sett på norske nettsider? Det er tydeligvis ingen som bruker folk som kan interaksjonsdesing. Elkjøp er jo et fantastisk eksempel. Fra en bedriten nettside til en bedriten og lite brukervennlig nettside.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 På 1.7.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev: Kjenner ei som har er nyutdanna innen dette. Hun er tilbudt jobb i Oslo, men var visst vanskelig utenfor Oslo. Er nok en voksende etterspørsel, men mye mer spesialisert enn programmering f.eks. Du må nok være innstilt på å bo i Oslo med denne utdanningen. Kanskje i en annen storby, men til og med her er det litt begrenset marked. Anonymkode: ecd26...ac0 Det stemmer nok ikke i det hele tatt... Ta deg en tur på finn, ts. Der får du et lite blikk på hva som finnes av stillinger. Jeg jobber ikke innen ux, men er utvikler. Jeg var jobbsøker i fjor. Som utvikler kan man velge og vrake i jobber for tiden, så jeg var innom ganske mange firma på leting etter det jeg likte best. Og omtrent samtlige hadde egne ux-folk. Jeg bor IKKE i Oslo... Det er ganske vanlig at selv mindre bedrifter hyrer inn spesial-ux-kompetanse for tiden. Her jeg jobber nå, er det veldig mange ux-folk. Anonymkode: d70d0...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå