Løpegutt Skrevet 30. juni 2019 #1 Skrevet 30. juni 2019 (endret) Har akkurat satt opp Vipps til meg selv. Ifølge denne din side artikkelen så overføres pengene raskere (sekunder) hvis jeg velger konto istedenfor kort når jeg vippser. Velger jeg kort så kan det ta dager før pengene er overført. Stemmer det at det bare tar noen sekunder hvis jeg velger konto? Selv ved større beløp på flere tusen? Hvor mye kan jeg velge å overføre? Ifølge denne linken er 22 000 maks før jeg må benytte meg av bankID. Stemmer dette? Er det noen innstillinger for dette i Vipps appen? Endret 30. juni 2019 av Løpegutt
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #2 Skrevet 30. juni 2019 Det går på sekunder når du velger konto. Sum vet jeg ikke Anonymkode: f68d1...b9a
Løpegutt Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2019 (endret) Ok takk. Noen andre som vet om det fortsatt skjer på noen sekunder inntil 22 000 kr? Endret 30. juni 2019 av Løpegutt
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 2 minutter siden, Løpegutt skrev: Ok takk. Noen andre som vet om det fortsatt skjer på noen sekunder inntil 22 000 kr? Litt usikker, men det blir et gebyr på 1% på så store summer. Anonymkode: ac785...476
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Jeg har overført 30.000 en gang, gikk like fort som vanlig (altså på noen sekunder), betalte et gebyr på 300, måtte bruke bank-ID for å bekrefte. Anonymkode: b5fa9...aff
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 5 minutter siden, Løpegutt skrev: Ok takk. Noen andre som vet om det fortsatt skjer på noen sekunder inntil 22 000 kr? Ja det skjer på sekunder dersom vipps er knyttet opp mot en konto og ikke mot et kort. På beløp over kr 5000,- så får du gebyr. Det kan derfor være lurt å dele opp beløpet for å unngå dette. Anonymkode: 721cc...793
Løpegutt Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har overført 30.000 en gang, gikk like fort som vanlig (altså på noen sekunder), betalte et gebyr på 300, måtte bruke bank-ID for å bekrefte. Anonymkode: b5fa9...aff 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det skjer på sekunder dersom vipps er knyttet opp mot en konto og ikke mot et kort. På beløp over kr 5000,- så får du gebyr. Det kan derfor være lurt å dele opp beløpet for å unngå dette. Anonymkode: 721cc...793 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt usikker, men det blir et gebyr på 1% på så store summer. Anonymkode: ac785...476 Ypperlig! Takk for hjelpen! 2
Million Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 (endret) 1 time siden, Løpegutt skrev: Ok takk. Noen andre som vet om det fortsatt skjer på noen sekunder inntil 22 000 kr? Ja, det skjer på sekundet om det går fra konto (ikke kort). Beløpet spiller ingen rolle, for det nevnes ikke at det skal ha noe å si på Vipps sine sider. Bare til info: Når du overfører over 5000 kr, så er det ikke gratis lenger. Da tar Vipps en viss prosent i gebyr. Så Vipps lønner seg ikke ved større beløp, bare mindre. Større beløp hadde jeg tatt gratis med nettbank i stedet. "Du kan selv velge om du skal betale med konto eller kort i Vipps. Velger du konto skjer betalingen på sekundet, og mottageren har pengene inne på konto umiddelbart. Dette kaller vi straksbetaling." Endret 30. juni 2019 av Million 1
Løpegutt Skrevet 30. juni 2019 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2019 2 timer siden, Million skrev: Ja, det skjer på sekundet om det går fra konto (ikke kort). Beløpet spiller ingen rolle, for det nevnes ikke at det skal ha noe å si på Vipps sine sider. Bare til info: Når du overfører over 5000 kr, så er det ikke gratis lenger. Da tar Vipps en viss prosent i gebyr. Så Vipps lønner seg ikke ved større beløp, bare mindre. Større beløp hadde jeg tatt gratis med nettbank i stedet. "Du kan selv velge om du skal betale med konto eller kort i Vipps. Velger du konto skjer betalingen på sekundet, og mottageren har pengene inne på konto umiddelbart. Dette kaller vi straksbetaling." Takk. Jeg har et sørre beløp jeg skal overføre, og overføringen bør skje fortløpende. Jeg deler da opp beløpet i mindre deler for å slippe gebyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå