Gå til innhold

Dagpenger, men jobbet mer enn 50 prosent, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jobber i en klesbutikk, arbeidstiden min har blitt redusert og søkte dagpenger. Ettersom det er sommer nå så jobber jeg en del ekstra, men fra 15 juli så kommer jeg mest sannsynlig ikke til å få mere vakter. Det jeg lurer på er kommer nav til å slutte å gi meg dagpenger fordi jeg jobber så mye denne måneden? Må jeg søke amt på nytt? Men hva med neste måned når jeg ikke har noe jobb å dra til? 

Noen som har erfaringer? Er så stresset :(

Anonymkode: eb8cb...3ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

alt på nytt**

Skrevet

Spør Nav. Vet ikke hvor mange meldekort uten utbetaling du kan ha før du må søke gjenopptak, men tipper at du ikke må søke på nytt hvis det allerede er fra 15 juli du jobber 50 % eller mindre. 

Skrevet
1 minutt siden, Iop skrev:

Spør Nav. Vet ikke hvor mange meldekort uten utbetaling du kan ha før du må søke gjenopptak, men tipper at du ikke må søke på nytt hvis det allerede er fra 15 juli du jobber 50 % eller mindre. 

Det er 6 uker

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du over 50% i en meldekortperiode så får du ikke dagpenger. Om dette skjer i tre perioder, altså 6 uker så stanses dagpengene. Om du da senere får mindre jobb, altså under 50% så kan du bare søke om gjennopptak av dagpengene, det er veldig enkelt. Bare husk å send meldekortene hver 14 dag som du skal. For om du ikke gjør det så må du søke på nytt og da tar det tid med saksbehandlingstider osv.

Anonymkode: 5e633...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar folkens💜💜💜💜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...