AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Hei, jobber i en klesbutikk, arbeidstiden min har blitt redusert og søkte dagpenger. Ettersom det er sommer nå så jobber jeg en del ekstra, men fra 15 juli så kommer jeg mest sannsynlig ikke til å få mere vakter. Det jeg lurer på er kommer nav til å slutte å gi meg dagpenger fordi jeg jobber så mye denne måneden? Må jeg søke amt på nytt? Men hva med neste måned når jeg ikke har noe jobb å dra til? Noen som har erfaringer? Er så stresset Anonymkode: eb8cb...3ef
Gjest Iop Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 Spør Nav. Vet ikke hvor mange meldekort uten utbetaling du kan ha før du må søke gjenopptak, men tipper at du ikke må søke på nytt hvis det allerede er fra 15 juli du jobber 50 % eller mindre.
Peppermint Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, Iop skrev: Spør Nav. Vet ikke hvor mange meldekort uten utbetaling du kan ha før du må søke gjenopptak, men tipper at du ikke må søke på nytt hvis det allerede er fra 15 juli du jobber 50 % eller mindre. Det er 6 uker 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 Hvis du tidligere har hatt dagpenger og skal søke på nytt etter en periode uten dagpenger, kan du sende en søknad om gjenopptak. Ring kontaktsenteret til nav dersom du er usikker på noe. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Relatert+informasjon/gjenopptak-av-dagpenger Anonymkode: 94aa8...01f 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Jobber du over 50% i en meldekortperiode så får du ikke dagpenger. Om dette skjer i tre perioder, altså 6 uker så stanses dagpengene. Om du da senere får mindre jobb, altså under 50% så kan du bare søke om gjennopptak av dagpengene, det er veldig enkelt. Bare husk å send meldekortene hver 14 dag som du skal. For om du ikke gjør det så må du søke på nytt og da tar det tid med saksbehandlingstider osv. Anonymkode: 5e633...606 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Tusen takk for svar folkens💜💜💜💜 Anonymkode: eb8cb...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå