kelpi Skrevet 7. mars 2002 #1 Skrevet 7. mars 2002 se på dette: http://www.gronnguide.no/artikkel.php?artikkelid=760 bytte sjampo?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #2 Skrevet 7. mars 2002 alt er jo farlig nå om dagen! Snart må vi vel slutte å leve!
Gjest sexysadie Skrevet 7. mars 2002 #3 Skrevet 7. mars 2002 9 av 10 piloter som krasjer er kaffedrikkere,hvilken slutning kan man ta av d?JO,KAFFEDRIKKING ER LIVSFARLIG!!!!
elle Skrevet 7. mars 2002 #4 Skrevet 7. mars 2002 Skal man slutte å vaske håret?? Jeg er kjempe fornøyd men min shampo, den er faktisk nedbrytbar så da må vel den være bra?12
kelpi Skrevet 8. mars 2002 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2002 hva var det jeg traff nå :? Jeg viser til en undersøkelse som er gjort av seriøse mennesker. Det viser seg at man ikke kan stole på produsentens egen merking om miljøvennlighet. Tilogmed Bodyshop som markedsfører sine varer med "not tested on animals", selger sjampo som skader dyr og miljø. Jeg må si at jeg blir litt forundra når holdninger som de over kommer for dagen. Dette er en forholdsvis enkel ting å gjøre noe med for den enkelte. Og det er jo det det handler om: At alle gjør litt hver, for alle, og ikke minst de som kommer etter oss. Rett og slett å tenke litt lenger...whoops, enda et sårt punkt...
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #6 Skrevet 11. mars 2002 Oi oi!!! Da blir det Wella Vivality på meg neste handlerunde!!!12
Småbarnsmor Skrevet 11. mars 2002 #7 Skrevet 11. mars 2002 Den jeg bruker sto ikke der. Datteren vår bruker natusan kids. Men herlighet da, alt er jo farlig den dag i dag. Jeg er fornøyd med min shampoom så hvorfor skulle jeg bytte? Det står ingenting om den i testen heller, så jeg har intet å gå etter.12
Katrine Skrevet 11. mars 2002 #8 Skrevet 11. mars 2002 Nar du sier at Bodyshop reklamerer med produkter som ikke er testet pa dyr, sa betyr det at de ikke er testet pa dyr. Det betyr ikke da at hvis du bruker shampoen pa hunden din sa kommer den ikke til a bli allregisk! Det er jo ikke samme mening som "not testet on animals". Ikke testet pa dyr betyr akkurat det, og meningen med det er at dyr ikke skal bli skadet.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #9 Skrevet 12. mars 2002 Hei Kelpi Ja, du har tydeligvis truffet et skikkelig sårt punkt.... "Alt er farlig i våre dager" er det dummeste argumentet jeg hører. Det er en sovepute - og en dårlig unnskyldning for å la være å gjøre noe med de små tingene vi har mulighet til å gjøre noe med! Dette burde være helt unødvendig å si - men det handler faktisk om å ta vare på miljøet. Små ting i hverdagen teller. Men det er så mye lettere å bare gi faen! Sorry at jeg blir litt pissed, men jeg er så lei av sytete, late uvitende folk som ikke gidder å bry seg.
Småbarnsmor Skrevet 12. mars 2002 #10 Skrevet 12. mars 2002 Jammen alt er jo farlig i dag. Overalt for man høre hvor enn man snur seg at det er falig og det er farlig osv osv. Du kan ikke spise/bruke det fordi det inneholder det og det. Det er ikke så mange produkter å velge mellom som ikke inneholder det og det. Du kan f eks ikke spise ketchup fordi det er kreftfremkallende har jeg hørt. Har hørt det samme om potetmos i pose. Hva kan man spise da? Hvis det finnes noe å spise i det hele tatt da.... Og dessuten så er ufarlige produkter forferdelig dyrt og vi har ihvertfall ikke råd til noe sånt. Kan f eks aldri kjøpe meg shampoo hos frisør fordi det er j****g dyrt for å si det mildt. Prisen er hårreisende for min del ( når det nærmer seg 100,- klassen... ) Økologisk mat er dyrt ( ikke så dyr, men dyrt nok ). Vi holder oss til produktene i dagligvarebutikkene fordi de ligger innen vår prisklasse ( med tanke på shampoo f eks ). Økologisk mat blir også solgt i butikkene, men vi spiser ikke sånn type mat. Og de bruker jo en hel del av disse e-stoffene i alt mulig. Ikke vet jeg hvor farlig det er, men men..... Uansett så er det ikke en dårlig unnskyldning. Den ene dagen får du vite at den og den tingen ikke er farlig for miljøet og helsen, mens neste dag er den "livsfarlig"........ Nå får de se og bestemme seg her.12
villen Skrevet 12. mars 2002 #11 Skrevet 12. mars 2002 ja det er skremmende mye som er farlig. men det her handler faktisk ikke om i hvilken grad du vil eliminere giftstoffer for å ta vare på din egen helse. det handler om hvorvidt det skal finnes fisk i havet om noen år. er det noen som synes de har rett til å drite i det økologiske mangfoldet på planeten og stikke hodet i sanden så er det faktisk ikke bare deres problem!!!!!!!!!!!! arter som utryddes blir borte FOR ALLTID så se for f**n til å ta litt ansvar for at det skal være mulig å fortsette å bo på jorda i et par generasjoner til. tipper dere vil føle dere kule når barnebarna kommer og spør hvordan i helvete det var mulig å være så blinde og egoistiske. MEGASKJERPINGS!!!!!1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-03-13 22:28 ]
Småbarnsmor Skrevet 12. mars 2002 #12 Skrevet 12. mars 2002 Jeg driter ikke i miljøet. Jeg gjør det lille jeg kan gjøre ( nå for tiden ). Det er ikke bare bare og ta en helomvending og kjøpe giftfrie shampooer, økologisk mat osv. Her spiller økonomi og smak inn i tillegg. Her i vårt nabolag så er det containere som man kan kaste papp og aviser i. Og det gjør vi. Bare fordi vi bruker det og det, betyr ikke at vi gir faen i planeten vår. Jeg skulle gjerne kjøpt giftfrie ting jeg, men da må prisen desverre ned på noen av dem. Så sånn er det her i gården. Ting koster peng - også dette. Ikke skjær alle over en kam her nå.12
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #13 Skrevet 13. mars 2002 Eeehhh? Så vidt jeg kan se av listen så er Wella shampoo i to ulike versjoner med på listen over de som er rangert som "best" og "uten miljøbelastende stoffer." Mens noen av KMS shampooen er rangert som "dårligst" og "inneholder stoff med høy miljøfarlighet." Pris kan nok i mange tilfeller være avgjørende - men det ser ikke ut til at det er tilfelle her!!
Thea Skrevet 13. mars 2002 #14 Skrevet 13. mars 2002 Wella vivality er en dritt sjampo.Håret blir fetere enn aldri før og skikkelig umulig å ha med å gjøre.Anbefales ikke Vinga Jeg personlig gidder rett å slett ikke bry med kilde-sortering,gode stoffer,skadelige stoffer bla bla bla. Denne planeten er så herja med at den går til h..... før eller siden uansett. Dessuten............det farligste du gjør er å leve 12
Polly Ester Skrevet 13. mars 2002 #15 Skrevet 13. mars 2002 Syns det var litt betenkelig at Neutral og Lano kom dårlig ut i testen, jeg! Neutral som skal være bra for allergikere - og de blir det vel ikke færre av i landet vårt... Og - Lano for liten og lano for stor...12
Mrs. K Skrevet 14. mars 2002 #16 Skrevet 14. mars 2002 Jo Vinga, du kan tryggt bruke Wella. Jeg har langt tjukkt uregerligt hår og har prøvd de fleste sjampoene. De dyreste fra frisøren har jeg dårligst erfaring med. Akkurat nå har jeg Wella stående i hylla og jeg er kjempefornøyd (især etter å ha lest rapporten fra http://www.gronnguide.no ) Vennlig hilsen12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå