AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Min 17 åring reiste til Kristiansand forrige helg.Først buss til Stavanger lørdag kveld, for så å vente 6 1/2 time ute på gata/kiosker/burger king,før han kunne ta toget videre til Kristiansand søndag morgen. Jeg visste ikke noe om hvordan han reiste før etterpå. Til meg sa han at han skulle ta fly, sikkert fordi han vet jeg hadde blitt helt fra meg hvis jeg visste at han skulle gå gatelangs midt på natten i en by han aldri hadde vært i før. Faren(min ex) synes det var helt greit at han gikk ute i seks timer midt på natten og ventet på toget, mens jeg mener det er fullstendig bort i natta og at han kunne komme i trøbbel. Gutten er en ordentlig gutt som ikke finner på noe tull, men alt kan skje. Hva mener dere ? Anonymkode: 9de47...563
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #2 Skrevet 29. juni 2019 Tenker at det er viktig at dere som familie jobber med samarbeid og kommunikasjon. Tenker at det var en dårlig planlagt reise, uavhengig av alder, når man må vente 6,5 timer på natten på den måten. Nå er episoden skjedd, og det er lite å gjøre med det. Men det er viktig at dere unngår sånne type misforståelser i fremtiden. Anonymkode: 9c92d...943 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #3 Skrevet 30. juni 2019 Jeg bor utenfor Stavanger og har barn på den alderen. Jeg hadde ikke vært særlig blid på min ex om dette gjaldt min 17 åring! Ikke greit!! Anonymkode: 382fa...b01 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. juni 2019 #4 Skrevet 30. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor utenfor Stavanger og har barn på den alderen. Jeg hadde ikke vært særlig blid på min ex om dette gjaldt min 17 åring! Ikke greit!! Anonymkode: 382fa...b01 Da jeg var 17 år, bodde jeg på alene på hybel og klarte meg utmerket, både dag og natt.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, Dævendøtte skrev: Da jeg var 17 år, bodde jeg på alene på hybel og klarte meg utmerket, både dag og natt. Denne ungdommen var utendørs hele natten i en stor by fordi han var på reise alene... Selv om du bodde på hybel i den alderen, er det ikke greit å legge opp en reise sånn! Anonymkode: 382fa...b01 4
this_is_she Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 Jeg skjønner at du reagerer. Visste faren om dette på forhånd da? 1
megda Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Om det hadde vært ei jente ville jeg vært mer urolig. Om du mener han er en ansvarlig person skal jo dette gå greit i de fleste tilfeller. Det er stor forskjell på ungdom i denne alderen og om han er relativt voksen i hodet, så tenker jeg selv at det ikke er noe problem. Om han hadde en viss plan for hvor han ville oppholde seg, så er jo det mye bedre enn å vandre gatelangs hele natta. Sistnevnte høres meningsløst ut og øker noen risikofaktorer. Det beste hadde vært å kunne ha en prat i forkant der han får mulighet til å begrunne valget sitt og hvordan han har tenkt rundt situasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 Jeg er 30 år og hadde aldri vandret gatelangs i en storby midt på natta alene. Han burde ha fått en seng på et ungdomsherberge i det minste. Anonymkode: 7d85d...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 7 minutter siden, megda skrev: Om det hadde vært ei jente ville jeg vært mer urolig. Det er flere gutter enn jenter som plutselig forsvinner, spesielt i den alderen. Jenter lærer å passe seg, gutter lærer at de er sterke og nærmest uovervinnelige. Kombinert med at guttehjernen ikke er ferdig utviklet før den er eldre enn jentehjernen, tenker jeg omvendt. Anonymkode: 2780d...0f1 5
megda Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er flere gutter enn jenter som plutselig forsvinner, spesielt i den alderen. Jenter lærer å passe seg, gutter lærer at de er sterke og nærmest uovervinnelige. Kombinert med at guttehjernen ikke er ferdig utviklet før den er eldre enn jentehjernen, tenker jeg omvendt. Anonymkode: 2780d...0f1 Mener kontekst alltid er viktig. å si at flere gutter forsvinner kan skyldes helt andre grunner som ikke er relevante i denne spesifikke situasjonen. Jenter vil i de fleste tifeller være mer utsatt i slike situasjoner. Det er en grunn til at det nærmest er blitt en regel at jenter burde ha følge om natta om de går hjem alene.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 Jeg var i Stavanger sentrum i går kveld. Har bodd i byen hele livet og vært mye på «byen». I går var første gang jeg var skremt. En gutte gjeng slo i noe veisperringer en annen brølte (for gøy?) til oss da vi gikk forbi. Opplevde en del ungdom som virket som de hadde aggresjon i seg og dårlig impulskontroll. I tillegg til rus da. Hadde likt svært dårlig om min 17 befant seg der alene. Anonymkode: 64b96...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 Sønnen vår fortalte det til han at han måtte vente så lenge på toget men faren hadde ikke spurt noe mer.I ettertid har han fortalt faren at han ventet i seks og en halv time på gata,men da hadde faren hadde bare flirt.Det er en grunn til at han er min ex... Anonymkode: 9de47...563
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #13 Skrevet 30. juni 2019 Det gikk nok greit, men du får ta en prat med ham om å fortjene tilliten så neste gang får han ikke reise alene uten en bedre plan og han skal ringe deg når han er fremme osv. Han er ennå ikke myndig Anonymkode: fcf12...982 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. juni 2019 #14 Skrevet 30. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne ungdommen var utendørs hele natten i en stor by fordi han var på reise alene... Selv om du bodde på hybel i den alderen, er det ikke greit å legge opp en reise sånn! Anonymkode: 382fa...b01 Uff da, stakkars. Min 17 åring klarte fint å legge opp sin egen reise også som 17 åring, hun booket til og med fly og tog hvis hun skulle hit eller dit. Helt alene.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #15 Skrevet 30. juni 2019 Jeg hadde ikke giddet å gjøre noen stor sak ut av det, men ta en samtale med gutten hvor du tilbyr deg å betale for flybillett ved en senere anledning. For han valgte sikkert ikke buss og tog for gøy, men for å spare penger. Den jevne 17-åring har ikke all verdens av penger å bruke. Anonymkode: 75781...7c1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #16 Skrevet 30. juni 2019 Hvorfor bodde han ikke på hotell? Anonymkode: 71a26...960
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #17 Skrevet 30. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bodde han ikke på hotell? Anonymkode: 71a26...960 Dyrt. Anonymkode: 75781...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå