Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for en ukes tid siden kjøpt meg en bysykkel. Den har 8 gir og veier 12 kg, så er ikke av de aller tyngste, men tung nok! Jeg er ikke så. trent og merker jeg sliter en del med stive lår. Og da mener jeg stive! Det gjør ikke vondt og går vekk når jeg får gått det av meg, men jeg har ikke opplevd dette før. Bør jeg roe litt ned på syklingen nå i starten? Og kommer jeg til å bli i bedre form snart? :P Merker ingenting i knærne.

Anonymkode: 4a50e...a1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du sitter litt lavt? Da er det lett at lårene stivner.

Anonymkode: 8f294...b6d

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for en ukes tid siden kjøpt meg en bysykkel. Den har 8 gir og veier 12 kg, så er ikke av de aller tyngste, men tung nok! Jeg er ikke så. trent og merker jeg sliter en del med stive lår. Og da mener jeg stive! Det gjør ikke vondt og går vekk når jeg får gått det av meg, men jeg har ikke opplevd dette før. Bør jeg roe litt ned på syklingen nå i starten? Og kommer jeg til å bli i bedre form snart? :P Merker ingenting i knærne.

Jeg har også kommet meg på sykkel etter mange år av.  Støl i flere dager etter 2x20km jobbreise, så jeg begrenser det til ca 2 ganger i uka. Tror det er lurt. Kan nok øke på til 3 og mer etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet
On 6/30/2019 at 9:40 PM, AnonymBruker said:

Kanskje du sitter litt lavt? Da er det lett at lårene stivner.

Anonymkode: 8f294...b6d

Hmm, jeg tror jeg heller sitter litt høyt, men jeg kan prøve å justere!

Har hatt et par dagers pause nå, tror det var bra. Skal prøve meg en liten tur igjen i dag. :)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, jeg tror jeg heller sitter litt høyt, men jeg kan prøve å justere!

Har hatt et par dagers pause nå, tror det var bra. Skal prøve meg en liten tur igjen i dag. :)

Nå du sitter på setet og har hælen din på pedalen så skal kneet være strakt. Da får du en liten bøy når du setter foten opp, og det er riktig høyde på setet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...