Gå til innhold

Rennende øre etter ørebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6år fikk ørebetennelse for en uke siden da vi var i Hellas. Dette er typisk "sydenører" og vi fikk tilslutt en 8 dagers antibiotikakur. Av ulike årsaker fikk vi ikke fullført den kuren, ( jeg vet at det er fy fy). Idag begynte øret hennes å renne veldig og det fortsetter nå som hun sover. Har ringt legevakt og vi skal inn imorgen. Hun har ingen smerter og bare bittelitt feber. Spørsmålet mitt er da som følger: hvordan gjør jeg med det rennende øret i natt? Jeg føler at jeg må tørke bort pusset hele tiden for det blir jo veldig søl og enkelt i øret og i sengen. Syns synd på henne som må ligge å sove med det ekle pusset!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun hørsel på det betente øret?

Anonymkode: bcb86...87b

Skrevet

Hun har klaget over dårlig hørsel på øret imens betennelsen har vært der. Hun har sagt at det kommer rare lyder fra øret, men tenker at det e helt normalt da det både har vært betent og vi har måttet bruke øredråper. Om hørselen har endret seg etter at det har begynt å renne vet jeg ikke. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)

Sprukket trommehinne, pusset renner da ut. Ut må det nå, så er bare å tørke vekk. 

Ofte har man litt nedsatt hørsel den perioden før det gror igjen. 

Endret av Lama_Drama
Skrevet

Men blir det tomt tilslutt eller produseres det hele tiden mer?? Jeg syns der er veldig mye...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Allegodetinger3 skrev:

Men blir det tomt tilslutt eller produseres det hele tiden mer?? Jeg syns der er veldig mye...

Hva er det som renner? Rent vann? Flytende ørevoks? Er det slimete?

AnonymBruker
Skrevet

Plages barnet selv av pusset som renner ut?

Hvis det er veldig mye og barnet plages ville jeg rett og slett bare tapet fast en bomullsdott utenfor øret, for å fange opp pusset.

Hvis barnet ikke plages så ville jeg bare latt det "stå til" og la det renne, alt kan vaskes :)

Anonymkode: 0ebff...a6c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som renner? Rent vann? Flytende ørevoks? Er det slimete?

Det er gult og bittelitt slimete.... ser ut som betennelse , men lukter ingenting.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Allegodetinger3 skrev:

Det er gult og bittelitt slimete.... ser ut som betennelse , men lukter ingenting.

Hvis du kanskje har et bilde av denne væsken som renner, kanskje vi kan ha en idé om hva det kan være?

Skrevet

Høres ut som sprukken trommehinne, det gjør forferdelig vondt. Ta en tur til legen 🙂

Skrevet

Plages barnet selv av pusset som renner ut?

Hvis det er veldig mye og barnet plages ville jeg rett og slett bare tapet fast en bomullsdott utenfor øret, for å fange opp pusset.

Hvis barnet ikke plages så ville jeg bare latt det "stå til" og la det renne, alt kan vaskes :)

Anonymkode: 0ebff...a6c

Ikke noe problem å vaske nei..... tenker mer på hun som må ha dette i øret og på puta inatt. Hun plages ikke så lenge hun sover, men når hun er våken så syns hun det er kjempe ekkelt. Dette er en jente som får totalt panikk av alt som er litt ubehagelig og vondt så dette er litt krise for henne....

Skrevet
1 minutt siden, Lizbeth skrev:

Høres ut som sprukken trommehinne, det gjør forferdelig vondt. Ta en tur til legen 🙂

Vi skal til legen imorgen tidlig. Men siden hun ikke har smerter nå eller tydelig ubehag så syns legevakten at en god natt søvn var bedre enn å dra til legen ikveld. Som sagt så var det forrige lørdag og søndag det var smertefullt så det er litt merkelig om tromhinnen er sprukket nå uten at hun har merket det.....

Skrevet
Akkurat nå, Allegodetinger3 skrev:

Vi skal til legen imorgen tidlig. Men siden hun ikke har smerter nå eller tydelig ubehag så syns legevakten at en god natt søvn var bedre enn å dra til legen ikveld. Som sagt så var det forrige lørdag og søndag det var smertefullt så det er litt merkelig om tromhinnen er sprukket nå uten at hun har merket det.....

Jeg er helt enig med deg, legevakt høres ikke nødvendig ut i det hele tatt. Fint å få det sjekket opp i morgen 🙂 Jeg sprakk trommehinnen da jeg var yngre (12-13 år?). Med meg skjedde det mens jeg sov så fikk tydeligvis ikke vondt der og da ettersom jeg ikke våknet av det, men utover neste morgen begynte det å gjøre fryktelig vondt. Det kan jo ha vært ørebetennelsen også for så vidt, jeg hadde ikke vondt eller noen tegn på ørebetennelse før det plutselig var gørr over alt, usj. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du poster et bilde av denne væsken som renner, kanskje vi har en idé om hva det kan være og kan hjelpe dere å finne en kur?

Skrevet

Dersom du poster et bilde av denne væsken som renner, kanskje vi har en idé om hva det kan være og kan hjelpe dere å finne en kur?

Jeg er ganske sikker på at pusset kommer fra enten sprukket tromhinne eller at det er betennelsen som kommer ut(hvis det er mulig) tenger ikke vite hva pusset er, trengte bare litt råd om hvordan jeg skal begå før det inatt da jeg ikke vil at hun skal sove i sin egen gørr🙄 jeg vet jo at hun har hatt en ørebetennelse som vi muligens ikke fikk behandlet helt riktig. Men jeg får tørke vekk litt gjennom natten så hører vi med legen imorgen.

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg he sprukket trommehinnen mange ganger, var ørebarn. Når den er sprukket forsvinner smerten, var vondere før og under. Pusset stopper til slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Hva sa legen? Hvordan går det med henne nå?

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2019 den 22.48, Allegodetinger3 skrev:

Jenta mi på 6år fikk ørebetennelse for en uke siden da vi var i Hellas. Dette er typisk "sydenører" og vi fikk tilslutt en 8 dagers antibiotikakur. Av ulike årsaker fikk vi ikke fullført den kuren, ( jeg vet at det er fy fy). Idag begynte øret hennes å renne veldig og det fortsetter nå som hun sover. Har ringt legevakt og vi skal inn imorgen. Hun har ingen smerter og bare bittelitt feber. Spørsmålet mitt er da som følger: hvordan gjør jeg med det rennende øret i natt? Jeg føler at jeg må tørke bort pusset hele tiden for det blir jo veldig søl og enkelt i øret og i sengen. Syns synd på henne som må ligge å sove med det ekle pusset!

Dersom dumikke har vært til lege siden tråden ble opprettet på lørdag, så tar du barnet til lege I DAG. 

Rennende ører er ikke noe man lufter på nettet, man oppsøker lege og er ærlig om at mannikke har fullført kur. 

Barnet ditt vil nå måtte få en langt mer heftig antibiotikakur enn hun alt har hatt fordi dere ikke fullførte kuren hun fikk. En ting er det rent praktiske, bivirkningene på øreantibiotika er særdeles ubehagelige for de fleste med øreproblemer. Dette er på grensenntil barnemishandling i tillegg til uvettig bruk av antibiotika. 

Anonymkode: 5dde3...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...