AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Har et par venninner som bor et stykke unna. Bruker å dra dit nokså ofte for å få litt venninnetid. Sist tenkte jeg at jeg og sønnen min kunne overnatte hos henne siden hun hadde nylig slått opp med kjæresten. Det ville hun gjerne. Men natt til den dagen vi skulle komme, sendte hun melding og foreslo at vi heller spør den andre venninnen vår. (Hører medtil historien at det samme hadde skjedd en gang før). Skjønte jo da at hun ikke ville at vi skulle overnatte der. Men, det var greit siden jeg hadde blitt syk i løpet av natta. Jeg sa at vi blir ikke å komme pga at jeg var blitt syk, men neste gang om vi spør, er det helt greit å si nei istedenfor å ombestemme seg. Det er jo ganske masse ting som skal med når man reiser med en 1-åring, så frustrerende at hun avlyser samme dag.. Svaret hennes? "Hahaha, er det derfor dere ikke kommer?😂😂😂 bare å komme altså 😂😂😂" Altså..wtf? Er vi ikke begge voksne?svarte rolig pg forklarte det samme jeg skrev over her, men fikk bare sånn "ååja:)" svar. Tolker dere dette som passiv -aggressivt? Hun er veldig sånn som ikke sier ting rett ut. Men ble skikkelig såret av svarene hennes. Vi fikk ikke pratet om det, siden hun bare stengte av. Overreagerer sikkert, men så frekt å indirekte si at jeg lyver. Og etterpå latet hun som ingenting. Er veldig glad i henne, men..føles som vennskapet fikk en kraftig knekk. Jeg vil snakke med henne om det, men overreagerer jeg veldig? Anonymkode: d034b...f5f
Gud Skrevet 29. juni 2019 #2 Skrevet 29. juni 2019 Hei! Eg tolka ho ikkje som passiv-aggressiv. Du seier at det er frekt å indirekte seie at nokon lyg, men du gjer vel det same sjølv? Det er du som tolker det til at ho ikkje ville at de skulle overnatte i første omgong. Dessutan hadde du blitt sjuk sjølv, så då gjorde det ikkje noko frå eller til? Eg ser ikkje heilt at dette skal vere ei sak. Er det noko anna som ligg bak her? Noko som har irritert over tid? 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 22 minutter siden, Gud skrev: Hei! Eg tolka ho ikkje som passiv-aggressiv. Du seier at det er frekt å indirekte seie at nokon lyg, men du gjer vel det same sjølv? Det er du som tolker det til at ho ikkje ville at de skulle overnatte i første omgong. Dessutan hadde du blitt sjuk sjølv, så då gjorde det ikkje noko frå eller til? Eg ser ikkje heilt at dette skal vere ei sak. Er det noko anna som ligg bak her? Noko som har irritert over tid? Ja..det er en del andre ting også. Så da kan det jo være at det "farger" følelsene mine for den siste hendelsen takk for svar! Anonymkode: d034b...f5f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Jeg tolker vel heller deg som passiv aggressiv... Anonymkode: 3c12c...802 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #5 Skrevet 30. juni 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tolker vel heller deg som passiv aggressiv... Anonymkode: 3c12c...802 Hva mener du ? Det tenkte ikke jeg. Men tenkte ikke heller at hun andre var agressiv, men veldig rar med den grinegråte fjes reaksjonen. Noen noen sier de ikke kan komme fordi de er syke så sier man god bedring som regel Anonymkode: 58a71...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #6 Skrevet 30. juni 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: eg sa at vi blir ikke å komme pga at jeg var blitt syk, men neste gang om vi spør, er det helt greit å si nei istedenfor å ombestemme seg. Det er jo ganske masse ting som skal med når man reiser med en 1-åring, så frustrerende at hun avlyser samme dag.. Jeg hadde bare sagt at vi ikke kan komme da jeg har blitt kjempesyk! Men mulig hun svarte spnn fordi du sa at hun skulle «si nei» neste gang. Hadde tatt med telt neste gang og bodd på campingplass eller lwir hytte. Eller airbnb Anonymkode: 58a71...8a1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Du sa jo fra i siste liten om sykdom du også, så jeg ser ikke helt problemet. Hvordan vet du at hennes grunn ikke var gyldig nok, og at hun ikke ville ha dere der? Jeg oppfatter deg også som passiv-aggressiv når du så raskt konkluderer med at hun ikke vil ha dere der og lekser henne opp om at hun kan si nei neste gang dere spør i stedet for å ombestemme seg, samtidig som dere uansett ikke kan dra grunnet sykdom. Jeg skjønner godt at reaksjonen hennes på det var ganske flåsete. At du nå føler at vennskapet har fått en skikkelig knekk og at dette er noe dere må snakke ut om gjør at jeg oppfatter deg som veldig dramasøkende. Anonymkode: bfc50...5fc
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sa jo fra i siste liten om sykdom du også, så jeg ser ikke helt problemet. Hvordan vet du at hennes grunn ikke var gyldig nok, og at hun ikke ville ha dere der? Jeg oppfatter deg også som passiv-aggressiv når du så raskt konkluderer med at hun ikke vil ha dere der og lekser henne opp om at hun kan si nei neste gang dere spør i stedet for å ombestemme seg, samtidig som dere uansett ikke kan dra grunnet sykdom. Jeg skjønner godt at reaksjonen hennes på det var ganske flåsete. At du nå føler at vennskapet har fått en skikkelig knekk og at dette er noe dere må snakke ut om gjør at jeg oppfatter deg som veldig dramasøkende. Anonymkode: bfc50...5fc Man rår jo ikke over sykdom da. Var blitt syk i løpetav natta. Hun hadde gitt en grunn om hun hadde en, annet enn at hun fant ut at hun ikke var så keen på besøk. Leksa ikke opp noe, sa ganske rett frem at det går greit om hun sier nei når man spør. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bare sagt at vi ikke kan komme da jeg har blitt kjempesyk! Men mulig hun svarte spnn fordi du sa at hun skulle «si nei» neste gang. Hadde tatt med telt neste gang og bodd på campingplass eller lwir hytte. Eller airbnb Anonymkode: 58a71...8a1 Ja, kommer ikke til å spørre henne igjen. Hotell eller airbnb er nok best. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du ? Det tenkte ikke jeg. Men tenkte ikke heller at hun andre var agressiv, men veldig rar med den grinegråte fjes reaksjonen. Noen noen sier de ikke kan komme fordi de er syke så sier man god bedring som regel Anonymkode: 58a71...8a1 Kanskje det.. Syns også at reaksjonen var rar. Forstår ikke den. Mulig at passiv-aggressiv er feil ord.. Anonymkode: d034b...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå