Gå til innhold

stimuli til innekatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har ei innekatt (ragdoll, 2/3 år) som ikke er kastrert enda, jeg fikk henne for noen få dager siden, men hun virker ikke leken i det hele tatt, har kjøpt noen forskjellige leker men hun virker helt uinteressert,. jeg tok henne ut en tur i bånd (tettbygd nabolag, uten inngjerding) men hun legger seg bare med på bakken, så jeg må løfte henne for at hun kan flytte litt rundt og se seg omkring, men hun bare legger seg igjen. etter jeg har gått ut med henne så har hun begynt og skrape på døren for å gå ut (spesielt om natten). er det noen som har noen nyttige tips eller løsninger? jeg vil gjerne at hun skal få nok aktivitet gjennom dagen også at hun ikke skal kjede seg (en katt til er ikke et alternativ for meg helt enda).

Anonymkode: 3de80...636

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi henne tid til å komme til ro, et par dager er ingenting. Hun vil nok bli mer leken og nysgjerrig når hun er trygg på deg og nytt hjem. 

Anonymkode: 0182d...f1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kattemøbler, strategisk plasserte hyller på veggen (kattetrapp), forskjellige leker rundtomkring..

Husk også på å bruke litt tid på å aktivt leke med henne når du er hjemme, vi mennesker er tross alt den største kilden til lek og aktivitet for innekatter.

Anonymkode: b51f0...dc6

• Liker 1
Skrevet

Hun må bli kjent med det nye hjemmet sitt først! La katten være litt i fred.  La dem utforske hjemmet og la den komme til deg når den føler seg trygg nok til det.  Ikke ta den ut enda.  Den har fått så mange nye inntrykk nå,  så den må fordøye det før den kan ta inn mer.  La den få ro. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...