AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Fikk E på masteroppgaven, snakket meg opp til en D. Veileder og studiekonsulent mener jeg bør klage. Jeg vet ikke om jeg tør, da jeg har fått relevant jobb. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 09889...89b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #2 Skrevet 29. juni 2019 Du har vel rett på en slags begrunnelse? Jeg ville lest den nøye. Dersom jeg skulle klage ville jeg også forberedt meg på at sjansene for å stryke faktisk er ganske høy. Dermed måtte jeg sett om det er noe jeg hadde ønsket å investere tid og krefter i. Anonymkode: ed2e9...9ec 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 Hva mener du med snakket deg opp til en D? Anonymkode: 8dfdb...2ef 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Om du fikk D og har fått relevant jobb så ser jeg ikke vitsen i å klage med mindre begrunnelsen for karakteren er noe du er fullstendig uenig i. Anonymkode: e90ee...b75 21
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med snakket deg opp til en D? Anonymkode: 8dfdb...2ef Når man forsvarer masteren ( muntlig sensur) kan man snakke seg opp eller ned en karakter Ts Anonymkode: 09889...89b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 Jeg ville bedt om begrunnelse før jeg bestemte meg. Men risikoen ved å klage er høy... Nå har du en master. Hvis du klager og det går til H, har du ikke det... Anonymkode: c4b35...5ce 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Skrevet 29. juni 2019 Får du beholde jobben/lønnen om du stryker på masteroppgaven? Anonymkode: 8dfdb...2ef
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #9 Skrevet 29. juni 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du beholde jobben/lønnen om du stryker på masteroppgaven? Anonymkode: 8dfdb...2ef Ja, det står ikke noe om forbehold i kontrakten, og hvis klagen fører til stryk får jeg levere inn en bearbeidet utgave etter 6 måneder. Ts Anonymkode: 09889...89b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 Hvilke konsekvense kan det ha for deg med D på mastern? Her og nå og på sikt? Anonymkode: bc776...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #11 Skrevet 29. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det står ikke noe om forbehold i kontrakten, og hvis klagen fører til stryk får jeg levere inn en bearbeidet utgave etter 6 måneder. Ts Anonymkode: 09889...89b Hvis du får lov til å levere en bearbeidet utgave hvis du stryker, er det ikke lenger så risikabelt. Enormt stor forskjell på det og å skrive en helt ny masteroppgave. Så lenge du er sikker på at du beholder jobben... men be om begrunnelse først. Fikk du vite hva som var galt da du forsvarte oppgaven muntlig? Anonymkode: c4b35...5ce 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #12 Skrevet 29. juni 2019 Har egentlig ikke noen konsekvenser, har fått jobben jeg vil ha. Det er jo bare hvis jeg søker jobb ett annet sted, får andre ambisjoner, så blir det eventuelt kjipt å vise vitnemålet mitt. (samtidig så håper jeg eventuelle arbeidsgivere ser på helheten av vitnemålet, for resten er bra, er derfor jeg har fått relevante jobber før endt studium). Ja, jeg fikk vite begrunnelsen, det var metodiske svakheter ( har skrevet for lite utfyllende om selve analysen, metningstetthet). Sensorene mente da at funnene eller drøftingen ikke var valide, ergo ble hele oppgaven utenom teoridelen ubrukelig. TS Anonymkode: 09889...89b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #13 Skrevet 30. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Har egentlig ikke noen konsekvenser, har fått jobben jeg vil ha. Det er jo bare hvis jeg søker jobb ett annet sted, får andre ambisjoner, så blir det eventuelt kjipt å vise vitnemålet mitt. (samtidig så håper jeg eventuelle arbeidsgivere ser på helheten av vitnemålet, for resten er bra, er derfor jeg har fått relevante jobber før endt studium). Ja, jeg fikk vite begrunnelsen, det var metodiske svakheter ( har skrevet for lite utfyllende om selve analysen, metningstetthet). Sensorene mente da at funnene eller drøftingen ikke var valide, ergo ble hele oppgaven utenom teoridelen ubrukelig. TS Anonymkode: 09889...89b Ville klaget, eventuelt forbedret. Kjipt hvis du må levere på nytt, men vil føles sykt bra når du får bedre resultat. Anonymkode: e4337...c34
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #14 Skrevet 30. juni 2019 Men man kan jo stryke på den bearbeidet versjonen. Og hva gjør man da? Anonymkode: 09889...89b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #15 Skrevet 30. juni 2019 Og hva vil en bearbeidet versjon egentlig innebære? Anonymkode: 09889...89b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #16 Skrevet 30. juni 2019 Du har en master. Ville ikke gjort noe mer. Finnes nok av dem som aldri fullfører masteren heller. Anonymkode: 6a64d...5bd 7
Hedersbrukeren Skrevet 30. juni 2019 #17 Skrevet 30. juni 2019 Ev. ny arbeidsgiver vil nok være mer opptatt av hvordan du gjør det i den jobben du nå har, fremfor om du har D eller C på masteren. Man kan alltid lage unnskyldninger på det personlige plan dersom man får er spørsmål, har også noe å si hvordan øvrige karakterer er 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #18 Skrevet 30. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har egentlig ikke noen konsekvenser, har fått jobben jeg vil ha. Det er jo bare hvis jeg søker jobb ett annet sted, får andre ambisjoner, så blir det eventuelt kjipt å vise vitnemålet mitt. (samtidig så håper jeg eventuelle arbeidsgivere ser på helheten av vitnemålet, for resten er bra, er derfor jeg har fått relevante jobber før endt studium). Ja, jeg fikk vite begrunnelsen, det var metodiske svakheter ( har skrevet for lite utfyllende om selve analysen, metningstetthet). Sensorene mente da at funnene eller drøftingen ikke var valide, ergo ble hele oppgaven utenom teoridelen ubrukelig. TS Anonymkode: 09889...89b Dette er egentlig stryk, å ha så store metodiske svakheter at funnene ikke er valide tilsier i de fleste fag en ikke bestått oppgave. Hadde aldri klaget på dette om jeg var deg. Du har snakket deg opp til en D, det er ikke den beste karakteren, men du har i alle fall master. Hvis du klager og stryker kan du levere en bearbeidet versjon, men er den bearbeidete versjonen også full av metodiske feil risikerer du stryk en gang til. Og da har du ingen master, og må skrive en helt ny oppgave hvis du skal levere noe. Tror en del av de som svarer deg her ikke helt forstår hvor mye som står på spill. Det er ikke tre sjanser som på andre eksamener, det er ekstremt mye jobb i noe som skal være et selstendig forskningsarbeid, og det å ha master vs ikke ha master er ofte det som avgjør om en er kvalifisert for jobben eller ikke. Når resten av vitnemålet ditt er godt og du har hatt relevant jobb en stund, vil jobberfaring og referanser teller mer enn masterkarakter. Det eneste unntaket er dersom du har tenkt deg videre akademisk og f.eks forsøke å få et stipendiat, det får du ikke med D på masteren. For øvrig syns jeg det er rart dersom du har jobbet tett med veileder og denne ikke har påpekt at du har store metodiske svakheter i oppgaven din, vedkommende burde enten korrigert deg eller bedt deg utsette innlevering. Anonymkode: f4f23...ebd 14
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #19 Skrevet 30. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har egentlig ikke noen konsekvenser, har fått jobben jeg vil ha. Det er jo bare hvis jeg søker jobb ett annet sted, får andre ambisjoner, så blir det eventuelt kjipt å vise vitnemålet mitt. (samtidig så håper jeg eventuelle arbeidsgivere ser på helheten av vitnemålet, for resten er bra, er derfor jeg har fått relevante jobber før endt studium). Ja, jeg fikk vite begrunnelsen, det var metodiske svakheter ( har skrevet for lite utfyllende om selve analysen, metningstetthet). Sensorene mente da at funnene eller drøftingen ikke var valide, ergo ble hele oppgaven utenom teoridelen ubrukelig. TS Anonymkode: 09889...89b Dette er egentlig stryk, å ha så store metodiske svakheter at funnene ikke er valide tilsier i de fleste fag en ikke bestått oppgave. Hadde aldri klaget på dette om jeg var deg. Du har snakket deg opp til en D, det er ikke den beste karakteren, men du har i alle fall master. Hvis du klager og stryker kan du levere en bearbeidet versjon, men er den bearbeidete versjonen også full av metodiske feil risikerer du stryk en gang til. Og da har du ingen master, og må skrive en helt ny oppgave hvis du skal levere noe. Tror en del av de som svarer deg her ikke helt forstår hvor mye som står på spill. Det er ikke tre sjanser som på andre eksamener, det er ekstremt mye jobb i noe som skal være et selstendig forskningsarbeid, og det å ha master vs ikke ha master er ofte det som avgjør om en er kvalifisert for jobben eller ikke. Når resten av vitnemålet ditt er godt og du har hatt relevant jobb en stund, vil jobberfaring og referanser teller mer enn masterkarakter. Det eneste unntaket er dersom du har tenkt deg videre akademisk og f.eks forsøke å få et stipendiat, det får du ikke med D på masteren. For øvrig syns jeg det er rart dersom du har jobbet tett med veileder og denne ikke har påpekt at du har store metodiske svakheter i oppgaven din, vedkommende burde enten korrigert deg eller bedt deg utsette innlevering. Anonymkode: f4f23...ebd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #20 Skrevet 30. juni 2019 Det kommer også an på fagfeltet hvor mye karakterer har å si for å få bra arbeid arbeid. Til eksempel hadde jeg A i snitt på masteren, men ingen arbeidsgivere har tatt seg bryet med å se på vitnemålet mitt.. Jo lengre du jobber i den jobben du har fått, jo mindre har vitnemål å si. Dessuten klarte du å få den opp til en D, ikke helt krise det:) Gratulerer med jobb!! Det er det ikke alle som får så fort. Gled deg heller over det Anonymkode: 77118...e3b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå