Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt nå på sommeren.. Vegg til vegg naboer. Bare man fiser kan naboen høre det. Har man ikke barbert underarmene så kan også naboen få med seg det. Spiser man agurk kan naboen høre det. Satt på spissen men jeg blir gærn. Ikke har vi råd til å flytte heller. 

Har en gammel kjerring på venstre side og et par på høyre til meg med tre unger. I dag spurte den gamle kjerringa meg om ølen som stod på bordet var alkoholfri, jeg ble satt ut og sa at det selvfølgelig var mannen min sin (jeg er høygravid) så kom han ut i hagen og drakk resten, men det fikk ikke hun med seg så nå blir det sikkert drama... Åååhh jeg drømmer om en enebolig der jeg kan bevege meg i det fri. 

Anonymkode: 42813...1ad

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper du får deg enebolig en dag. Men det er jo forskjell på rekkehus og. Jeg bor selv i borettslag, enderekkehus, og har en stor levegg, som er solid bygget til naboen, foran er det bare skog, og på andre siden store busker, der har vi en stor terrasse. Har ikke noe innsyn, og hører lite fra naboer. Og med barn er det flott å bo her, flere lekeplasser, fotballbane, basketbane og akebakke. Og alltid barn og leke med. Jeg flyttet fra enebolig til rekkehus, da jeg ønsket at barna skulle bo i nærheten av mange barn.

Anonymkode: a6415...2bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper du får deg enebolig en dag. Men det er jo forskjell på rekkehus og. Jeg bor selv i borettslag, enderekkehus, og har en stor levegg, som er solid bygget til naboen, foran er det bare skog, og på andre siden store busker, der har vi en stor terrasse. Har ikke noe innsyn, og hører lite fra naboer. Og med barn er det flott å bo her, flere lekeplasser, fotballbane, basketbane og akebakke. Og alltid barn og leke med. Jeg flyttet fra enebolig til rekkehus, da jeg ønsket at barna skulle bo i nærheten av mange barn.

Heldig du er! Ikke tilfelle hos meg 😫 går helt fnatt hver gang jeg skal ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpte dere?

Anonymkode: fbfd1...a5f

• Liker 2
Skrevet

Da er du uheldig.

bor selv i tomannsbolig. Vi hører kun naboen en sjelden gang tidlig på morgen og sent på kvelden om det er helt stille hos oss, og de feks springer i trappa eller sentrifugen går.

hører selvfølgelig om både vi og de er ute, men det er det jo uansett om man bor i byggefelt. 

Vi stortrives

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor også i rekkehus og har det på ingen måte slik. Hagen er helt usjenert og ingen naboer har innsyn. Ikke er vi plaget med støy heller, annet enn det man må regne med i et boligfelt. Du har tydeligvis vært veldig uheldig med naboene dine og jeg vil anbefale å plante hekk eller sette opp en eller annen form for skjerming. 

Anonymkode: 043de...944

• Liker 4
Skrevet

Der må være veldig lytt der du bor. Jeg bor i rekkehus og hører lite fra han ved siden av. Kun når han spiller musikk, som ikke er så ofte. Hører du naboene ved siden av fise, så er det fryktelig lytt må jeg si. Når ble leiligheten bygd? Min ble bygd på 90 tallet. Sitter helt usjenert på utsiden. Naboen kan kun se meg om han står foran meg liksom 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, smalls skrev:

Der må være veldig lytt der du bor. Jeg bor i rekkehus og hører lite fra han ved siden av. Kun når han spiller musikk, som ikke er så ofte. Hører du naboene ved siden av fise, så er det fryktelig lytt må jeg si. Når ble leiligheten bygd? Min ble bygd på 90 tallet. Sitter helt usjenert på utsiden. Naboen kan kun se meg om han står foran meg liksom 

Naboene kan se meg bare jeg tar foten ut av verandadøren, hører alt jeg gjør og sier. Pluss hun gærne gamlingen som ikke har noe bedre å gjøre enn å snoke. Ble bygd på 70 tallet. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboene kan se meg bare jeg tar foten ut av verandadøren, hører alt jeg gjør og sier. Pluss hun gærne gamlingen som ikke har noe bedre å gjøre enn å snoke. Ble bygd på 70 tallet. 

Men er det ikke satt opp skillevegg eller noe mellom leilighetene?Det hadde jeg aldri likt. Vil sitte i fred når jeg sitter ute. Eier du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp "vindskjermer" ute, så ser du henne ikke i det minste. 

Anonymkode: 71b61...b27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje på tide å flytte?

Eventuelt flytte i blokk som er mer isolert?

Anonymkode: 7954b...ea4

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje på tide å flytte?

Eventuelt flytte i blokk som er mer isolert?

Anonymkode: 7954b...ea4

Hvis du leser HI, så sier ts de ikke har råd. Noen ganger er man stuck der man bor dessverre 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2019 den 12.04, smalls skrev:

Men er det ikke satt opp skillevegg eller noe mellom leilighetene?Det hadde jeg aldri likt. Vil sitte i fred når jeg sitter ute. Eier du?

Eier ja. Man kan liksom ikke være frustrert i sitt hjem, skrike litt i blant eller småkrangle med mannen før man blir redd for at naboene hører 😂

Etter at hun så meg sitte ved den ølen har hun hatt sure blikk siden da, vet jeg skal drite i henne men jeg blir bare irritert. Bare jeg planter en plante får jeg 100 spørsmål. Fy søren. 

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Bor selv i enebolig, i by. Men har naboer som har drevet med hamring i hele kveld. Har tidligvakt i morgen, og vet det ikke skal være stille før 11. Men likevel, kveldene synes jeg kan være rolige. Hadde ikke brydd meg om støvsuging, men hamring 🙈😡

Anonymkode: 263a7...894

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men så slitsomt!! Bor selv i med naboer vegg i vegg, men her er det høye gjerder rundt hver hagedel, så ser ikke naboene ved siden av.

Anonymkode: 29261...75b

AnonymBruker
Skrevet

Åh! Bodde i rekkehus før og hadde det akkurat som deg. Veldig koselig å ha åpent vindu på soverommet når naboen også hadde sitt åpent og vi omtrent hørte hva de sa. Og kjenner følelsen med å liksom skulle slappe av på verandaen. Var jo skillevegg, men ikke så høy at man ikke skimtet over Når man stod, og ikke hele veien utover Hagen. Der var det bare en liten hekk. Måtte alltid konversere og småprate hele tiden. Så slitsomt! Nå bor jeg i enebolig og får være i fred 🥰

Anonymkode: 42dc9...2fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er slitsomt ja! Bodde i firemannsbolig før, og hadde ei nysgjerrig gammel dame over. Hun kom ut i døra og spurte hvorfor jeg kom så sent hjem, kommenterte at vi hadde vært lenge oppe fordi lyset var på til 02, ropte ned til oss når vi satt ute. Og hun ristet tepper rett ned på utemøblene våre. Hun vasket også klær mellom 12 og 01 flere ganger i uka, rett over soverommet vårt. Grøss! Glad vi bor i enebolig nå!

Sett opp levegger iallfall. Plant eventuelt hekk. 

Anonymkode: e5b41...375

• Liker 1
Skrevet

Er stusslig å bo med nære naboer. Er glad det er noen timetere til våre.

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2019 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Bor selv i enebolig, i by. Men har naboer som har drevet med hamring i hele kveld. Har tidligvakt i morgen, og vet det ikke skal være stille før 11. Men likevel, kveldene synes jeg kan være rolige. Hadde ikke brydd meg om støvsuging, men hamring 🙈😡

Anonymkode: 263a7...894

Det skal ikke være stille før 1100 ? 11 er dagtid, 2300 er noe annet. Det er kvelden

Anonymkode: 06aab...c1a

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er slitsomt ja! Bodde i firemannsbolig før, og hadde ei nysgjerrig gammel dame over. Hun kom ut i døra og spurte hvorfor jeg kom så sent hjem, kommenterte at vi hadde vært lenge oppe fordi lyset var på til 02, ropte ned til oss når vi satt ute. Og hun ristet tepper rett ned på utemøblene våre. Hun vasket også klær mellom 12 og 01 flere ganger i uka, rett over soverommet vårt. Grøss! Glad vi bor i enebolig nå!

Sett opp levegger iallfall. Plant eventuelt hekk. 

Anonymkode: e5b41...375

Vaske klær mellom 12 og 01 ? Lær dere å skrive klokkeslett riktig , 1200 er dagtid i Norge, så mellom 1200 er dagtid til 0100 på natten . Det er lov frem til 2300. Men fra 2400/0000-0100 da skal det være stille siden det er natt. 

Anonymkode: 06aab...c1a

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...