AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #121 Del Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om han mener jeg selv skal stå i stillas eller leie inn noen for å gjøre det. Han skulle kontakte firma for vindusvask imorgen for å gi meg pris så jeg kan avgjøre selv om jeg vil at han skal trekke av den summen på depositum eller om jeg skal ordne det selv. Jeg skal kontakte Forbrukerrådet imorgen for å forhøre meg om mine rettigheter. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 han mener du skal ha en fem eller ti meter lang kost som du skal vaske vinduet med. Jeg blir så oppgitt over utleiere. Anonymkode: 90630...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #122 Del Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: han mener du skal ha en fem eller ti meter lang kost som du skal vaske vinduet med. Jeg blir så oppgitt over utleiere. Anonymkode: 90630...1da Skal jeg liksom få til innkjøp av det? Virker som han bevisst går etter noe å ta meg på for å få beholde noen av depositumspengene. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #123 Del Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kun et av vinduene kan vendes. Skal de andre vinduene vaskes utvendig så må jeg stå i stige eller stillas. De står på en depositumskonto han har opprettet. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Jeg hadde spurt noen og hjelp og lånt en stige og vasket de. Dessverre hadde det ikke passet før jeg fikk tid, så da hadde jeg ventet i noen uker når «det passet», og tatt det da Bare for at han ikke skal få pengene, og for å vente med å levere nøkkelen til leiligheten som du faktisk betaler for. Har du mulighet til dette, TS? Slike sleipe lånehaier fortjener en lærepenge når de prøver seg 😈 Anonymkode: cfbb3...3db 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #124 Del Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg liksom få til innkjøp av det? Virker som han bevisst går etter noe å ta meg på for å få beholde noen av depositumspengene. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Kan virke slik, men det er håpløst når sånne typer ikke er noe samarbeidsvillig og skal skvise mest penger ut av folk. Har han ikke generelt andre vinduer på huset, skal han be vaskefirma vaske hans vinduer i tillegg? Anonymkode: 90630...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #125 Del Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde spurt noen og hjelp og lånt en stige og vasket de. Dessverre hadde det ikke passet før jeg fikk tid, så da hadde jeg ventet i noen uker når «det passet», og tatt det da Bare for at han ikke skal få pengene, og for å vente med å levere nøkkelen til leiligheten som du faktisk betaler for. Har du mulighet til dette, TS? Slike sleipe lånehaier fortjener en lærepenge når de prøver seg 😈 Anonymkode: cfbb3...3db Det var en god ide. Og jeg har mulighet til det. Det eneste som er dumt er at han med 99 prosent sikkerhet kommer til å klage over vindusvasken for å få penger ut av med uansett. Det er jeg ganske så sikker på. Men jeg kommer til å irritere han ved å utsette. I tillegg har jeg en følelse av av at han kanskje drister seg til å få en ny leietaker inn i nå i juli med sine nøkler. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #126 Del Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan virke slik, men det er håpløst når sånne typer ikke er noe samarbeidsvillig og skal skvise mest penger ut av folk. Har han ikke generelt andre vinduer på huset, skal han be vaskefirma vaske hans vinduer i tillegg? Anonymkode: 90630...1da Det er tre til som leier her og dem bor i første etasje, kun jeg som bor høyt og som det er vanskeligere for å vaske vinduene. Føler han gjør dett kun for å være vanskelig. Byrået jeg har brukt har sagt at dem ikke vil komme tilbake og vaske vinduene pga huseier. Dem klarte ikke å vaske utvendig pga vinduene ikke kan vendes og man må bruke stillas eller langkost som noen andre her skrev, for å komme til. Byrået har allerede møtt huseier en gang pga klager og har vasket om igjen. ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #127 Del Skrevet 3. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Nå sier utleier at han trekker fra noe på depositum pga jeg ikke har fått vasket vinduene utvendig. Da trengs det stillas. Anonymkode: 2bfd8...df4 Hvis depositumsskontoen står i ditt navn som den skal gjøre så kan ikke utleier bare trekke fra den kontoen, hvis utleier har gjort alt etter boken så står kontoen i ditt navn og du skal ha rentene etter leieperioden er over. Du skulle vasket og levert nøklene for 3 dager siden og ikke betalt husleie for Juli, utvendig vask av boligen er ikke ditt ansvar. Nå tror jeg du blir rundlurt. Anonymkode: 0c3e0...f10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #128 Del Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis depositumsskontoen står i ditt navn som den skal gjøre så kan ikke utleier bare trekke fra den kontoen, hvis utleier har gjort alt etter boken så står kontoen i ditt navn og du skal ha rentene etter leieperioden er over. Du skulle vasket og levert nøklene for 3 dager siden og ikke betalt husleie for Juli, utvendig vask av boligen er ikke ditt ansvar. Nå tror jeg du blir rundlurt. Anonymkode: 0c3e0...f10 Jeg har fortsatt nøklene og betalte leie for juli nå 1.juli. Er ikke utvendig vask av vinduer påkrevd? Er her jeg lurer litt på rettighetene mine og dette jeg skal snakke med Forbrukerrådet imorgen. Kjenner jeg begynner å bli veldig sliten av dette nå. Er bare klager på meldinger og bilder av klager fra huseier, får ikke fred. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #129 Del Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fortsatt nøklene og betalte leie for juli nå 1.juli. Er ikke utvendig vask av vinduer påkrevd? Er her jeg lurer litt på rettighetene mine og dette jeg skal snakke med Forbrukerrådet imorgen. Kjenner jeg begynner å bli veldig sliten av dette nå. Er bare klager på meldinger og bilder av klager fra huseier, får ikke fred. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Forbrukerrådet er ikke den rette instansen, du må ta kontakt med Husleietvistutvalget. Men det er ikke alle kommuner som har husleietvistutvalg. Hvis din kommune ikke har husleietvistutvalg så må du ta kontakt med forliksrådet. Anonymkode: 0c3e0...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #130 Del Skrevet 3. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fortsatt nøklene og betalte leie for juli nå 1.juli. Er ikke utvendig vask av vinduer påkrevd? Er her jeg lurer litt på rettighetene mine og dette jeg skal snakke med Forbrukerrådet imorgen. Kjenner jeg begynner å bli veldig sliten av dette nå. Er bare klager på meldinger og bilder av klager fra huseier, får ikke fred. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Utvendig vask av vinduene er absolutt ikke påkrevd av deg som leietager, spesielt ikke hvis det krever stillas. Du leier det innvendige mens utleier er ansvarlig for det utvendige vedlikeholdet. Det er ganske logisk, ingen utleier kan kreve at leietager er ansvarlig for maling og vedlikehold av den utvendige fasaden. Anonymkode: 0c3e0...f10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #131 Del Skrevet 3. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en god ide. Og jeg har mulighet til det. Det eneste som er dumt er at han med 99 prosent sikkerhet kommer til å klage over vindusvasken for å få penger ut av med uansett. Det er jeg ganske så sikker på. Men jeg kommer til å irritere han ved å utsette. I tillegg har jeg en følelse av av at han kanskje drister seg til å få en ny leietaker inn i nå i juli med sine nøkler. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Bare vask de en uke/noen dager før du skal levere nøkkel, så har du tid til å rette opp det han klager på 😊 Anonymkode: cfbb3...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #132 Del Skrevet 3. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utvendig vask av vinduene er absolutt ikke påkrevd av deg som leietager, spesielt ikke hvis det krever stillas. Du leier det innvendige mens utleier er ansvarlig for det utvendige vedlikeholdet. Det er ganske logisk, ingen utleier kan kreve at leietager er ansvarlig for maling og vedlikehold av den utvendige fasaden. Anonymkode: 0c3e0...f10 Har aldri noe som dette før. Dette må være en utleier av egen kategori. Her har leietaker leid over flere år, så klarer man ikke å være mer behjelpelig og løsnings orientert. Leietaker vil videre i livet. Anonymkode: 90630...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #133 Del Skrevet 3. juli 2019 Vil også anbefale deg å melde deg inn i Leieboerforeningen. Sannsynligvis har ikke utleier rett til å kreve vask av utvendig eiendom som krever leie av stillas. De kan hjelpe det med alt av rettigheter og det juridiske. Det koster et par hundrelapper (?) å bli medlem, men det vil uansett være en liten sum ift. det utleier kommer til å kreve av deg. Bare ta tak i det nå, for de har sommerstengt et par uker i juli. For min del hadde det vært en prinsippsak, rett skal være rett! Anonymkode: cfbb3...3db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #134 Del Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil også anbefale deg å melde deg inn i Leieboerforeningen. Sannsynligvis har ikke utleier rett til å kreve vask av utvendig eiendom som krever leie av stillas. De kan hjelpe det med alt av rettigheter og det juridiske. Det koster et par hundrelapper (?) å bli medlem, men det vil uansett være en liten sum ift. det utleier kommer til å kreve av deg. Bare ta tak i det nå, for de har sommerstengt et par uker i juli. For min del hadde det vært en prinsippsak, rett skal være rett! Anonymkode: cfbb3...3db de som vasker vinduer i høyden bruker ikke stillas, dem bruker teleskop stang... uansett utleier burde være mer samarbeidsvillig. Her snakker vi om en leietaker som har leid der i flere år. Skulle tro dette er Oslo. Anonymkode: 90630...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #135 Del Skrevet 3. juli 2019 meld utleieren til politiet Anonymkode: 7f7f0...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #136 Del Skrevet 3. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: meld utleieren til politiet Anonymkode: 7f7f0...c7c Hvorfor?, hva er det du mener utleieren har gjort som har noe av betydning for politiet?. Det er nemlig forskjell på offentlig rett og privatrett. Anonymkode: 0c3e0...f10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #137 Del Skrevet 4. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor?, hva er det du mener utleieren har gjort som har noe av betydning for politiet?. Det er nemlig forskjell på offentlig rett og privatrett. Anonymkode: 0c3e0...f10 Skulle mene det, ja! Helt grunnleggende allmennkunnskap. Hva er det med Kvinneguiden som gjør at her bestandig kryr av innsendere som er komplett uvitende? Jeg vet langt fra alt her i verden jeg heller, men i så fall har jeg gjerne en sterk mistanke om at dette kjenner jeg ikke godt nok til, og tier meg. Leserne har ingen nytte av å lese innlegg skrevet av dåsemikler som ingen ting hverken kan eller vet, bare gjetter og synser i vilden sky. Anonymkode: 02f9d...c78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #138 Del Skrevet 4. juli 2019 Hei. Ser flere tror jeg har leid i flere år av denne huseieren. Jeg har leid i akkurat ett år den 1.august. ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #139 Del Skrevet 4. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun et av vinduene kan vendes. Skal de andre vinduene vaskes utvendig så må jeg stå i stige eller stillas. De står på en depositumskonto han har opprettet. Ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Depositumskonto skal stå i ditt navn. Gjør den det? Anonymkode: a667f...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #140 Del Skrevet 4. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Depositumskonto skal stå i ditt navn. Gjør den det? Anonymkode: a667f...054 Lurer på om den står i begges navn. Han må frigi min konto for at jeg skal få ut pengene, sa banken. ts Anonymkode: 2bfd8...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå