Gå til innhold

Amerikanske blåbær

Loppefrø

Anbefalte innlegg

Lurer på det meste om amerikanske blåbær; er de gode på smak, er buskene store/fine å se på, er de lett å få til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Lett å få til, store og lysere i fargen enn de ville. Synes de har en dvaskere (mildere) smak.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sår man frø for å få disse, eller kjøper man planter? Kan man ha dem i krukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Mor har amerikanske blåbærbusker i hagen. Hun pleier alltid plukke noen til meg når jeg kommer på besøk, til min store glede.... :sikle:

Det er jo velkjent at blåbær er sunt for både det ene og det andre. Synes også at de smaker godt, kanskje litt mildere smak enn de viltvoksende vi er vandt til her hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det meste om amerikanske blåbær; er de gode på smak' date=' er buskene store/fine å se på, er de lett å få til?[/quote']

Dette synes jeg absolutt du bør prøve loppefrø. Kjøp en busk og prøv. :)

Og så kan du komme tilbake hit og fortelle meg svaret på det du spør om. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nyyyyyyyydelige, men man må vel ha 2 for at det skal bli bær på de? Det fikk iallefall jeg beskjed om! De smaker deilig også blir man ikke blå i munnen av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg må prøve. :) Noen som vet om buskene ser fine ut, eller må de "gjemmes" bort litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hageblåbær blir fine busker, men kan også bli relativt store! Har en som er 25 år +-, som har fått vokse ganske fritt. Er vel 1,5-2 m høy og veldig vid rundt.

De vil ha mye lys og sol for å bære frukt. Du bør ha to siden de da vil krysspollinere og få mer bær. I tillegg har de nydelige høstfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bare en busk og den ble flyttet til 4 forskjellige hager, på forskjellige steder. Fikk mange blåbær på den.

Var noen venner av oss som lurt på om vi ikke skulle sette treet i en kasse med hjul, sånn som det ble flyttet rundt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...