AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Del Skrevet 29. juni 2019 Noen som har gjort det på denne måten? Funnet en leilighet for å bo midlertidig til man har funnet ut hvor man vil kjøpe fast leilighet/bolig? Går det an? Snakker da om maks et par måneder. Anonymkode: 78cdc...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 29. juni 2019 #2 Del Skrevet 29. juni 2019 Hvorfor skulle det ikke gå an? Enten leie en leilighet med korttidsleie, alternativt en med kort oppsigelsestid. Alt avhengig av hvor mange måneder du kan ha råd til å betale husleie + boliglån/fellesgjeld for det du kjøper. Kanskje lurt å leie møblert hvis du vil unngå å flytte masse møbler 2 ganger.. Ellers ville jeg vært forberedt på at det kan ta lang tid å finne noe du liker, og i tillegg får du neppe overta nytt sted dagen etter visning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 29. juni 2019 #3 Del Skrevet 29. juni 2019 Vi er utleiere, og har to ganger leiet ut til folk som bare skulle bo et par mnd mens de lette etter noe de skulle kjøpe. Det ene paret ble hos oss i 2 år og de andre i 3 år. Vi leier ut fullt møblert og de hadde sine møbler på lager. Så noen ganger tar ting lenger tid enn man først tenker seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Del Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, isbjørnungen skrev: Hvorfor skulle det ikke gå an? Enten leie en leilighet med korttidsleie, alternativt en med kort oppsigelsestid. Alt avhengig av hvor mange måneder du kan ha råd til å betale husleie + boliglån/fellesgjeld for det du kjøper. Kanskje lurt å leie møblert hvis du vil unngå å flytte masse møbler 2 ganger.. Ellers ville jeg vært forberedt på at det kan ta lang tid å finne noe du liker, og i tillegg får du neppe overta nytt sted dagen etter visning.. Så du tenker at korttidsleie ikke er så lurt? Men jeg har ikke lyst å leie i over flere år.. Derfor jeg tenker at dette blir løsningen frem til jeg har kommet inn på boligmarkedet.. Men har heller ikke lyst å føle at jeg ikke kan flytte inn og gjøre det koselig bare fordi jeg leier en periode, trenger å trives selvom jeg leier. Har også hørt mye dårlige historier fra folk som har dårlige utleiere, og er redd jeg kan komme i en sånn situasjon. Har tidligere bare bodd på hybel, og det er ikke noe jeg savner. Anonymkode: 78cdc...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Del Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Vi er utleiere, og har to ganger leiet ut til folk som bare skulle bo et par mnd mens de lette etter noe de skulle kjøpe. Det ene paret ble hos oss i 2 år og de andre i 3 år. Vi leier ut fullt møblert og de hadde sine møbler på lager. Så noen ganger tar ting lenger tid enn man først tenker seg. Takk for svar. Ja, det er noe sånt jeg tenker også. Men hvor skal jeg begynne å lete etter utleiere? Anonymkode: 78cdc...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. juni 2019 #6 Del Skrevet 29. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja, det er noe sånt jeg tenker også. Men hvor skal jeg begynne å lete etter utleiere? Anonymkode: 78cdc...1bd Finn.no. Lokalavisa der du kan tenke deg å leie. Lapper eller henge opp lapper selv på nærbutikken osv 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #7 Del Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, Irja skrev: Finn.no. Lokalavisa der du kan tenke deg å leie. Lapper eller henge opp lapper selv på nærbutikken osv 🙂 Har ikke hatt så mye flaks med finn.no. Det er så sykt dyre priser mange skal ha for utleie... Jeg kan ikke bo i et kott heller. 😕 Takk. Anonymkode: 78cdc...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Del Skrevet 29. juni 2019 Det beste er nok å leie med en oppsigelsestid på rundt 3 måneder. Og ikke tidsbestemt leiekontrakt som f.eks. binder deg til minst et år eller der man mister boligen etter et halvt år. Å kjøpe den riktige boligen kan ta tid og man ønsker ikke å stresse i den situasjonen, da kan man ende opp med å kjøpe feil. Tiden fra budrunde til overtagelse pleier typisk å ta 1-3 måneder, så da er det greit å ha friheten til å si opp først etter at salget er i boks og overtagelse avtalt. Anonymkode: 22d8e...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. juni 2019 #9 Del Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke hatt så mye flaks med finn.no. Det er så sykt dyre priser mange skal ha for utleie... Jeg kan ikke bo i et kott heller. 😕 Takk. Anonymkode: 78cdc...1bd Det aller beste er å høre med venner og bekjente. Kanskje noen har en kjellerleilighet de ikke vanligvis leier ut (som ikke finnes på Finn.no f.eks) som du kan få leie ganske rimelig 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #10 Del Skrevet 29. juni 2019 Min søster prøvde dette da hun og familien bygget hus, men slet med å finne noe, siden de var ærlige på at det bare var for maks 8 mnd. De endte opp med å leie av familie. Så enten må du holde tett om at det er midlertidig og bare sørge for at kontrakten har akseptabel oppsigelsestid, ellers får du prøve lykken med annonse i lokalavis eller lignende. Anonymkode: 6619b...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosabanan Skrevet 30. juni 2019 #11 Del Skrevet 30. juni 2019 Jeg leier ut, og foretrekker om de som leier bor i en periode; spesielt da vi leier ut umøblert. Vil tenke at man kan få en avtale via AirBNB eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Del Skrevet 30. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hatt så mye flaks med finn.no. Det er så sykt dyre priser mange skal ha for utleie... Jeg kan ikke bo i et kott heller. 😕 Takk. Anonymkode: 78cdc...1bd Det beste er at du setter inn en annonse selv. Mange får mange svar når de annonserer bolig og må sile ut. Jeg gjorde det selv en gang, satt inn annonse og fikk svar fra boligeiere som synest det var godt å slippe den jobben Anonymkode: be79c...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå