AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Jeg leier et hus, har og plantet mye stauder. Planlegger å kjøpe hus neste år, vil gjerne dele sysudenr og ta med mye av dem, men la noe stå igjen. Det er jeg som har plantet og stelt dem. Vil dette være lov? Skal ikke dra fra en herpet hage, men vil jo ha med litt av jobben min og den historien jeg har med plantene. Anonymkode: d0b18...0d6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #2 Skrevet 29. juni 2019 Det er lov hvis det er avklart på forhånd, men du kan ikke bare gjøre det uten videre. Slikt følger eiendommen. Anonymkode: 12c9b...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier et hus, har og plantet mye stauder. Planlegger å kjøpe hus neste år, vil gjerne dele sysudenr og ta med mye av dem, men la noe stå igjen. Det er jeg som har plantet og stelt dem. Vil dette være lov? Skal ikke dra fra en herpet hage, men vil jo ha med litt av jobben min og den historien jeg har med plantene. Anonymkode: d0b18...0d6 Ta i så fall vekk det du skal ha med deg av staudene før boligen fotograferes før salget og før visningen. Anonymkode: 4acd6...555 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Jeg så først nå at du leier, og ikke eier.. Vil tro du kan ta de med deg, men da må du ordne opp skikkelig etter deg, sånn at ikke hagen ser helt trasha ut. Anonymkode: 12c9b...b0f 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så først nå at du leier, og ikke eier.. Vil tro du kan ta de med deg, men da må du ordne opp skikkelig etter deg, sånn at ikke hagen ser helt trasha ut. Anonymkode: 12c9b...b0f Ah Selvfølgelig Jeg fikk ikke med meg den detaljen. Hvordan så det ut da du flyttet dit ts? Har du fjernet huseierens opprinnelige planter/stauder? Anonymkode: 4acd6...555
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #6 Skrevet 29. juni 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier et hus, har og plantet mye stauder. Planlegger å kjøpe hus neste år, vil gjerne dele sysudenr og ta med mye av dem, men la noe stå igjen. Det er jeg som har plantet og stelt dem. Vil dette være lov? Skal ikke dra fra en herpet hage, men vil jo ha med litt av jobben min og den historien jeg har med plantene. Anonymkode: d0b18...0d6 Snakk med huseieren. Kanskje huseieren uansett ønsker å plante andre planter der, og at du kan ta med deg alle staudene dine? Anonymkode: 4acd6...555
Eliza Doalot Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 Har ikke stauder godt av å bli delt, da? I såfall hadde jeg gjort det, uten mer om og men. Når jeg tenker etter hadde jeg nok begynt med å spørre huseier om han ønsket at du skulle fjerne dem. Om han ønsker det er jo problemet løst. Om han ønsker at de står, hadde jeg delt dem. 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg så først nå at du leier, og ikke eier.. Vil tro du kan ta de med deg, men da må du ordne opp skikkelig etter deg, sånn at ikke hagen ser helt trasha ut. Anonymkode: 12c9b...b0f Nå skrev jeg jo at jeg ikke skal dra fra en herpet hage da, så det trenger du ikke gjenta. 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ah Selvfølgelig Jeg fikk ikke med meg den detaljen. Hvordan så det ut da du flyttet dit ts? Har du fjernet huseierens opprinnelige planter/stauder? Anonymkode: 4acd6...555 Hagen var full av ugress og så egentlig ikke ut! Jeg har ordnet hele hagen. Så har ikke fjernet noe mer verdifult enn ugress. har og sådd plen og laget dam/fontene der det allerede var et hull i bakken. Så uansett om Jeg tar med mye vil hagen se bedre ut enn når jeg tok over. Tror jeg rett og slett graver dem opp jeg😉 og dekker til med noe annet. Vet jo aldri om dem blir behandlet godt av neste leieboer. Anonymkode: d0b18...0d6 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #9 Skrevet 30. juni 2019 Ta dem med deg med god samvittighet du! Anonymkode: 3f893...d13 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #10 Skrevet 30. juni 2019 Ta de med med god samvittighet ja 😊❤️ Anonymkode: 7db20...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 Synes jeg kan få. For det er ikke din, men Vår Staude. Anonymkode: e465e...455 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 Det skal avtales. Planter, trær og busker går iallefall inn under løsøre som skal følge med eiendom ved salg, dersom ikke annet er avtalt, på samme måte som postkasse, flaggstang, søppelkasse og slikt. Anonymkode: c436b...de4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #13 Skrevet 30. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal avtales. Planter, trær og busker går iallefall inn under løsøre som skal følge med eiendom ved salg, dersom ikke annet er avtalt, på samme måte som postkasse, flaggstang, søppelkasse og slikt. Anonymkode: c436b...de4 Om du hadde lest tråden så hadde du visst at ts leier. Anonymkode: dc111...cb2 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #14 Skrevet 30. juni 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal avtales. Planter, trær og busker går iallefall inn under løsøre som skal følge med eiendom ved salg, dersom ikke annet er avtalt, på samme måte som postkasse, flaggstang, søppelkasse og slikt. Anonymkode: c436b...de4 Likevel så presterte eier av den forrige boligen vi kjøpte å erklære at kona «kom og hentet noen planter hun skulle ha med seg når våren kom» da vi overtok boligen. Vi ble såpass forfjamsa at vi ikke sa noe på det, tenkte det bare var å ikke lukke opp døra når de kom for å spørre om å grave opp plantene, men den gang ei; Noen måneder etter overtakelse kom vi hjem og fant to hull i hagen, for da hadde forrige eier jammen vært innom og gravd opp plantene 😂 Anonymkode: a7e00...ae3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #15 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå skrev jeg jo at jeg ikke skal dra fra en herpet hage da, så det trenger du ikke gjenta. Anonymkode: d0b18...0d6 Oi, beklager på det dypeste, det var virkelig ikke meningen å overse at du allerede hadde påpekt dette! Grusomt klønete av meg, og totalt uakseptabelt! Anonymkode: 12c9b...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #16 Skrevet 2. juli 2019 På 30.6.2019 den 16.29, AnonymBruker skrev: Oi, beklager på det dypeste, det var virkelig ikke meningen å overse at du allerede hadde påpekt dette! Grusomt klønete av meg, og totalt uakseptabelt! Anonymkode: 12c9b...b0f Ro deg ned du! Anonymkode: 36778...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå