Gå til innhold

Drikke. Kan man bli brisen av to cider med 4,7 vol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bare drukket en cider før. Halv liter. Kan jeg kjenne d litt på to? Vet d avhenger litt av dagsform osv, men sånn ca

Anonymkode: 5180f...3d2

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 528fe...06a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Anonymkode: 528fe...06a

Har du blitt det? Hvor mye liksom? Helt ny på dette 😄

Skrevet

Ja

Hvor mye en tåler er sammensatt av mange forskjellige faktorer

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Om du er en jente på 40 kg kanskje. Og dersom dette er tilfellet; la det være.

Anonymkode: 3505a...769

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på mye du veier. Om du drikker på tom mage blir man mye lettere påvirket av alkohol enn om du har spist på forhånd. 

Anonymkode: 64967...843

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Om du er en jente på 40 kg kanskje. Og dersom dette er tilfellet; la det være.

Dame på 60 kg her. Skjønner ikke hva som er så «haha». Spør bare

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 105kg og kan bli brisen på så lite 

Anonymkode: 6849e...520

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dame på 60 kg her. Skjønner ikke hva som er så «haha». Spør bare

Haha er i dette tilfellet at jeg antar du er mindreårig, hvis ikke tipper jeg du ikke ville spurt om dette. Ergo: ikke drikk. To cider for en kvinne på 60 er ikke til å bli full av - om du da er vant til å drikke alkohol.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha er i dette tilfellet at jeg antar du er mindreårig, hvis ikke tipper jeg du ikke ville spurt om dette. Ergo: ikke drikk. To cider for en kvinne på 60 er ikke til å bli full av - om du da er vant til å drikke alkohol.

JEG ER 22! Bare veldig lite vandt med alkohol, okei???

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir du nok. Leser mellom linjene at du er ung - sikkert mindreårig. Da jeg drakk for første gang ble jeg full på to cider. 16 år og 45 kilo.

At du tar bare disse ciderne i betraktningen blir dog naivt. Du skal sikkert drikke med andre? Etter to cider er du godt brisen, kanskje til og med full, og mister all sunn fornuft og dømmekraft. Du får lyst på mer drikke, eller blir tilbudt av andre. Du ender opp sørpe full, og i verste fall så fjern/ansvarsløs at du kan bli utnyttet eller gjøre noe du vil angre på.

Det er spennende å dra på fest, men vær snill med deg selv og dropp alkoholen til du i det minste er myndig og i bedre stand til å ta vare på deg selv! Alkohol er rota til så innmari mye vondt - jeg snakker av erfaring.

Anonymkode: 74f0d...b1d

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Jeg er snart 22 og er heller ikke så vant med å drikke alkohol. Kjenner det veldig fort i hodet om jeg drikker litt fort, og jeg hadde nok kjent det etter 2 bokser 😜 Så pleier ikke å drikke på tom mage og i tillegg "kosedrikke" med å ta små slurker av gangen bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Man blir fortere beruset (trenger mindre mengder alkohol for å bli beruset) hvis:

- Man veier lite

- Man er kvinne

- Man drikker på tom mage

- Man drikker raskt

- Hvis man har tatt enkelte legemidler

Anonymkode: 46ba9...da2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir brisen på to cider når jeg ikke har drukket på lenge (type etter fødsel el.l.) – 72 kg, voksen og ellers godt vant med alkohol, men drikker aldri mest på festen uansett.

Anonymkode: ed08a...00c

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke snakk om å bli full, men brisen. Jeg er vant til å drikke og jeg kjenner at jeg er påvirket etter 2 bokser med cider/øl.

Anonymkode: 3e629...f1c

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Sett at du veier 60 kg og har en fettprosent på 30. Da blir teoretisk max promille om du styrter 2 cider:

47 ml alkohol x 0,7 (vekt alkohol) / (60x0,7) = 0,78 promille. 

Det kan mange oppleve som brisen ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir brisen etter 0.5 cider. Veier 80kg, er 170 høy. Men drikker så og si aldri, så har lav toleranse. 

Anonymkode: 28949...f0e

Skrevet

Om du ikke er vant til å drikke, og styrter dem, så vil du nok merke det litt ja. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har bare drukket en cider før. Halv liter. Kan jeg kjenne d litt på to? Vet d avhenger litt av dagsform osv, men sånn ca

Du kan fint merke bare en ;);) 

Anonymkode: a72e7...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke drikker så ofte, så kan du vel bli litt salongberuset......

Anonymkode: ddd3d...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...