AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Jo høyere selvtillit, jo mer noen tør gjøre ut av seg selv, å vite selv man ser bra ut, å by på seg og tørre å si det en mener... jo flere får man mot seg. Hvorfor er folk så opptatt av å overbevise andre om at «du er ikke pen»»du er ikke spesiell» «du kan ikke dette» osv Anonymkode: 2aa89...f68 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #2 Skrevet 29. juni 2019 Vet ikke. Ordene bare popper ut av munnen min "Du er ikke så pen", "Du kan ikke dette". "Du er ikke spesiell bare fordi du er ungen min": Anonymkode: f4418...d31 2
Rumle Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 Folk liker ikke at andre skiller seg ut, bare legg merke til hvor mye hat veganere får for tiden, det er helt vanvittig. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, Rumle skrev: Folk liker ikke at andre skiller seg ut, bare legg merke til hvor mye hat veganere får for tiden, det er helt vanvittig. Ja for veganere er jo så mye bedre. Anonymkode: 435d9...f73 6
Rumle Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 Jeg tror mange føler seg truet av folk som tør å være mer enn hva som er sosialt akseptabelt. Det rokker ved det man holder fast i. 5
Rumle Skrevet 29. juni 2019 #6 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja for veganere er jo så mye bedre. Anonymkode: 435d9...f73 Dette er ikke en diskusjon om veganere, det var et eksempel. 1
Frøkensina Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, Rumle skrev: Jeg tror mange føler seg truet av folk som tør å være mer enn hva som er sosialt akseptabelt. Det rokker ved det man holder fast i. Ja det tror jeg er mekanismen bak. Og den er sterkest blant ungdomsmiljøer når man både prøver å finne ut hvem man er og samtidig passe inn i det sosiale, i flokken. Men klart samme mekanisme finnes blant voksne også. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Skrevet 29. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jo høyere selvtillit, jo mer noen tør gjøre ut av seg selv, å vite selv man ser bra ut, å by på seg og tørre å si det en mener... jo flere får man mot seg. Hvorfor er folk så opptatt av å overbevise andre om at «du er ikke pen»»du er ikke spesiell» «du kan ikke dette» osv Anonymkode: 2aa89...f68 Å gå rundt å tro og tenke at man er spesiell er per definisjon et narsissistisk trekk. Folk som går rundt å tror dette er ganske usmakelige akkurat som narsissister og enda verre hvis de har bpd i tillegg. Anonymkode: db6dc...922 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #9 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å gå rundt å tro og tenke at man er spesiell er per definisjon et narsissistisk trekk. Folk som går rundt å tror dette er ganske usmakelige akkurat som narsissister og enda verre hvis de har bpd i tillegg. Anonymkode: db6dc...922 Bpd? Borderline? Til og med Kim Kardashian bæsjer, så sånn egentlig er ingen spesiell. Går ikke rundt og tror jeg har superkrefter osv. Noen er mer spesielle fordi de blir noe betydende for meg. Slik er det for alle. Men spesiell kan mange være innen forskjellige områder. Men alt skal diagnostiseres . Det bare virker som at mange hater når noen har et bra utseende, er svært smart, tjener penger «for lett» eller hva enn er. Folk går all in for at noen ikke skal ha selvtillit virker det som. Anonymkode: 2aa89...f68
Frøkensina Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å gå rundt å tro og tenke at man er spesiell er per definisjon et narsissistisk trekk. Folk som går rundt å tror dette er ganske usmakelige akkurat som narsissister og enda verre hvis de har bpd i tillegg. Anonymkode: db6dc...922 Nå handlet jo ikke problemstillingen om folk som tror de er mye bedre enn alle andre, men om å skille seg ut og ha selvtillit til det; og at noen da går inn for å rasere den selvtilliten. 1
Gjest Warrior Skrevet 29. juni 2019 #11 Skrevet 29. juni 2019 Det er mange som ikke liker å se at noen har god selvtillit og tørr å skille seg ut, men mange liker det også. Bruk energien på de som liker deg og gi faen i haters. Hvorfor noen ikke liker det kan være for de selv har dårlig selvtillit. Så hvis noen angriper deg så si at de må jobbe med selvtilliten sin. Den blir ikke bedre av å angripe andre med god selvtillit.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #12 Skrevet 29. juni 2019 Forde Norge er "vokst opp" med Janteloven. Anonymkode: bdacc...482 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #13 Skrevet 29. juni 2019 Det er forskjell på å være høy på seg selv, og å ha høy selvtillit. Den siste gruppen blir gjerne veldig godt likt, og er festens midtpunkt. Den første heller jekka ned litt, for en blir gjerne litt ufyselig som menneske - men innbiller seg selv at en bare 'er så åpen' og 'har sånn selvtillit'. Ingen som har høy selvtillit og faktisk er trygge i seg selv trenger hverken å markere det, eller lar seg påvirke negativt av andres meninger. Men - den med høy selvtillit vil ta seg tid til å høre og vise interesse for andres synspunkt. Den som bare er høy på seg selv avfeier alle andre som 'hatere'. Anonymkode: 45736...df5 5
herzeleid Skrevet 30. juni 2019 #14 Skrevet 30. juni 2019 Lurer på hvor reellt dette egentlig er. Jeg tror de fleste setter pris på folk som skiller seg ut i positiv retning, men ergrer seg over de som skryter eller virker påtatt. Ta hipsterne som eksempel. Du finner vanskelig noe mer "saueflokk", samtidig som mange av dem nok føler at de skiller seg ut og "går mot strømmen". På samme måte ser en ofte at det er de minst begavede som går hardt ut mot "den norske mentaliteten" og klager over at folk ikke vil la dem skille seg ut. Kanskje er det ikke det å skille seg ut som reageres på, men å skille seg ut på en negativ måte. 5
Rumle Skrevet 30. juni 2019 #15 Skrevet 30. juni 2019 28 minutter siden, herzeleid skrev: --- Kanskje er det ikke det å skille seg ut som reageres på, men å skille seg ut på en negativ måte. Det tror jeg også. Se bare hvor mange tråder her inne hvor folk i alle aldersgrupper spør om "ditt eller datt er innafor?". Folk flest er redde for å gjøre noe som skiller de ut på en negativ måte. Og sånn som samfunnet har blitt er det jammen ikke så rart heller. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #16 Skrevet 30. juni 2019 53 minutter siden, Rumle said: Det tror jeg også. Se bare hvor mange tråder her inne hvor folk i alle aldersgrupper spør om "ditt eller datt er innafor?". Folk flest er redde for å gjøre noe som skiller de ut på en negativ måte. Og sånn som samfunnet har blitt er det jammen ikke så rart heller. Det handler kanskje litt om hvor raskt verden forandrer seg og hvor mange ulike meninger som finnes. Ikke alltid lett å vite hva som er sosialt akseptabelt. Anonymkode: f4418...d31 2
Rumle Skrevet 30. juni 2019 #17 Skrevet 30. juni 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler kanskje litt om hvor raskt verden forandrer seg og hvor mange ulike meninger som finnes. Ikke alltid lett å vite hva som er sosialt akseptabelt. Anonymkode: f4418...d31 Helt enig 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 På 29.6.2019 den 14.51, Rumle skrev: Jeg tror mange føler seg truet av folk som tør å være mer enn hva som er sosialt akseptabelt. Det rokker ved det man holder fast i. Ja. Man må klikke litt ’for dette stemmer jo ikke? Nei, jeg har aldri vært utenfor 100 meter unna hjemmet mitt og det må utstøteren tåle* mobbe-mobbe Anonymkode: f1e00...d18
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 18 timer siden, Rumle skrev: Det tror jeg også. Se bare hvor mange tråder her inne hvor folk i alle aldersgrupper spør om "ditt eller datt er innafor?". Folk flest er redde for å gjøre noe som skiller de ut på en negativ måte. Og sånn som samfunnet har blitt er det jammen ikke så rart heller. Haha ja... alt det pratet om toleranse og raushet er bare vissvass for at man skal holde ut søppel i form av objekter og subjekter. Men spesielt subjekter. Virker som at det er så mange med en agenda... de vil leve, det forstår jeg, men når agendaen (for dem personlig) overgår andres agenda... kan også kalles for å sette nesen sin der den ikke skal være feks ny regel og ny norm i samfunnet for å bevise toleransen ville jo vært å la alle mødre på tur med vognene sine la alle som vil få se på babyene, og hvis de har dårlig tid må de tenke ‘toleranse’ eller ‘raushet’ Ikke ur-gamle instinkter, vel? 🙂 Anonymkode: f1e00...d18
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #20 Skrevet 1. juli 2019 På 29.6.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev: Ja for veganere er jo så mye bedre. Anonymkode: 435d9...f73 Etter hva jeg har sett på KG, så vil jeg faktisk si ja. Veganere her får langt mer skitsnakk enn omvendt. Anonymkode: a4013...aec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå