Gå til innhold

Snikreklame/ produktplassering i lokalavisa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei dame som tilfeldigvis er leder i den lokale avdelingen av rørleggerkjeden Comfort blir intervjuet i lokalavisa ang sønnen er syk av flåttbitt. På bildet har hun på seg seg en t- shift hvor Comfort logoen synes. 

Går ikke dette under reklame/ produktplassering og burde vært markert på noe måte ? 

Hadde saken handlet om Comfort så hadde det jo vært noe helt annet. A2CF1257-1321-4618-A30E-4ECAD7FF943B.thumb.jpeg.8bc9b52859c897d602915194cd38d7d5.jpeg

Anonymkode: 8adb5...605

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

T-skjorten er kanskje litt mye. Men det er ikke reklame å skrive hvor en person jobber.

Anonymkode: 180f5...af1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var logoen på t- skjorten jeg reagerte på, især når saken ikke har noe med Comfort å gjøre. 

TS 

Anonymkode: 8adb5...605

Skrevet

Tja. Hadde det stått "Adidas", ville ingen reagert. Jeg tenker at det er litt tilfeldig hva hun hadde på seg akkurat da hun ble intervjuet. Det har det iallefall vært de gangene jeg har vært i avisen selv. 

• Liker 2
Skrevet

Nei dette er innafor. Det er ikke alltid man vet at man skal bli intervjuet og ting blir innimellom tatt på sparket. Ikke sikkert hun hadde anledning til å skifte. Hadde det stått adidas der som @Frostrose skriver hadde du ikke reagert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye verre er det når lokalavisene gir gratis reklame når kompisene til journalistene skal selge noe, og de fordekker det som en nyhetssak eller en triviell greie.

Anonymkode: 7ea42...49c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hadde jeg klart å tyde at det stod "Comfort" der, ut fra bare det bildet. Og om jeg hadde blitt det fortalt, hadde leg ikke ant at det er en butikkjede. 
Men hvorfor journalisten nevner arbeidsplassens navn i teksten under, det fatter jeg ikke. Det har da ingenting med flåttbittet å gjøre om mora er butikksjef eller kontordame, og hvor?

Anonymkode: 4a0da...02d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye verre er det når lokalavisene gir gratis reklame når kompisene til journalistene skal selge noe, og de fordekker det som en nyhetssak eller en triviell greie.

Ja, jeg trodde det var noe sånt TS reagerte på, for det florerer virkelig i mange lokalaviser. Ikke en ikke-sak som at det kommer frem hvor et intervjuobjekt jobber. 

Anonymkode: f2240...653

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm, dette har jeg ikke lagt merke til. Har du eksempler?

Anonymkode: 73cca...2ad

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hadde jeg klart å tyde at det stod "Comfort" der, ut fra bare det bildet. Og om jeg hadde blitt det fortalt, hadde leg ikke ant at det er en butikkjede. 
Men hvorfor journalisten nevner arbeidsplassens navn i teksten under, det fatter jeg ikke. Det har da ingenting med flåttbittet å gjøre om mora er butikksjef eller kontordame, og hvor?

Anonymkode: 4a0da...02d

Lier er jo et lite sted, kanskje det at hun er daglig leder på en større forretning er en relevant opplysning?

Anonymkode: b23a3...daf

AnonymBruker
Skrevet

Men er saken at sønnen har blitt bitt av flått? Det jeg ser av informasjon er at det er en fast spalte (heter den «Folk i nye Drammen»?), og at sitatet om flått er tatt fra noe hun har svart på lenger nedi saken. 

Anonymkode: a5f93...68a

AnonymBruker
Skrevet

I min lokalavis leter de i arkivet etter bilder, og da kunne dette vært et de fant. Ofte er det helt merkverdige bilder til ulike saker. Lokalaviser er god underholdning!

Anonymkode: d81da...895

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...