Gå til innhold

Hva er hyggelig å gjøre med 13 årig jente i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og datteren min skal inn til Oslo i dag. Hun er 13 år og helt vanlig jente uten sær interesser. Vi skal shoppe litt, titte rundt, spise og kose oss. Kanskje på kino. 

Har dere tips til hvor vi bør dra? Hva bør vi se på og hvor bør vi spise? Vi pleier fort å havne på Aker brygge. Vi er skjeldent i Oslo.  Er det noe som dere anbefaler på kino?

Anonymkode: 769d3...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Shopping på Karl Johan eller Bogstadveien pleier alltid å være populært. Er også veldig koselig på Grunerløkka.

Løvenes Konge er vel en slager på kino nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk. Ville det være noe poeng å se inne på slottet eller er det kjedelig? Noe sted dere anbefaler å spise feks i Bogstadveien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Way down south nederst på Løkka er veldig bra, eller Munchies. Kverneriet og Dinner (chrispy duck!) er også populært. Min jente på samme alder liker å gå tur langs Akerselva, ta banen opp til Nydalen og gå ned til Operaen (ev. lei el-sparkesykler på veien, det er gøy om man kjører forsiktig). Shopping er alltid kjekt i den alderen, og «kaffe» på Starbucks er tydeligvis en greie. Ekebergparken er fin. Damstredet og/eller Kampen om dere vil se litt av gamle Oslo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spise is på Paradis på Tjuvholmen!

Anonymkode: 3ddca...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Ville det være noe poeng å se inne på slottet eller er det kjedelig? Noe sted dere anbefaler å spise feks i Bogstadveien? 

Tror det blir veldig kjedelig for en 13-åring. Jeg er ganske mye eldre og kjedet meg endel jeg også:) Men det var i jobbsammenheng; ikke en greie jeg ville valgt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta med badetøy og dra ut øyene.

Anonymkode: c36f3...8bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta med badetøy og dra ut øyene.

Anonymkode: c36f3...8bf

Eller Sørenga om dere bare vil ta et kjapt bad. Det er også badstuflåter som har drop in noen dager rundt Operaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde med min datter på da 11 år på omvisning på slottet (bestilte biletter på forhånd) og hun elsket det og prater om det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært på Slottet 🙈 Kommer vel litt an på hva en synes er spennende. Mulig dere vil like det da😊

Her er noen forslag til mat 😃

Mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk alle sammen! Bading utgår da vi bor ved sjøen og hun bruker 3 min fra huset vårt til superflott strand. Hun ønsker "storby følelsen". Flott med mat og opplevelses forslag! Tenker vi dropper slottet. Kom gjerne med flere forslag. Antar vi drar inn til Oslo i 13-14 tiden. Lunsjer og titter så rundt + shopping. Kino?/middag. Tenker vi tar bussen hjem i gjen i 22-23 tiden. Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Shopping kan være så mangt, men oppover Grünerløkka er det mange butikker som er litt annet enn bare senterutvalget og som gir mye av storbyfølelsen synes jeg. Ser du skriver Bogstadveien, men om dere har sansen for vintage og gjenbruk, kan man finne mye fint på Løkka. Ringen kino ligger øverst i området, og spisesteder kryr det av. Ha en fin dag i Oslo uansett :)

Anonymkode: a7ee9...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en tur innom en av Pascals konditorier!

Anonymkode: 606c1...1ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor ikke Munch-museet eller botanisk hage? Eller Bygdøy med Folkemuseet, vikingskip og Kon-Tiki? Hvorfor shopping?

Anonymkode: 33db0...c14

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk alle sammen! Bading utgår da vi bor ved sjøen og hun bruker 3 min fra huset vårt til superflott strand. Hun ønsker "storby følelsen". Flott med mat og opplevelses forslag! Tenker vi dropper slottet. Kom gjerne med flere forslag. Antar vi drar inn til Oslo i 13-14 tiden. Lunsjer og titter så rundt + shopping. Kino?/middag. Tenker vi tar bussen hjem i gjen i 22-23 tiden. Hi

Høres perfekt ut 🤩 Ville tatt Bogstadveien og Karl Johan. Det er liksom det som ER Oslo for tenåringer 😊 Start på toppen av Majorstuen og gå hele veien, gjennom Slottsparken og så havner dere rett på Karl Johan. 

Da kan dere ta spisepause, shoppe mer og ta kino på Klingenberg som avslutning 😊

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke Munch-museet eller botanisk hage? Eller Bygdøy med Folkemuseet, vikingskip og Kon-Tiki? Hvorfor shopping?

Anonymkode: 33db0...c14

Fordi det er det de vil denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er så hyggelig med så mange forslag. Tusen takk! Snart fremme i Oslo nå. Vi starter på Fjellreven på Karl Johan for ny skolesekk og går oppover Bogstadveien, da det er et par butikker hun vil innom der, som vi ikke har hjemme. Forslag til spisested nederst i Bogstadveien mottas gjerne. Hun er glad i pasta. Vi går videre oppover og tar t banen ned igjen. Middag og kino eller omvendt. 

Museer er et godt forslag, men ikke denne gang. Hun har vært alle de stedene med enten oss, skolen eller besteforeldre. Denne gangen skulle det bare bli dille og kosetur for oss to 😊 Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så hyggelig med så mange forslag. Tusen takk! Snart fremme i Oslo nå. Vi starter på Fjellreven på Karl Johan for ny skolesekk og går oppover Bogstadveien, da det er et par butikker hun vil innom der, som vi ikke har hjemme. Forslag til spisested nederst i Bogstadveien mottas gjerne. Hun er glad i pasta. Vi går videre oppover og tar t banen ned igjen. Middag og kino eller omvendt. 

Museer er et godt forslag, men ikke denne gang. Hun har vært alle de stedene med enten oss, skolen eller besteforeldre. Denne gangen skulle det bare bli dille og kosetur for oss to 😊 Hi

Olivia kanskje, italiensk restaurant. Ligger nederst i Bogstadveien.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kul ting å gjøre for en annen gang er zipline ned Holmenkollen, blir ikke mer Oslo enn det 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🤗 Kult. Det skal vi prøve neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...