Candiru Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 Jeg er i prosessen med å søke jobb, men jeg har ikke skrevet spesielt mange jobbsøknader i mitt liv. De jobbene jeg har hatt har jeg enten fått gjennom bekjente eller ved personlig oppmøte. Min nåværende jobb fikk jeg fordi jeg hadde praksis der da jeg studerte. Noen gode tips for søknadskrivingen?
Nooni Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 Du forteller hvilken stilling du søker på Det viktigste med søknaden er at du spisser den godt. Vis at du forstår hva du søker på. Knytt linjer mellom din erfaring/utdannelse og hva de gjør/etterspør, ikke nødvendigvis bare hva du har lært, men kanskje mer viktig hvor ditt engasjement ligger og at du viser at dere har felles verdier. De får masse søknader hvor alle ser like ut. Gjør din personlig. "snakk" mer enn å være opptatt av formaliteter. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 Nav har jobbsøkerkurs. Kanskje du skal melde deg på der? Da får du dagpenger. Anonymkode: e420b...4bf
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 CV-nerden har mange gode tips til både søknad og CV. https://cvnerden.no Anonymkode: c1743...400
Candiru Skrevet 2. juli 2019 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2019 På 29.6.2019 den 0.16, AnonymBruker skrev: Nav har jobbsøkerkurs. Kanskje du skal melde deg på der? Da får du dagpenger. Anonymkode: e420b...4bf Jeg har fast full stilling. Trenger ikke dagpenger 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå