Gå til innhold

Bankinnskudd, hvorfor spør de hvor mye du skal sette inn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver bursdag får jeg en del kontanter fra venner, familie og lignende. Da pleier jeg alltid å sette de inn på konto, men opplever at de som skal sette inn pengene som for eksempel butikkansatte på dagligvarer, alltid spør «hvor mye skal du sette inn?». Hvorfor gjør de det? De får jo alle pengene som skal settes inn. Eller er det slik at du sier «20.000kr» og gir dem 18.000kr, så får du fortsatt 20.000kr inn på konto?

Anonymkode: b3379...1e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har lært at man spør ved uttak. Innskudd må jo uansett pakkes på maskinen, hvor den teller hvor mye som fylles inn. Har lært at det som da vises på telleren et beløpet man skal bruke. Man vil få avvik hvis det skrives inn en sum og fylles på en annen, kun det som fylles inn får du på konto

Anonymkode: 6a6b2...555

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hver bursdag får jeg en del kontanter fra venner, familie og lignende. Da pleier jeg alltid å sette de inn på konto, men opplever at de som skal sette inn pengene som for eksempel butikkansatte på dagligvarer, alltid spør «hvor mye skal du sette inn?». Hvorfor gjør de det? De får jo alle pengene som skal settes inn. Eller er det slik at du sier «20.000kr» og gir dem 18.000kr, så får du fortsatt 20.000kr inn på konto?

Anonymkode: b3379...1e1

Kontrollspørsmål for å se at din info stemmer med det du leverer fra deg. Kall det gjerne dagens inteligentstest. 

Anonymkode: c3e57...fd8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror det er 20 000 og du ser at det bare inn på kontoen 18 000 på kontoen når du kommer hjem, hva tror du skjer da? Masse bråk fordi du trodde du satte inn mer enn du gjorde.

Anonymkode: 4309b...fce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er nok for at det skal være enighet om hvor mye du leverte fra deg, ja. Så hvis du trodde det var mer enn du leverte så kan du sjekke det på stedet. En veldig grei rutine å ha. Jeg har også lagt merke til at de få gangene jeg handler med kontanter så holder gjerne kassedamen feks 200-lappen din i hånda til hun har levert meg vekslepengene. Så kan jeg ikke komme å si jamen jeg ga deg jo 500...

Anonymkode: c6115...bab

• Liker 3
Skrevet

Det er vel en maksgrense på 25.000 så kanskje de spør for å sjekke at det ikke er mer enn det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd at tellemaskinen telte feil. Så da telte han over og kjørte de igjennom på nytt siden jeg oppga et annet beløp enn maskinen.

Det er et godt system der det dobbeltsjekkes at beløpet stemmer med hva du tror. Det samme møter du på når du bruker innskuddsautomat. Om du er uenig når maskinen har telt pengene så kan du avbryte og få de tilbake. 

Det fjerner grunnlaget for å påstå at man har blitt lurt. 

Anonymkode: 64bf6...9f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke i bank, men med kontanthåndtering, og stiller alltid kontrollspørsmål, for å sjekke at vi er enige om hvor mye kontanter jeg får i hånda. Ellers får man noen ganger diskusjoner i etterkant "men jeg gav deg en 500-lapp" når jeg bare fikk 200, og siden dette blir ord mot ord, og jeg må bruke inntil 20 minutter på telle over hele beholdningen min for å ettersjekke slike ting, prøver jeg virkelig å unngå det. Har både blitt beskyldt for å gjøre feil og stjele fra kunder, og det er virkelig ikke noe trivelig. 

Anonymkode: e18b5...1ab

Gjest Optimo
Skrevet

men jeg gav deg en 500-lapp" når jeg bare fikk 200,

Å, dette hadde jeg glemt. Marerittet i butikk, de folka der. Skjedde som regel en gang i uka, minst. 

Vi hadde aldri feil i kassa.. 

Skrevet

Kanskje sånn at hvis jeg gir fyren 10 000 og vil sette inn 5000 kan jeg få tilbake differansen?

4 minutter siden, Guile skrev:

Å, dette hadde jeg glemt. Marerittet i butikk, de folka der. Skjedde som regel en gang i uka, minst. 

Vi hadde aldri feil i kassa.. 

Faen jeg skulle jobbet med deg. Noen brukte alltid min kasse og fucket opp alt. Hauger med returer, flere hundre i feil.

En dag kom jeg på jobben og kassa til hun på jobb fløt over av penger. Tror jeg puttet 20 000 i femhundrelapper i safen... Det er SÅ talentløst!

Den ene gangen jeg telte feil, og fikk 50 kroner for lite i en dropkonvolut begynte sjefen å rante om hvordan det var to som talte pengene og at det måtte være jeg som gjorde feil, før ejg fikk sagt: "sorry mac, sikkert bare telt feil, my bad, skal ikke skje igjen". 

AnonymBruker
Skrevet

Er nok for at det skal være enighet om hvor mye du leverte fra deg, ja. Så hvis du trodde det var mer enn du leverte så kan du sjekke det på stedet. En veldig grei rutine å ha. Jeg har også lagt merke til at de få gangene jeg handler med kontanter så holder gjerne kassedamen feks 200-lappen din i hånda til hun har levert meg vekslepengene. Så kan jeg ikke komme å si jamen jeg ga deg jo 500...

Anonymkode: c6115...bab

Dette gjør jeg også. Er flere ganger folk hevder de har gitt meg noe annet, både fordi de Er distré,  og så er det de som prøver å lure stressa og trøtte kassamedarbeidere. Folk er j*%$#@ frekke gitt

Anonymkode: 4bab0...fd5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...