AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 En kjenning har problemer med at ett eldre par tar inn katten deres å forer han hos dem. Paret mener katten lider fordi han går ute (han elsker å være ute) å at han nok ikke får kos, mat og stell. Eieren har flere ganger måtte hente katten sin der, å bedt dem slutte å ta inn katten å mate den. Ungene savner katten mye når han ikke kommer hjem(fordi paret holder han inne hos dem), men paret bare fortsetter å bryr seg ikke om hva eieren sier. Jeg vet at denne katten har det godt og ett flott hjem. Den får alt den trenger, men er som mange katter glade i å streife litt i området. Det gjør mine også, uten at de lider noen nød. Kan dette regnes som tyveri? Og hva kan eier gjøre? Anonymkode: 483de...258
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 Er katten chippet? Anonymkode: 15832...9b1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 De kan prøve å holde katten inne noen dager, og øve på at han kommer når de roper. Det er jo tyveri, men om.politiet gidder å bruke tid på det, er jo en annen sak. Anonymkode: d59a8...8a2 1
Pillarguri Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Jeg synes ikke det er tyveri. Men, det er ikke greit at de fortsetter å gjøre dette etter at de har fått beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 Akkurat nå, Pillarguri skrev: Jeg synes ikke det er tyveri. Men, det er ikke greit at de fortsetter å gjøre dette etter at de har fått beskjed. Du syns ikke at der er tyveri når folk tar andres dyr? Neiok... regner med at du sier det samme om folk tar en gressklipper som står i en hage også? Anonymkode: 15832...9b1
FrodeF Skrevet 28. juni 2019 #7 Skrevet 28. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du syns ikke at der er tyveri når folk tar andres dyr? Neiok... regner med at du sier det samme om folk tar en gressklipper som står i en hage også? Anonymkode: 15832...9b1 Nei, det er ikke tyveri. Tyveri, i straffeloven definert som den handling å bortta en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen, med forsett om å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning ved tilegnelsen (§ 321).
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #8 Skrevet 28. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan prøve å holde katten inne noen dager, og øve på at han kommer når de roper. Det er jo tyveri, men om.politiet gidder å bruke tid på det, er jo en annen sak. Anonymkode: d59a8...8a2 Han bruker å komme når de roper, men nytter jo dårlig når han holdes inne av andre å ikke kommer seg ut.. Regner ikke med politiet vil prioritere det dessverre, men hvis de anmelder vil det bli anmerkning eller noe sånt på paret? Anonymkode: 483de...258
Pillarguri Skrevet 28. juni 2019 #9 Skrevet 28. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du syns ikke at der er tyveri når folk tar andres dyr? Neiok... regner med at du sier det samme om folk tar en gressklipper som står i en hage også? Anonymkode: 15832...9b1 Eierne av katten vet hvor de kan finne katten. Forstår det sånn at de er snille med katten og gir den mat. De mener det nok godt, men forstår åpenbart ikke at eieren ikke vil de skal gjøre dette. Å kalle det tyveri synes jeg er å strekke det for langt. Kan det hende at de er litt demente eller psykisk ikke helt i orden?
Armitage Skrevet 28. juni 2019 #10 Skrevet 28. juni 2019 (endret) Heldigvis var vår chippet. Vi prøvde også å si ifra på en høflig måte i starten. Men da det ikke funket så måtte vi true med politiet. Vet ikke om politiet faktisk hadde gjort noe. Men selve trusselen fungerte for oss. Jeg viste også vedkommende et skriv jeg fant på Dyrebeskyttelsens sider om hvorfor man ikke skulle mate andres katter. Hun var veldig opptatt av at hun bare tok katta inn fordi hun var bekymret for ham. (Noe hun hadde null grunn til å være. Katta gikk ut og inn som han ville og hadde tilgang på både mat og vann døgnet rundt. Men hun hadde fått det for seg at den bare var ute). Og poengterte at hun var frivillig for Dyrebeskyttelsen. Men hun var nok bare litt skrullete og glad i katter. Fikk høre i ettertid at hun hadde gjort dette med flere katter i nabolaget også. Endret 28. juni 2019 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #11 Skrevet 28. juni 2019 Eneste jeg vet er at paret drikker mye. Kanskje det skrivet som ble nevnt over her kan hjelpe. Nytter visst ikke å prate fornuft, for det vris til at det eier sier er feil. Eier vet ikke helt hva de skal gjøre lengre, skaper ikke akkurat en god tone når det gjentar seg igjen og igjen. Anonymkode: 483de...258
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #12 Skrevet 28. juni 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er katten chippet? Anonymkode: 15832...9b1 Katten er chippet Anonymkode: 483de...258
Armitage Skrevet 28. juni 2019 #13 Skrevet 28. juni 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste jeg vet er at paret drikker mye. Kanskje det skrivet som ble nevnt over her kan hjelpe. Nytter visst ikke å prate fornuft, for det vris til at det eier sier er feil. Eier vet ikke helt hva de skal gjøre lengre, skaper ikke akkurat en god tone når det gjentar seg igjen og igjen. Anonymkode: 483de...258 Her står det litt. Har prøvd å finne det skrivet jeg brukte for der stod det mer utfyllende om hvordan man bidrar til hjemløse katter ved å mate andres katter og hvordan man da blir ansvarlig for dem. Men dette er mange år siden skjedde så vet ikke om det ligger ute noe mer. http://www.dbbh.no/index.php/nyheter/50-nyheter/714-funnet-en-katt Endret 28. juni 2019 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #14 Skrevet 28. juni 2019 Tusen takk Armitage. Skal formidle videre til eier Anonymkode: 483de...258
Brimi Skrevet 29. juni 2019 #15 Skrevet 29. juni 2019 Be eierne om å si til paret at katten har lus og hvis katten ikke er hjemme så får de ikke behandlet katten😅 Vet om ei som gjorde noe lignende og da sluttet personen å ta inn katten😬 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå