AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 "Flyskam" er in i Sverige, og kommer vel etterhvert til Norge også... Noen her som har tenkte å slutte å fly til syden, og heller feriere hjemme, evt. ta toget til andre destinasjoner? Jeg for min del skal slutte å fly når politikerne selv, spesielt MDG´ere slutter å fly. Ja, så skal jeg slutte å fly når Petter og Gunhild Stordalen slutter å fly. Anonymkode: b2c09...f3c 1
gobbledigook Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 Tja, hadde kanskje tatt tog til Oslo til helgen om det var billigere. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 Reiser så og si aldri utelands, så det er ikke noe problem for meg. Liker ikke å fly heller. Anonymkode: e2814...462 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #4 Skrevet 28. juni 2019 30 minutter siden, gobbledigook skrev: Tja, hadde kanskje tatt tog til Oslo til helgen om det var billigere. Eller om toget i det hele tatt gikk ... Hilsen Indre Østfold. Anonymkode: 3efee...0d6 4
Bokdamen Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Kommer nok ikke til å slutte helt, men har fått et mye mer bevisst forhold til det. Tog en vei og fly tilbake, droppe helgetur med fly flere ganger i året o.l 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 Nei. Jeg kan gjøre mye for miljøet, men å slutte å fly skjer ikke. Anonymkode: 68987...bd0 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 Nei. Akter ikke å sitte hele ferien på tog og båt for å komme dit jeg skal. Anonymkode: f8ebb...263 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Skrevet 29. juni 2019 Om du tenker på miljø og klima? Da er det mye mer effektivt å heller bli f.eks veganer eller vegeterianer, da kjøttproduksjonen står for 51% av klimautslipp. Fly og bil står for under 10%. Lønner seg å lese seg opp før man hiver seg på "trender" Anonymkode: faa49...421 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #9 Skrevet 29. juni 2019 Nei, jeg flyr når det passer meg selv. Noe som ikke er ofte uansett. De fleste flyr lite. Skal man gjøre noe med dette må man forby antall flyavganger, noe som gjør at det ikke blir så mange som flyr/reiser på tur/ferie. Problemet i dag er at miljøgnålet har blitt mote og politikk, det er alltid vi vanlige dødelige forbrukere som skal kues. Mens den store industrien som virkelig forurenser vil det aldri gjøres noe med, pga det er penger som styrer verden. Jeg bruker renovasjonsystemet vi har i norge. Da gjør man nok for miljøet i mine øyne. Anonymkode: b822e...896 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du tenker på miljø og klima? Da er det mye mer effektivt å heller bli f.eks veganer eller vegeterianer, da kjøttproduksjonen står for 51% av klimautslipp. Fly og bil står for under 10%. Lønner seg å lese seg opp før man hiver seg på "trender" Anonymkode: faa49...421 Dummeste jeg har hørt, er industrien som er problemet. Overproduksjon av kjøtt, se på alt mat som kastes hver mnd bare i NORGE! Kjøtt som kunne blitt spist, eller IKKE produsert. Vi trenger å lære oss å sulte, å ha mindre tilgang til mat generelt. Anonymkode: b822e...896 2
Cata Skrevet 29. juni 2019 #12 Skrevet 29. juni 2019 Har ingen planer om det, men så er det også ganske sjelden jeg flyr når jeg skal på ferie. Jeg kjører som regel bil.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #13 Skrevet 29. juni 2019 Vi har brukt bil og tog de to siste sommerene, og har trivdes med det. Vil nok fortsette, selv om det er minst 10 timer å kjøre til nærmeste brukanes togstasjon. Anonymkode: c89cd...efb
Hemoglobin Skrevet 29. juni 2019 #14 Skrevet 29. juni 2019 Nå har jeg ikke noe spesielt kjennskap til hva som er miljøversting i verden, men alt vi kan gjøre for at kloden skal være levelig er positivt. Jeg er selvsagt glad i kloden, men jeg kan ikke akkurat ta tog til Asia. Må jeg reise til Asia? Jeg vil gjerne utforske jordkloden, ikke bare busse opp og ned Norge. Jeg stoler på at flyselskapene gjør det de kan for å utvikle mer og mer miljøvennlige fly. Et annet alternativ er å bygge hastighetstog under bakken. Men for alt jeg vet, går vinninga opp i spinninga på grunn av utslipp ved utbygging. Vi flyr kanskje mye, men det er ikke slik at jeg sitter og tenker over om jeg burde kutte denne flyturen eller ikke. Enten er det fly i jobbsammenheng, privat eller ferie. I alle tre tilfeller vil det ta en evighet med andre transportmidler. Kanskje jeg bare må ta tiden til hjelp? Det er ikke nødvendigvis så enkelt. Der møter kan gjøres over Skype, gjøres dette, men det er ikke alltid gjennomførbart. Ellers kan det være greit å lese litt her: http://wwf.panda.org/our_work/projects/our_planet_netflix_wwf_nature_documentary/what_can_i_do/
Maleficenta Skrevet 29. juni 2019 #15 Skrevet 29. juni 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: "Flyskam" er in i Sverige, og kommer vel etterhvert til Norge også... Noen her som har tenkte å slutte å fly til syden, og heller feriere hjemme, evt. ta toget til andre destinasjoner? Jeg for min del skal slutte å fly når politikerne selv, spesielt MDG´ere slutter å fly. Ja, så skal jeg slutte å fly når Petter og Gunhild Stordalen slutter å fly. Anonymkode: b2c09...f3c Så crappy som NSB er så slutter ikke jeg å fly
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #16 Skrevet 30. juni 2019 Nei. Jeg er veggis. Anonymkode: 490cf...917
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #17 Skrevet 30. juni 2019 Nei. Men nå har jeg ikke hatt råd til å fly noe sted de siste 6 årene heller. Jeg er veggis, så gjør mitt der. Anonymkode: 60e36...252 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #18 Skrevet 30. juni 2019 OK, trasse-ts. Jeg flyr mindre enn jeg gjorde. Tar mer tog. Synes det er en viktig sak. Anonymkode: e7371...352 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #19 Skrevet 30. juni 2019 Nei. Du kan jo prøve å reise til Usa uten å fly. Anonymkode: 8a800...101 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #20 Skrevet 30. juni 2019 Flyr til østen hvert år og slik blir fremover Anonymkode: 191e7...95c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå