Diva Skrevet 3. mai 2005 #1 Del Skrevet 3. mai 2005 Vi skal snart i dåp og min samboer skal være fadder. Han er også blitt forespurt om å holde takk for maten-tale. Han er åpen for det, men ingen av oss har vært i dåp før og ingen av oss ser oss selv som noen store talere. Han vet da ikke helt hva han eventuelt sksl si Er det noen som har holdt slike taler før? Noen som kan gi råd og tips i anledningen? Takknemlig for svar :D D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. mai 2005 #2 Del Skrevet 3. mai 2005 Har ikke vært i en dåp, som har hatt taler i det hele tatt. Foruten at far/mor til barnet har ønsket velkommen. Men kan sikkert bruke en "vanlig" takk for maten tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. mai 2005 #3 Del Skrevet 3. mai 2005 - Takk for maten, den var god. Nå må jeg gå rett på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skindeep Skrevet 3. mai 2005 #4 Del Skrevet 3. mai 2005 ha ha, den ovenfor var god!! Dere kan synge et takk for maten bordvers? Eller bare si : Da vil jeg ha den ære av å takke for maten, det var nydelig! Har ikke vært vandt med at folk holder egen "takke for maten" tale, men det er jo god folkeskikk det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 3. mai 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 3. mai 2005 Takk for svar, både de morsomme og seriøse Poenget mitt (som kom dårlig fram), var mer at jeg ønsket litt input på hva som egentlig ER en takk for maten tale. Snakker man bare pent om maten, eller snakker man om hovedpersonene eller hva er greia her? Synging tror jeg ikke blir aktuelt, men takk likevel D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skindeep Skrevet 3. mai 2005 #6 Del Skrevet 3. mai 2005 Man snakker pent om maten, og hvor flink personen var som greide å få til noe så godt, og hvor heldig dere var som fikk smake på den, derfor sier dere takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltoppen Skrevet 4. mai 2005 #7 Del Skrevet 4. mai 2005 Man snakker pent om maten' date=' og hvor flink personen var som greide å få til noe så godt, og hvor heldig dere var som fikk smake på den, derfor sier dere takk![/quote'] Og hvis du klarer å avslutte med en vits som har med maten eller mat å gjøre så gjør det susen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 4. mai 2005 Takk og takk folkens :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2005 #9 Del Skrevet 4. mai 2005 Ellers behøver faktisk ikke takk for maten-talen handle så mye om maten egentlig. Den symboliserer at måltidet er over, på samme måten som velkommen til bords forteller at "nå begynner det". Det finnes råd og tips på nett tror jeg. Søk på takk for maten... kanskje Denne er ganske fin og kan sikkert brukes som en idé om ikke annet... Denne er også morsom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 4. mai 2005 #10 Del Skrevet 4. mai 2005 Ettersom han skal være fadder kan han jo benytte anledningen til å takke for æren, og si litt om hva han legger i det. Gi dåpsbarnet noen "løfter" om hvordan det kommer til å merke at han bryr seg litt ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå