Gå til innhold

Venninnen min opprettholder ikke andre relasjoner etter at hun fikk kjøreste.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den eneste som gjelder er kjæresten. I begynnelsen så tenkte jeg at jeg ikke skulle legge noe i det når forholdet er helt nytt og de er helt oppslukte i hverandre, men nå har de vært sammen i over to år så forholdet er ikke helt ferskt lenger. Hun tar aldri kontakt eller initiativ. Hun er bare med han. Før de ble sammen skulle vi til Barcelona. Vi snakket mye om det, men hun måtte avlyse. Nå er hun der med han, og det gjør vondt. Selvom det er årevis siden vi snakket om det nå. Hadde hun fremdeles hatt tid til meg etter hun fikk kjæreste så hadde det ikke gjort vondt. Har bare lyst til å slette henne overalt når det er sånn. Skal ærlig innrømme at jeg er drittlei av å se bilder av de to poppe opp hele tiden. Gjør vondt å miste en nær venninne. Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Bare skriver ned litt hva jeg føler. Andre opplever henne også sånn etter hun fikk kjæreste, så er ikke bare meg. Hvor mye skal man prøve til slutt. 

Anonymkode: d2a3e...642

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med henne om dette? Har det hendt før når hun har vært sammen med andre at hun har kuttet ut venninner?

skjønner det føles sårt ut for deg da. Det er viktig å pleie vennskap også. Har du ikke snakket med henne, så gjør det først isåfall.

Skrevet

Sett en verdi på deg selv og slipp denne vennen fri. Når hun da ikke er med han lenger, så er det takket være henne selv. 

Opplevd lignende. Personen er slettet fra mitt liv. 

Skrevet

Hun er ikke en venninne av deg mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva? Bare slett henne fra alt. Det er visstnok godkjent grunn til å bare kutte venner på dagen uten et ord når man jar fått kjæreste. Men jeg mener det ikke er greit! Da får hun ha det  så godt og ikke forvente at du skal stille opp om det blir slutt heller. 

Anonymkode: b7fd0...2c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra en artikkel:

Her er hva du som venninne kan gjøre:

• Si til venninnnen din at du er glad i henne uansett hva som skjer.
  • Spør henne om hun likevel kan finne litt tid til deg.
  • Vær aktiv og inviter venninnen din. Ikke slutt selv om hun takker nei gang på gang.
  • Si ifra hvis du blir lei deg og vær ærlig med henne hele veien.
  • Husk at det er grenser for hvor mye sosial kontakt man skal ha med vennene sine. Det er lov å "bure seg inne" med sin nye flamme en stund.
  • Det kan hende at venninnen din mister noen av vennene sine en stund, men da er dette helst venner som ikke står henne nærmest

https://nab.no/nar-venninnen-forsvinner/19.3453.

Anonymkode: 9871e...48e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra en artikkel:

• Vær aktiv og inviter venninnen din. Ikke slutt selv om hun takker nei gang på gang.
  • Husk at det er grenser for hvor mye sosial kontakt man skal ha med vennene sine. Det er lov å "bure seg inne" med sin nye flamme en stund.
  • Det kan hende at venninnen din mister noen av vennene sine en stund, men da er dette helst venner som ikke står henne nærmest

Dette var ufattelig dårlig og naivt!

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste som gjelder er kjæresten. I begynnelsen så tenkte jeg at jeg ikke skulle legge noe i det når forholdet er helt nytt og de er helt oppslukte i hverandre, men nå har de vært sammen i over to år så forholdet er ikke helt ferskt lenger. Hun tar aldri kontakt eller initiativ. Hun er bare med han. Før de ble sammen skulle vi til Barcelona. Vi snakket mye om det, men hun måtte avlyse. Nå er hun der med han, og det gjør vondt. Selvom det er årevis siden vi snakket om det nå. Hadde hun fremdeles hatt tid til meg etter hun fikk kjæreste så hadde det ikke gjort vondt. Har bare lyst til å slette henne overalt når det er sånn. Skal ærlig innrømme at jeg er drittlei av å se bilder av de to poppe opp hele tiden. Gjør vondt å miste en nær venninne. Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Bare skriver ned litt hva jeg føler. Andre opplever henne også sånn etter hun fikk kjæreste, så er ikke bare meg. Hvor mye skal man prøve til slutt. 

Kjøreste ? 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Bare slett henne fra alt. Det er visstnok godkjent grunn til å bare kutte venner på dagen uten et ord når man jar fått kjæreste. Men jeg mener det ikke er greit! Da får hun ha det  så godt og ikke forvente at du skal stille opp om det blir slutt heller. 

Enig i den. Ikke greit. Jeg har kjæreste selv, men jeg murer meg ikke inn alene med han som en gnom for det. Man trenger andre gode relajoner også. Ingen andre av venninnene mine med kjæreste er sånn heller. Alle andre klarer å balansere familie, venner og kjæreste. Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AlkoMann skrev:

Kjøreste ? 

Gidd å kveruler på en skrivefeil. Ts

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra en artikkel:

Ja, og sånn går no dagan i to år nå!! Hvor lenge skal man orke? Er mer enn hva man kan forvente av et vennskap til slutt. Hun må gi noe tilbake selv også. Ts

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra en artikkel:

Nei, det der skal ikke TS gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra en artikkel:

Synes faktisk dette er gode råd, men skjønner jo at man gir opp etter to år uten at venninna gidder å gjøre noe for å pleie venninneforholdet.

Jeg ble beskyldt for å bare være med kjæresten min og det var forsåvidt sant da man jo naturlig nok blir litt ekstra oppslukt når man er nyforelsket. Men det den mest kritiske venninna glemte var at jeg var blitt eldre og mindre interessert i å feste, og også hadde begynt å jobbe mer og dermed hadde mye mindre overskudd til å sosialisere enn før. I tillegg er jeg introvert og har ikke like stort behov for å treffe venner flere ganger i uka som hun har. Da jeg var student var jeg ofte så psykisk sliten etter ei hel uke med masse mennesker rundt meg at jeg valgte å sitte alene hele helga. Det var helt nydelig og jeg kjenner at jeg faktisk savner disse helgene litt nå når jeg er samboer ;) Disse helgene husker venninna mi som at "jeg bare ville være sammen med de andre vennene mine" på studiestedet.
Jeg og denne venninna treffes en par ganger i måneden ca, i noen perioder ca en gang i uka, og det er nok for meg men ikke for henne.

Jeg skjønner det dersom ei venninne driter i vennene sine og slutter å gjøre ting sammen med dem etter at de får kjæreste, men at det blir mindre intens sosialisering (spesielt festing) når man blir eldre og får mer jobb, mindre energi og kanskje til og med får familie, det må man godta. I mange tilfeller må folk fire på kravene og møtes på halvveien.

Anonymkode: db466...63e

• Liker 1
Skrevet

Et vennskap er gjensidig. Begge gjør en investering og en prioritering for å beholde relasjonen.  

Slutter den ene å gjøre det, så kan det forstås som: 

1. Dumhet
2. Valg

Uansett og i begge tilfeller kan det være en ide å ta en prat med henne. Ikke for å beskylde, men for å klarlegge dine behov og forventninger. Kan dere ikke møtes på det, så er det bare å gå videre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn kommer det til å bli fremover,  venninnen blir oppslukt av kjæresten fremover. Utrolig mye å utforske der

Anonymkode: 481f8...651

AnonymBruker
Skrevet

Er jo begrensa med hvor mye tid man skal sette av til venner når man stifter familie/etablerer seg osv. Men såklart, man burde jo avklare dette med hverandre - og være venner med folk som vil bruke ca like mye tid på hverandre.

Kan jo hende det blir de to for alltid, da er jo de bestevenner , kjernefamilie og kjærester. I hverdagen er det allerede lite tid, så å forvente at man bruker noe av den lille ferien man får, og penger på å dra utenlands med "bare venner" er ikke akkurat realistisk (for meg iallefall).

Jeg og kona har mange felles venner. Om jeg først har fri og skal ut, vil jeg jo såklart ha med meg bestevennen min (kona). Å bruke den lille fritiden jeg har med andre som jeg uansett ikke har det like gøy med er ikke vits. Vi har det dog kjempegøy sammen på spillkvelder ol med venner.

tips: prat med henne, kanskje dere finne ut av det. Eventuelt engasjer deg i forholder deres, vær venn med begge.

Anonymkode: a8fca...55f

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes faktisk dette er gode råd, men skjønner jo at man gir opp etter to år uten at venninna gidder å gjøre noe for å pleie venninneforholdet.

Jeg ble beskyldt for å bare være med kjæresten min og det var forsåvidt sant da man jo naturlig nok blir litt ekstra oppslukt når man er nyforelsket. Men det den mest kritiske venninna glemte var at jeg var blitt eldre og mindre interessert i å feste, og også hadde begynt å jobbe mer og dermed hadde mye mindre overskudd til å sosialisere enn før. I tillegg er jeg introvert og har ikke like stort behov for å treffe venner flere ganger i uka som hun har. Da jeg var student var jeg ofte så psykisk sliten etter ei hel uke med masse mennesker rundt meg at jeg valgte å sitte alene hele helga. Det var helt nydelig og jeg kjenner at jeg faktisk savner disse helgene litt nå når jeg er samboer ;) Disse helgene husker venninna mi som at "jeg bare ville være sammen med de andre vennene mine" på studiestedet.
Jeg og denne venninna treffes en par ganger i måneden ca, i noen perioder ca en gang i uka, og det er nok for meg men ikke for henne.

Jeg skjønner det dersom ei venninne driter i vennene sine og slutter å gjøre ting sammen med dem etter at de får kjæreste, men at det blir mindre intens sosialisering (spesielt festing) når man blir eldre og får mer jobb, mindre energi og kanskje til og med får familie, det må man godta. I mange tilfeller må folk fire på kravene og møtes på halvveien.

Anonymkode: db466...63e

Her er det snakk om ingeting da. Null, nada, finito. En gang vi skulle på cafe typ i fjor så fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne likevel for hun skulle på elkjøp med typen, så ja. Det var jævlig uendelig sårende når vi endelig skulle sees igjen. Ville trodd det var viktigere å se igjen en nær venninne som man ikke har sett på evigheter enn å være med typen (som man er med hele tiden fra før) å gjøre ærender. Så den prioriteringen skjønner jeg ikke noe av. Men hvis man vil legge "alle eggene i en kurv", så får man gjøre det da. Går til syvende og sist utover en selv om man skulle trenge noen andre en dag. Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det snakk om ingeting da. Null, nada, finito. En gang vi skulle på cafe typ i fjor så fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne likevel for hun skulle på elkjøp med typen, så ja. Det var jævlig uendelig sårende når vi endelig skulle sees igjen. Ville trodd det var viktigere å se igjen en nær venninne som man ikke har sett på evigheter enn å være med typen (som man er med hele tiden fra før) å gjøre ærender. Så den prioriteringen skjønner jeg ikke noe av. Men hvis man vil legge "alle eggene i en kurv", så får man gjøre det da. Går til syvende og sist utover en selv om man skulle trenge noen andre en dag. Ts

Det forstår jeg at er sårende. Men på bakgrunn av denne tråden, virker du ganske krass og bastant, kanskje hun føler seg mer forstått og glad med kjæresten? Kan hende jeg misoppfattet deg altså, har jo kun denne tråden å gå på.

Vær forståelsesfull, tolmodig - og slå ann en prat. Forklar hvordan du føler det. Det er vanlig at vennskap tar slutt noen ganger, så om hun ikke klarer å tilfredstille dine ønsker til et vennskap, er det kanskje best for deg og la henne gå?.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg at er sårende. Men på bakgrunn av denne tråden, virker du ganske krass og bastant, kanskje hun føler seg mer forstått og glad med kjæresten? Kan hende jeg misoppfattet deg altså, har jo kun denne tråden å gå på.

Vær forståelsesfull, tolmodig - og slå ann en prat. Forklar hvordan du føler det. Det er vanlig at vennskap tar slutt noen ganger, så om hun ikke klarer å tilfredstille dine ønsker til et vennskap, er det kanskje best for deg og la henne gå?.

Tålmodig? Det går det ikke ann å si etter to år. Jeg er dittlei nå, men jeg er ingen krass og bastant person. Syns ikke det er så rart etter to år. Så ja, da sletter jeg henne heller. Man må til slutt tenke på seg selv også. Hun fortjener ikke vennskapet mitt lenger sånn som hun nedprioriterer og rett og slett driter i meg. Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tålmodig? Det går det ikke ann å si etter to år. Jeg er dittlei nå, men jeg er ingen krass og bastant person. Syns ikke det er så rart etter to år. Så ja, da sletter jeg henne heller. Man må til slutt tenke på seg selv også. Hun fortjener ikke vennskapet mitt lenger sånn som hun nedprioriterer og rett og slett driter i meg. Ts

Alle fortjener relajsoner som respekterer deg, og hun har helt klart ikke vist deg den respekten du fortjener. Mente tålmodig i form av å la henen forklare seg og ha en dialog med henne. Om du ikke har fortalt henne hvordan du føler deg, kan du jo ikke forvente at hun vet. Hun er sikkert opptatt, og sikkert ikke tenkt helt over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...