Gå til innhold

NRK lisensen; samme lisenspris for 5 som for 6 måneder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nrk lisnesen med forfall 31.07.19 skal gjelde for perioden 01.07. Til 31.12.19. 

Men faktum er at vi betaler samme pris for fem måneder som vi ellers betaler for seks måneder. 

Skattemeldingens nrklisens trekk blir vel på 12 måneder og ikke for 11 måneder? 

Ingen som har reagert på dette? 

Anonymkode: 3f68d...c5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hææ. 01.07.19 til 01.01.20 (31.12.19) er 6 måneder.

Anonymkode: 1a58d...9e2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager prater du om?

Anonymkode: 7bdd0...fbe

Skrevet

Glemmer du å telle med juli måned eller? Det er 6 mnd i hver NRK lisensperiode.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at TS bare leste første halve setningen av sitt eget innlegg og tenkte at den gjaldt fra 31. juli 😄 Godt skal det uansett bli å slippe denne fakturaen. 

Anonymkode: 7fc2e...64e

AnonymBruker
Skrevet

De smarte har allerede sluppet denne fakturaen i mange år.

Anonymkode: 140b3...440

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De smarte bryr seg ikke om å slippe unna slike ubetydelige mikro-regninger :)

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De smarte vet at det er det nå slutt på siden alle må betale NRK-linsens over skatteseddelen neste år.

Skrevet
1 time siden, Blondie65 skrev:

De smarte vet at det er det nå slutt på siden alle må betale NRK-linsens over skatteseddelen neste år.

Kanskje de «smarte» er de som tjener så lite at de slipper å betale full sats :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

De smarte bryr seg ikke om å slippe unna slike ubetydelige mikro-regninger :)

De smarte ved at årlig lisens, år etter år, med renters rente er en betydelig skatt som man fint kunne slippe unna fram til 1.1.20.

Bare de ikke smarte lot seg blakke ut..

Anonymkode: 28897...25a

Skrevet (endret)
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De smarte ved at årlig lisens, år etter år, med renters rente er en betydelig skatt som man fint kunne slippe unna fram til 1.1.20.

Bare de ikke smarte lot seg blakke ut..

Anonymkode: 28897...25a

Smarte folk har som regel høy lønn og blir ikke blakket av slike mikrobeløp :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig at det skal gå over skatteseddelen. 

For oss som familie blir det dyrere enn lisensen. Familie på 4 med 2 «voksne» barn. 

Anonymkode: 0d6b3...46f

Skrevet
4 timer siden, Blondie65 skrev:

Det er helt jævlig. Hvorfor skal jeg betale for at uføretrygdede og de mindre begavede skal sitte å se på bedriten reklame? 

Jeg kan ikke fatte at folk verdsetter tiden sin så lite at de har fjernsyn.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig at det skal gå over skatteseddelen. 

For oss som familie blir det dyrere enn lisensen. Familie på 4 med 2 «voksne» barn. 

Anonymkode: 0d6b3...46f

Jeg har aldri betalt lisens, nå må jeg betale for at masse tapere skal se på fjersyn. Jeg hater fjersyn. 

Skrevet
3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det er helt jævlig. Hvorfor skal jeg betale for at... 

Fordi det er slik skatt fungerer. Det vi betaler er uavhengig av hvilke skattefinansierte tjenester vi benytter oss av. Skal jeg protestere på at jeg må betale for andre sine helsetjenester, bare fordi jeg er i utmerket fysisk form?

Skrevet
2 minutter siden, Gud skrev:

Fordi det er slik skatt fungerer. Det vi betaler er uavhengig av hvilke skattefinansierte tjenester vi benytter oss av. Skal jeg protestere på at jeg må betale for andre sine helsetjenester, bare fordi jeg er i utmerket fysisk form?

Man trenger helsetjenester, man trenger ikke fjernsyn. Ville ikke du biltt irritert om de innføre en vinmonopolskatt slik at folk kunne drikke på din regning?

Skrevet
17 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Man trenger helsetjenester, man trenger ikke fjernsyn. Ville ikke du biltt irritert om de innføre en vinmonopolskatt slik at folk kunne drikke på din regning?

Behov er vanskelig å diskutere. Nokon vil døy utan helsetjenester, ingen vil døy utan fjernsyn. Det er mykje som kan samanliknast med fjernsyn som også blir heilt eller delvis finansiert av skatt. Då tenkjer eg særskild på idrett og kultur. Vi klarer oss utan, men det aukar livskvaliteten. Ein kan sjølvsagt ha ulike tankar om kva som aukar livskvaliteten, men alle vil nok kunne peike på noko som dei ikkje ser hensikta med å støtte gjennom skatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...