Gå til innhold

CNN-spaltist: «Ett ord forklarer hvorfor nordmenn er så lykkelige»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke dette Danmark tidligere med det ''hygge'' greiene? Nå er det vi nordmenn som er så lykkelige? Har ikke også nordmenn  et  relativt høyt forbruk av antideppressiva sammenlignet med resten av verden? Dette kan jo virke inn på vår lykkelighet...

Tja, jeg er nordmann, føler meg ikke så lykkelig. :p Men jeg står på.

Anonymkode: a7907...892

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vel heller tippet «sosialdemokrati». 

Anonymkode: d4a70...54b

• Liker 7
Skrevet

Vi er nok også lykkelige, fordi mesteparten av nordmenn er naive. Vi tror at alt skal gå bra, uansett hvor negativt det er. Vi er evige optimister.

• Liker 2
Skrevet

Nordmenn er de mest sutrete i verden. Den journalisten har ikke tilbrakt mye tid i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, TrekStar skrev:

Vi er nok også lykkelige, fordi mesteparten av nordmenn er naive. Vi tror at alt skal gå bra, uansett hvor negativt det er. Vi er evige optimister.

Du er ikke mye vant med Vestlendinger du skjønner jeg    :fnise:

Anonymkode: 3b831...d3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ikke mye vant med Vestlendinger du skjønner jeg    :fnise:

Anonymkode: 3b831...d3b

Østlendinger er naive?

Anonymkode: a7907...892

AnonymBruker
Skrevet

Er vi lykkelige?

Anonymkode: 95b0d...001

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, TrekStar skrev:

Snakk for deg sjæl, jeg er født pessimist.

Anonymkode: a649b...8ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ville vel heller tippet «sosialdemokrati». 

Anonymkode: d4a70...54b

13 hours ago, xfs367 said:

Tre ord: homogen hvit kultur

Dere har begge rett.

Anonymkode: caf62...636

Skrevet

Nordmenn har mindre frykt for å gå sultne enn folk flest. Vi vet vi har en velferd som stort sett alltid fungerer og vil ta hånd om oss hvis noe skulle gå galt. Landet preges av fred og har veldig liten voldskriminalitet. (Bor i Oslo) Vi har mye fritid og har et vakkert land. Nordmenn flest anser hva som er hyggelig forskjellig. Men det vi har til felles er at de fleste av oss opplever det ofte. Altså kos, hygge, lave pulsslag. Mange av oss setter enormt stor pris på naturen vår.

Våre politikere en grunnleggende enige om de store linjene i norsk politikk og de diskuterer gjerne det vi kaller "I-landsproblemer." Faunen vår er harmløs. Det eneste vi må se opp for på turer i landet vårt er huggormen som er stort sett nokså harmløs. Og mange plagsomme sykdommer andre deler av verden sliter med, i større eller mindre grad, er utryddet her oppe.

Som andre folkeslag, liker vi også å klage og sutre. Men vi må faktisk ikke glemme hvor heldige vi er. Som lever akkurat nå og i et land som Norge. Kall det en klisje. Jeg kaller det bevissthet rundt at uansett hvor deprimert eller sint og lei du er i akkurat dag, så er du heldig som er norsk!

Norway_Photo_Frithjof_Fure_-__www.fjordn

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vi lykkelige?

Anonymkode: 95b0d...001

Vi er det tredje mest lykkelige landet etter Danmark og Finland.

Men hva har skjedd med Sverige, det lurer jeg på...

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er det tredje mest lykkelige landet etter Danmark og Finland.

Men hva har skjedd med Sverige, det lurer jeg på...

Sverige er på syvende plass. Men å måle lykke er langt fra eksakt vitenskap. Så det kan være målefeil i undersøkelsen som gjør at Sverige kommer under Norge  i undersøkelsen. 

Anonymkode: 9fd7f...256

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På Friday, June 28, 2019 den 19.39, FrodeF skrev:

Nordmenn er de mest sutrete i verden. Den journalisten har ikke tilbrakt mye tid i Norge. 

Hvem leser egentlig slikt søppel fra CNN uansett ?     

Anonymkode: 4293d...944

Skrevet
On 6/28/2019 at 9:33 PM, xfs367 said:

Tre ord: homogen hvit kultur

Det er da ikke helt sant

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 21.37, TrekStar skrev:

Trenger ikke være naiv for å være optimist. Vi har det jo vedig bra og er priviligerte. Om man klarer å finne noe å klage/sutre/være lei seg over (uten at det har skjedd deg noe ille) - så er man jo bare giddalaus/lat/trives i offerrollen/syntes synd på seg selv. Vi har det kjempebra, og det settes pris på av de fleste her til lands.

Anonymkode: 2e35c...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler mye om velferd. Uansett hva som måtte skje, så har vi samfunnet i ryggen. Vi.lever også med relativt høy standard. Selv om penger ikke betyr lykke så hjelper det godt på.

Anonymkode: 395ec...3af

Gjest xfs367
Skrevet
12 hours ago, Slaskete Maskot said:

Det er da ikke helt sant

Nei, men ganske sant.

Skrevet

Personlig er jeg veldig glad jeg er født norsk i Norge. Å ha det koselig rundt seg gjør jo noe med humøret, så kanskje det er derfor vi er så opptatt av å ha det koselig hjemme. Med vårt sure og kalde høst og vinterklima, tilbringes jo mye tid innendørs og hjemme, så da er det viktig at det er koselig der vi tilbringer så mye tid.

Jeg har det koselig hjemme 🙂 Kan ikke si jeg er direkte "lykkelig" likevel, men jeg er ikke ulykkelig heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...