Gjest Betty Boop Skrevet 3. mai 2005 #1 Skrevet 3. mai 2005 Dere som har gjort dette: Hva står det (eller hvor mange tegn), og ble det fint? Hvor mye betalte dere for graveringen, og hvilken gullsmed brukte dere?
Lille smurf Skrevet 3. mai 2005 #2 Skrevet 3. mai 2005 vi graverte navnene våre med hjerte imellom pluss datoen for dagen. Likte det god da jeg synes mange av de "uttrykkene" jeg har sett noen har brukt lett kan bli litt harry Gravering var gratis der vi kjøpte ringene (dvs.: sikkert inkludert i prisen på ringene..)
Chiquita Skrevet 3. mai 2005 #3 Skrevet 3. mai 2005 Jeg har 39 tegn i min ring. (mannen har 42 tegn) Gravering var inkludert i prisen.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #4 Skrevet 3. mai 2005 Vi skal gravere dato, siden navnene står allerede. Bruker samme ringene som vi brukte til forlovelsesringer. Prisen blir 50,- pr. ring. Alle de gullsmedene jeg har snakket med skulle ha den prisen.
Arkana Skrevet 3. mai 2005 #5 Skrevet 3. mai 2005 Vi har gravert inn "Din elskede xxx". I min ring er det 20 tegn, i min samboers er det 15. Vi skal gravere inn bryllupsdato etter hvert. Graveringen er veldig pen, nydelig skrift. Vi kjøpte ringene hos Mestergull (Sandvika Storsenter utenfor Oslo) og graveringen kostet ingenting.
Snutus Skrevet 3. mai 2005 #6 Skrevet 3. mai 2005 vi graverte navnene våre med hjerte imellom pluss datoen for dagen. Gravering var gratis der vi kjøpte ringene (dvs.: sikkert inkludert i prisen på ringene..) Samme her.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #7 Skrevet 4. mai 2005 vi graverte navnene våre med hjerte imellom pluss datoen for dagen. Likte det god da jeg synes mange av de "uttrykkene" jeg har sett noen har brukt lett kan bli litt harry Gravering var gratis der vi kjøpte ringene (dvs.: sikkert inkludert i prisen på ringene..) Vi også
smilepia Skrevet 4. mai 2005 #8 Skrevet 4. mai 2005 Jeg tror vi ender opp med å gravere inn evighetstegnet din XXX og datoen. I så fall blir det 14 tegn i min, og 17 tegn i hans. Fra før av står forlovelsesdatoen i ringene (vi bruker samme). Førtste graveringen var gratis/inkludert i ringkjøpet, så da antar jeg vi må betale for denne graveringen, men vet enda ikke pris.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 4. mai 2005 #9 Skrevet 4. mai 2005 Vi har gravert inn evighetstegnet, hjerte, navn og bryllupsdato allerede. Fikk ikke plass til forlovelsesdato pga stenene i ringen min. Graveringen kostet tror jeg et par hundre kroner pr.ring.... valgte løkkeskrift defor litt dyr gravering. Kjøpte hos Gullsmed Aas i trondheim :-)
Minerva Grey Skrevet 30. mai 2005 #11 Skrevet 30. mai 2005 Vi har initialene med datoen i romertall, altså: A+A XIV-V-MMV Det var inkludert i prisen hos Thune i Oslo. Det som er morsomt er at søsteren min ga oss hvert vårt fine tinnbeger/-pokal med graveringen A+A MMV på, slik at vi kan skåle på bryllupsdagen 'og så slipper dere å huske hvor lenge dere har vært gift, for det står på glasset!'... Mener evighetstegnet er et åttetall som ligger på siden.
hilli Skrevet 30. mai 2005 #12 Skrevet 30. mai 2005 Mener evighetstegnet er et åttetall som ligger på siden. Et av flere evighetssymboler er et liggende åttetall (selv forbinder jeg det mest med matematikk...). En ring er også et evighetssymbol, så gifteringen er i seg selv et symbol på evighet.
Tigi Skrevet 30. mai 2005 #13 Skrevet 30. mai 2005 Infinity ser slik ut: ∞ (om browseren din støtter HTML 4...) Jeg forbinder også dette mest med tallet uendelig i matematikken.
Saeria Skrevet 30. mai 2005 #15 Skrevet 30. mai 2005 Tror ikke vi betalte noe for graveringen i forlovelsesringene våre. Vi har gravert: Thy beloved + navn og dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå