AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 Kjøpt nytt hus, hvor det er smartpanel på alle rom som ikke er våtrom. Det plager ikke mannen så mye, men jeg virkelig hater smartpanel. Er jo så knotete å få malt de også, og det trengs. Vi har ikke så mye penger igjen til oppussing egentlig, men finnes det noe billig Quick fix som vi kan leve med i noen år mens vi sparer penger på å få byttet ut alle veggene? Tykk tapet eller lignende? Å sparkle blir vel ganske tidkrevende? Anonymkode: 3d855...3b5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 Smartpanel er da ikke vanskelig å male, synes jeg, det finnes nok ikke noe som kan gjøre slett uten å bruke penger. Da hadde jeg heller levd med de til jeg hadde råd til å bytte ut. Ta ett rom om gangen så blir det ikke så dyrt, og dere går ikke lei halvveis. Anonymkode: 906b1...89a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 Lån pussemaskin og puss panelene så de blir litt ru. Så maler du. Anonymkode: ee442...edc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #4 Skrevet 28. juni 2019 Trenger da ikke pusse dem først, da blir de enda tyngre å male Anonymkode: 721f4...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Jeg ville levd med der, om det ikke er mulig å fjerne. Å skulle begynne å sparkle e.l hadde jeg IKKE giddet. De er ganske greie å male, husk bare å bruke egnet maling som er rørt godt ut så du ikke får luftbobler. Anonymkode: 2f231...6f4
Gjest Lama_Drama Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 Det finnes glatte plater som er malingsklare.
Gjest loveli Skrevet 28. juni 2019 #7 Skrevet 28. juni 2019 (endret) Det er mulig å sette på noe som heter 6mm rehab gips. Koster 70,- plata og er 90cm brede (og 250cm høye, kan lett kappes til ønsket høyde). Eventuelt sett opp noe som heter walls to paint, slette plater du setter sammen i not og fjær som visstnok ikke skal gi noen skjøter. Har dog hørt at skjøtene kan bli synlige etterhvert pga bevegelse i huskonstruksjonen. Hadde jeg vært deg hadde jeg venta, spart opp penger og revet de stygge platene rom for rom og satt opp skikkelig 13mm gips. Da vil du også kunne etterisolere både for lyd og varme inni veggen med f.eks. Glava eller Rockwool. Ofte trengs dette i gamle hus, da spesielt innervegger ikke ble isolert. Samtidig kan du da også legge opp til skjult el-anlegg inni veggene dersom det ligger oppå alle lister nå. Tapet eller sparkel rett på plata slik du spør om vil overhode ikke fungere. Tapeten vil bøye seg i alle sporene når limet tørker og sparkelen vil sprekke opp over alt ved bevegelse (noe det alltid er i hus). Endret 28. juni 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #8 Skrevet 28. juni 2019 Rehabgips med not og penn så slipper du sparkle skruehull. Anonymkode: f01a5...ca6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå