Example Skrevet 29. juni 2019 #41 Skrevet 29. juni 2019 Personlig ser jeg ikke problemet med å forsøke å skape vinnerkultur, og faktisk innse at det handler om konkurranse. Det sagt så blir videoen pinlig. XXL er en stor kjede som satser enormt der de går inn for det. Utvalget og størrelsen deres gjør at de vil, og må, stjele mange kunder. De ansatte som feirer her som at det er deres fortjeneste at det har gått slik på så kort tid i byen, innser ikke realitetene av dem selv er relativt ubetydelige i det store bildet. Service er selvfølgelig viktig i det lange løp, men XXL bør i enhver by klare å stjele såpass mange kunder at små butikker vil få problemer. På et større nivå er det likevel lite å juble for. Om jeg ikke husker helt feil sliter kjeden hardt, og de enorme investeringene de gjør, som fjerner konkurrentene, skal også inntjenes igjen.
Gjest Nimbus2000 Skrevet 30. juni 2019 #42 Skrevet 30. juni 2019 (endret) Smakløst. Det er forskjell på å feire at en selv gjør det bra og at andre mister jobben. Det første er sånn det skal være, det andre er respektløst. Tror de ansatte i XXL bør tenke over hva slags kultur de er med å dyrke frem.De er naive om de tror at toppledelsen kun jubler når konkurrentenes ansatte mister jobben. Toppledelsens mål er å øke aksjekursen og den kan også økes ved effektivisering og det skjer gjerne ved nedbemanning. Så kan man spørre seg selv om man ønsker å jobbe for en bedrift for sjefene feirer etter de har lagt ned sine egne varehus som ikke tjener nok penger. Endret 30. juni 2019 av Nimbus2000
Torden Skrevet 30. juni 2019 #43 Skrevet 30. juni 2019 Takk for at du delte ts, så ble jeg klar over ukulturen. Blir ikke lagt igjen éi krone hos de heretter. Ikke for det.. Har aldri vært imponert over service og utvalg heller. Med deres dårlege resultat er de neste konkurs ut 🎉🎊🥂 2
Limbo 2014 Skrevet 30. juni 2019 #44 Skrevet 30. juni 2019 On 6/28/2019 at 11:45 PM, Slaskete Maskot said: Ikke innenfor, arbeidere må finne nye jobber og mens så må de leve på sparepenger. xxl ansatte jubler egentlig for at familier holder på å gå konkurs, jævlig usmakelig og jeg har nå stoppet all handel hos xxl ikke det at jeg handlet der fra før. Når et selskap går dukken betyr det ikke nødvendigvis at folk slutter å kjøpe tingene de solgte, men at de kjøper de andre steder. Så nå kan cxl feks ansette folk fra konkurrenten som gikk konk. Men generelt synes jeg man bør fokusere på egen business og ikke utøve skadefryd for andres ulykke., xxl har ti rpblemer; dårlig sportsånd ironisk nok, og lekkasjer.
Bladlusa Skrevet 30. juni 2019 #45 Skrevet 30. juni 2019 Yaayyy! Vi hadde 20 % høyere omsetning i juni i år enn i fjor! => Innafor. Yaayyy! Vi hadde 25 % høyere omsetning enn konkurrenten i 3. kvartal! => Innafor. Yaayyy! Vi vant konkurransen om en kontrakt foran konkurrenten vår! => Innafor. Yaayyy! Konkurrenten vår har gått konkurs! => Ikke innafor. Jeg stusser veldig over at det er så mange som ikke ser forskjellen på de tre første og den siste, og vil vinkle dette til at det ikke er lov å feire egen fremgang. 6
Anonymbruker3 Skrevet 1. juli 2019 #46 Skrevet 1. juli 2019 On 6/30/2019 at 2:25 AM, Limbo 2014 said: Når et selskap går dukken betyr det ikke nødvendigvis at folk slutter å kjøpe tingene de solgte, men at de kjøper de andre steder. Så nå kan cxl feks ansette folk fra konkurrenten som gikk konk. Og så må alle jobbe i butikkene med verst kultur. VIrker ikke som den beste måten hvis man ønsker å skape et bedre samfunn. 2
Limbo 2014 Skrevet 1. juli 2019 #47 Skrevet 1. juli 2019 3 hours ago, Anonymbruker3 said: Og så må alle jobbe i butikkene med verst kultur. VIrker ikke som den beste måten hvis man ønsker å skape et bedre samfunn. Det er en helt annen diskusjon. Det er ikke den elendige bedriftskulturen som gjør dem konkurransedyktige, tvert i mot, det er andre ting som andre kan lære av. Mitt poeng er at det at en virksomhet går dukken ikke trenger bety at arbeidsplasser går dukken i sum. 1
Drizzt Skrevet 1. juli 2019 #48 Skrevet 1. juli 2019 Ufint og ganske lite greit egentlig. Etter å ha lest så mye negativt om XXL i det siste, kommer jeg aldri til å handle der mer. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå