blondie303 Skrevet 29. juni 2019 #21 Skrevet 29. juni 2019 Nå har jeg aldri handlet hos XXL, men etter å fått lest om "avstraffing" i form av push ups og nå dette så må jeg si det ikke frister å gå inn i butikkene dems. Det virker som en ordentlig fjortis organisasjon. De kan umulig ha de samme medarbeiderne særlig lenge. 8
Gjest Blue Moon Skrevet 29. juni 2019 #22 Skrevet 29. juni 2019 (endret) Jeg har vært en flittig kunde hos xxl tidligere, men etter de siste sakene som har kommet frem kommer jeg til nå gjøre mine innkjøp andre steder. (Troféjakt, hetsende kommentar om klimsaktivist, fryktkultur/fysisk straff, og nå dette) Denne saken var bare siste dråpen, og bekreftelse på at dette er en bedrift jeg ikke vil støtte Ps: Jeg har jobbet i tilsvarende bedrift. Hvis en av våre konkurrenter ble slått konkurs var det ingen jubel, ingen kake, ingen feiring, kun "nå må vi jobbe hardt for å være det beste alternativet i området" fra våre ledere. Endret 29. juni 2019 av Blue Moon
Salka Skrevet 29. juni 2019 #23 Skrevet 29. juni 2019 Smakløst og kvalmt! Konkurranse er fint det, men er stor forskjell på det og å fryde seg over andres ulykke. 12
Frøkensina Skrevet 29. juni 2019 #24 Skrevet 29. juni 2019 Så lavmåls og kvalmt! Hele bedriften virker jo pill råtten og som en fjortismacho organisasjon som flere har vært inne på. 5
bopera Skrevet 29. juni 2019 #25 Skrevet 29. juni 2019 3 timer siden, Ginavn skrev: Det å feire at konkurrenten tapte er da ikke særlig *solbriller* sportslig Det er jo ikke det. Usmakelig 4
Gjest Trykksjakta Skrevet 29. juni 2019 #26 Skrevet 29. juni 2019 Feilen her er vel at videoen er lekket. Selvsagt er det lov å juble over at man slår konkurrentene ned i støvlene det er snakk om konkurranse. Det er HELT normalt å feie med kake om et firma vinner en stor anbudskonkurranse f.eks. Det har også skjedd at firmaer har gått konkurs som følge av at de har mistet et stort oppdrag i en helt FAIR konkurranse. I stedet for å sutre over XXLs feiring, bør kanskje MX Sport gå i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er i stand til å konkurrere? Synes XXL får ufortjent mye tyn.
Tummy Skrevet 29. juni 2019 #27 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, Trykksjakta skrev: Feilen her er vel at videoen er lekket. Selvsagt er det lov å juble over at man slår konkurrentene ned i støvlene det er snakk om konkurranse. Det er HELT normalt å feie med kake om et firma vinner en stor anbudskonkurranse f.eks. Det har også skjedd at firmaer har gått konkurs som følge av at de har mistet et stort oppdrag i en helt FAIR konkurranse. I stedet for å sutre over XXLs feiring, bør kanskje MX Sport gå i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er i stand til å konkurrere? Synes XXL får ufortjent mye tyn. Gmax og xxl killer de små. I alle byer. Så lenge folk ikke gidder å bruke de lokale små sportbutiknene så sitter vi igjen med de 2 store. De små kan ikke overleve for alle går på xxl og gmax, de små utkonkureres på pris. 5
Tummy Skrevet 29. juni 2019 #28 Skrevet 29. juni 2019 Synes det er ufint og ukulrur. Å juble når annsatte må gå hos en konkurent. 6
Sh999 Skrevet 29. juni 2019 #29 Skrevet 29. juni 2019 Heretter skal jeg aldri handle på XXL ! Lavmål . 6
Tummy Skrevet 29. juni 2019 #30 Skrevet 29. juni 2019 Ganske sykt at de store kan kjøre negativ resultet år etter år for skvise ut de andre små sportsbutikkene 5
Gjest CrimsonPetal Skrevet 29. juni 2019 #31 Skrevet 29. juni 2019 Skulle likt å se hva slags spørsmål de stiller på jobbintervju når sånn type oppførsel er akseptert. Q: Har du empati? A: Nei. Q: Flott, neste spørsmål....
Gjest Made4u Skrevet 29. juni 2019 #32 Skrevet 29. juni 2019 Hersker en ukultur i XXL Sport, blir jo mer og mer avdekket. Hadde planer om å legge turen til dem for å handle fiskeutstyr, men nå legger jeg heller turen innom en spesialbutikk for dette i stedet.
Hedersbrukeren Skrevet 29. juni 2019 #33 Skrevet 29. juni 2019 For et par år siden, da aksjekursen til XXL lå på nesten 100, gjorde jeg og noen kolleger en dybdeanalyse på selskapet og konklusjonen var: SELG. Fikk mer rett enn vi trodde 3
Gjest xfs367 Skrevet 29. juni 2019 #34 Skrevet 29. juni 2019 23 hours ago, Luna Llena said: Det er umoralsk , syns nå jeg. Jeg kan heller ikke huske andre bedrifter som har oppført seg slik om konkurrenten har gått konkurs. Gjelder det i idretten også da? At man ikke får lov til juble over å vinne, fordi det å vinne nødvendigvis betyr at andre må tape? Mange årsverk og arbeidsplasser som går i dass på grunn av sviktende idrettsprestasjoner også.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. juni 2019 #35 Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, xfs367 skrev: Gjelder det i idretten også da? At man ikke får lov til juble over å vinne, fordi det å vinne nødvendigvis betyr at andre må tape? Mange årsverk og arbeidsplasser som går i dass på grunn av sviktende idrettsprestasjoner også. Nei, det er noe helt annet og kan ikke sammenlignes, og heller ikke tema i denne tråden.
Gjest eeyore83 Skrevet 29. juni 2019 #36 Skrevet 29. juni 2019 Herregud. Noe av det dummeste jeg har sett
Gjest Blue Moon Skrevet 29. juni 2019 #37 Skrevet 29. juni 2019 5 timer siden, Trykksjakta skrev: Feilen her er vel at videoen er lekket. Selvsagt er det lov å juble over at man slår konkurrentene ned i støvlene det er snakk om konkurranse. Det er HELT normalt å feie med kake om et firma vinner en stor anbudskonkurranse f.eks. Det har også skjedd at firmaer har gått konkurs som følge av at de har mistet et stort oppdrag i en helt FAIR konkurranse. I stedet for å sutre over XXLs feiring, bør kanskje MX Sport gå i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er i stand til å konkurrere? Synes XXL får ufortjent mye tyn. Å feire at man vinner er noe helt annet enn å feire at andre taper. "Vi vant ikke anbudet, men det gjorde ikke vår største konkurrent heller, så sprett champagnen, og frem med kaka"
semperflorens Skrevet 29. juni 2019 #38 Skrevet 29. juni 2019 Synes det er komisk, og litt patetisk. Vet at det er usympatisk og vitner om en dårlig kultur osv,osv, men det er for komisk til at jeg klarer noe annet enn å le av det. 3
Gjest xfs367 Skrevet 29. juni 2019 #39 Skrevet 29. juni 2019 6 minutter siden, Luna Llena said: Nei, det er noe helt annet og kan ikke sammenlignes, og heller ikke tema i denne tråden. Jeg har akkurat påpekt hvordan dette i høyeste grad kan sammenlignes, hvis det er tap av arbeidsplasser du mener man skal være så var på.
pessimistisk Skrevet 29. juni 2019 #40 Skrevet 29. juni 2019 Jeg synes det er teit og barnslig, og det blir vanskelig å ta kjeden seriøst etter noe sånn. Liker i utgangspunktet xxl for de har godt utvalg og gode priser, men det frister faktisk ikke særlig å handle av de nå. Veldig trist for alle andre xxl-butikkene at en butikk klarer å sette hele kjeden i et så dårlig lys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå