Gå til innhold

Her jubler ansatte i XXL hemningsløst for at konkurrenten har gått konkurs

Anbefalte innlegg

Gjest xfs367
Skrevet (endret)

Helt innafor. Det er konkurranse, og når man utkonkurrerer noen er det naturlig å juble. Vi trenger ikke late som at det ikke er sånn. Du har jo selv satt ord på det i oversikten: "konkurrent". Kjipt for forbrukerne så klart, men veldig bra for XXL.

Endret av xfs367
Gjest commeilfaut
Skrevet
7 minutter siden, Luna Llena skrev:

Hva tenker dere om slik oppførsel ? Jeg mener det er smakløst.

Jeg synes også det er litt i grenseland, men etter han XXL eieren innrømmet trofejakt av løve har jeg ønsket XXL konkurs, så jeg har selv kjent på følelsen.

Skrevet
3 minutter siden, commeilfaut skrev:

Jeg synes også det er litt i grenseland, men etter han XXL eieren innrømmet trofejakt av løve har jeg ønsket XXL konkurs, så jeg har selv kjent på følelsen.

Det forklarer kulturen i bedriften🤢

• Liker 14
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
9 minutter siden, xfs367 skrev:

Helt innafor. Det er konkurranse, og når man utkonkurrerer noen er det naturlig å juble. Vi trenger ikke late som at det ikke er sånn. Du har jo selv satt ord på det i oversikten: "konkurrent". Kjipt for forbrukerne så klart, men veldig bra for XXL.

Det er umoralsk , syns nå jeg. Jeg kan heller ikke huske andre bedrifter som har oppført seg slik om konkurrenten har gått konkurs.

Skrevet

Dårlig oppførsel. Har bare med vanlig høflighet å gjøre egentlig. Man kan alltids kjenne på fordelen av at konkurrenter går konkurs, men å vise det så blatant er bare ufint - også blant egne ansatte. Men det er slettes ikke overraskende etter den forrige saken om armhevinger som straff.

• Liker 15
Gjest xfs367
Skrevet
2 minutter siden, Luna Llena said:

Det er umoralsk , syns nå jeg. Jeg kan heller ikke huske andre bedrifter som har oppført seg slik om konkurrenten har gått konkurs.

Klart det jubles når en konkurrent må kaste inn håndkleet. Det eneste som er litt spesielt her er at det nådde media. 

Skrevet
18 minutter siden, Luna Llena skrev:

Hva tenker dere om slik oppførsel ? Jeg mener det er smakløst.

https://www.tv2.no/nyheter/10695330/

Enig med deg. Skjønner ikke hva som er så kult med at en gigantisk kjede kommer inn på markedet og knuser en mindre bedrift. 

• Liker 19
Skrevet

Dårlig gjort. Da får XXL håpe på at dem ikke mister kunder som følge av denne praksisen.

• Liker 6
Skrevet

Dårlig stil! 

• Liker 8
Skrevet

Er dette edru, voksne mennesker, på jobb, midt på lyse dagen 😳

Hoppende og sprettende som om de var Russ på 16. Mai?

Høyst pinlig! Faktisk litt sjokka 😱

• Liker 23
Skrevet
3 hours ago, xfs367 said:

Ikke innenfor, arbeidere må finne nye jobber og mens så må de leve på sparepenger. xxl ansatte jubler egentlig for at familier holder på å gå konkurs, jævlig usmakelig og jeg har nå stoppet all handel hos xxl ikke det at jeg handlet der fra før.

Skrevet

Kvalmt. Etter alt som er kommet frem om XXL så setter jeg ikke min fot der mer. 

• Liker 12
Skrevet

Kvalmende. Jeg har hørt flere saker om XXL og det har ikke vært positivt. Etter denne siste saken har jeg bestemt meg for å boikotte XXL. Oppfordrer andre til å gjøre det samme.

• Liker 9
Annonse
Skrevet

Litt både og dette. Men mest uproblematisk. 

• Liker 2
Skrevet

Ufint, og jeg merker jeg begynner å bli skeptisk til XXL. Hva faen er det de holder på med egentlig? Det er liksom alt det negative fra mannskulturen samlet på et og samme sted. Mobbing, straffekultur og nå totalt usmakelig feiring av egen dominans og andres nederlag. Nå få de se til å skjerpe seg før de ødelegger ryktet sitt fullstendig.

Skrevet

En ting jeg synes er teit er hvis vanlige ansatte/selgere forventes å delta i jubelen. At det ikke går an å ha en hederlig jobb der man gjør en hederlig innsats uten å late som man identifiserer seg fullstendig med bedriften. Det er ledere som beviser noe og blir mer attraktive ved å utkonkurrere andre. Ansatte kan alltids få ny jobb hos en av markedets vinnere. 

• Liker 6
Skrevet

Det å feire at konkurrenten tapte er da ikke særlig

*solbriller*

sportslig

Det er jo ikke det. Usmakelig

• Liker 6
Skrevet

Vemmelig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...