AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 Jeg er en voksen som må blåse ut over unger i nabolaget. Hvis de ringer på, så trykker de mange ganger på knappen hvis jeg bruker mer enn 10 sek å åpne. Jeg har sagt ifra flere ganger, men dette glemmer de tydeligvis. Hvis de vil leke med jenta mi, og det ikke passer, så istedenfor å godta «nei ikke nå», «en annen gang» osv, så vil de alltid vite hvorfor, de vil argumentere eller/og kverulere med meg eller hvis de må vente til hun har vært på toalett, gjort lekser, rydde ferdig ett eller annet så ringer de på igjen etter 2-10 minutter igjen!!! Nå er det ferie og datteren min har ikke tid å spise middag ferdig fordi de ringer på, idag ringte de på 3(!) ganger. Jeg har sagt ifra, strengt og vanlig, til foreldrene og får lyst å kutte de ut- men det kan jeg ikke. De er ikke så gode venner heller, det er mye drama, jenteklikker, press og dårlig stemning. Det siste er ikke relevant, men jeg er lei. Å koble ut ringeklokken fungerte ikke. De banket på døren, vindu, gikk på veranda og ropte inn døra. Skal nevnes at vi har en baby og en 3-åring med søvnutfordringer for tiden, så det plutselige bråket vekker ungen Hva gjør jeg? 😡 Anonymkode: 9283d...4e8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 Bli skikkelig sint. Sett de ordentlig på plass. Har du sagt ifra pent og ordentlig så må du bli sint. Jeg hadde blitt rasende hvis de hadde ignorert min beskjed, spesielt med små barn.. Så får du heller være den strenge mammaen. Bedre det. Anonymkode: 0385e...314 18
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 Slitsomt! Eneste positive er at datteren din er en positiv lekekamerat. Er hun likedan mot sine venner? Det er nok ikke så uvanlig at barn argumenterer mer enn vi gjorde da vi var barn. Barn har mer medbestemmelse nå, de ser barnefilmer/tegnefilmer der barn argumentert, diskuterer og ofte «vinner» over voksne og dermed tror barn at sånn skal det være. Og mange barn skjønner ikke konsekvenser og tenker at sine egne behov er viktigst. Barn er tross alt egosentriske. Det eneste jeg tenker du kan gjøre her er å si tydelig fra til barna at nok er nok, og/eller ta en prat med barnas foreldre så får dere bli enig om noen kjøreregler for barna deres. Anonymkode: cd386...36e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Ingen unger hadde turt å være frekk eller terrorisere ringerklokken om jeg tar min «strengestemme». Her må du bare stå oppreist og gi dem krystallklar beskjed så de forstår alvoret.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 6 minutter siden, WhisperingWind said: Ingen unger hadde turt å være frekk eller terrorisere ringerklokken om jeg tar min «strengestemme». Her må du bare stå oppreist og gi dem krystallklar beskjed så de forstår alvoret. Yeah right😁 Anonymkode: 21199...598
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. juni 2019 #6 Skrevet 29. juni 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yeah right😁 Anonymkode: 21199...598 Jo faktisk. Man må tørre å heve stemmen og være såpass streng at barna oppfatter deg som litt sint. Får inntrykk av at Ts er for mild mot dem.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 6 hours ago, WhisperingWind said: Jo faktisk. Man må tørre å heve stemmen og være såpass streng at barna oppfatter deg som litt sint. Får inntrykk av at Ts er for mild mot dem. Og hvis dem ikke bryr seg? Anonymkode: 21199...598
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Skrevet 29. juni 2019 Heng opp et skilt på ytterdøren, med en grønn sirkel på ene siden og en rød på den andre siden. Fortell ungene i strøket at GRØNN = Ok å ringe på mens RØD = hun er opptatt og kan IKKE ha besøk eller komme ut og leke Vis dem det og forklar til det synker inn. Men det er et lett system alle unger vil skjønne med en gang. Anonymkode: 0751b...f57 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. juni 2019 #9 Skrevet 29. juni 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvis dem ikke bryr seg? Anonymkode: 21199...598 Jeg opplevde iallefall at de som var på randen til sinna ikke var de jeg utfordret da jeg var liten. Og jeg var ikke lettskremt.
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 Du må nok være enda mer bestemt med dem. Jeg ville sagt at hvis det ikke ble slutt på maset fikk de bare leke med datteren min annenhver onsdag.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #11 Skrevet 29. juni 2019 3 hours ago, WhisperingWind said: Jeg opplevde iallefall at de som var på randen til sinna ikke var de jeg utfordret da jeg var liten. Og jeg var ikke lettskremt. Jeg bare lurte på hva vedkommende ville gjøre dersom disse ungene ikke brydde seg. Hvordan du oppførte deg da du var liten har liten relevans. Anonymkode: 21199...598 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #12 Skrevet 29. juni 2019 Unger i dag generelt er utålmodige, masete og ufattelig slitsomme. Kommer av at dagens foreldre er ekstremt dårlige til å oppdra barna sine. Det er bare snakk om å "få" barn, ikke om å lære de å bli bra mennesker som forstår hvordan man skal oppføre seg. Anonymkode: 05a2b...d9b 11
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #13 Skrevet 29. juni 2019 På 28.06.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev: Jeg er en voksen som må blåse ut over unger i nabolaget. Hvis de ringer på, så trykker de mange ganger på knappen hvis jeg bruker mer enn 10 sek å åpne. Jeg har sagt ifra flere ganger, men dette glemmer de tydeligvis. Hvis de vil leke med jenta mi, og det ikke passer, så istedenfor å godta «nei ikke nå», «en annen gang» osv, så vil de alltid vite hvorfor, de vil argumentere eller/og kverulere med meg eller hvis de må vente til hun har vært på toalett, gjort lekser, rydde ferdig ett eller annet så ringer de på igjen etter 2-10 minutter igjen!!! Nå er det ferie og datteren min har ikke tid å spise middag ferdig fordi de ringer på, idag ringte de på 3(!) ganger. Jeg har sagt ifra, strengt og vanlig, til foreldrene og får lyst å kutte de ut- men det kan jeg ikke. De er ikke så gode venner heller, det er mye drama, jenteklikker, press og dårlig stemning. Det siste er ikke relevant, men jeg er lei. Å koble ut ringeklokken fungerte ikke. De banket på døren, vindu, gikk på veranda og ropte inn døra. Skal nevnes at vi har en baby og en 3-åring med søvnutfordringer for tiden, så det plutselige bråket vekker ungen Hva gjør jeg? 😡 Anonymkode: 9283d...4e8 Hvor gammel er jenta di? Dersom hun er over 13 år har hun egne skolevenninner å leke med, ikke nabounger. Anonymkode: a8bd6...8ad
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #14 Skrevet 29. juni 2019 Her er det helt innafor å be dem dra til helvete. Det hadde jeg gjort med god samvittighet. Anonymkode: 606dc...f8d 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #15 Skrevet 29. juni 2019 På 28.6.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev: De er ikke så gode venner heller, det er mye drama, jenteklikker, press og dårlig stemning. Det siste er ikke relevant, men jeg er lei. Å koble ut ringeklokken fungerte ikke. De banket på døren, vindu, gikk på veranda og ropte inn døra. Skal nevnes at vi har en baby og en 3-åring med søvnutfordringer for tiden, så det plutselige bråket vekker ungen Har nabolaget en slags FB gruppe? Du kan jo poste der og si at dere har småbarn og har nå laget et system for dere har rødt på et skilt ute når barna sover og dere ikke vil ha påringing. Og grønt når det er greit? Anonymkode: 3582d...944 1
Sylveon Skrevet 29. juni 2019 #16 Skrevet 29. juni 2019 Jeg må si at det første jeg lurer på er hvor gamle disse barna er? Er de i en alder der de burde ha lært folkeskikk? 10-åringer gjør jo ikke sånt fordi at de vet hva som er forventet av dem og vanene er innlært, men en del 6-åringer kan gjøre sånn fordi at ja, mange følelser tar overhånd som nysgjerrigheten og det kan godt oppfattes som uhøflig. Jeg skjønner godt at du syns det er slitsomt spesielt med en 3-åring og en kolikkbaby. Vær veldig bestemt. "Hun kommer ut når hun er ferdig. Når dere maser, så tar det lengre tid." Det må bare gjentas, gjentas og gjentas. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #17 Skrevet 29. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Unger i dag generelt er utålmodige, masete og ufattelig slitsomme. Kommer av at dagens foreldre er ekstremt dårlige til å oppdra barna sine. Det er bare snakk om å "få" barn, ikke om å lære de å bli bra mennesker som forstår hvordan man skal oppføre seg. Anonymkode: 05a2b...d9b Spot on. De som er født på 80 og 90-tallet har ikke peiling på barneoppdragelse. Hvorfor får de barn? Anonymkode: 49838...32c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #18 Skrevet 29. juni 2019 På 28.6.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev: Jeg er en voksen som må blåse ut over unger i nabolaget. Hvis de ringer på, så trykker de mange ganger på knappen hvis jeg bruker mer enn 10 sek å åpne. Jeg har sagt ifra flere ganger, men dette glemmer de tydeligvis. Hvis de vil leke med jenta mi, og det ikke passer, så istedenfor å godta «nei ikke nå», «en annen gang» osv, så vil de alltid vite hvorfor, de vil argumentere eller/og kverulere med meg eller hvis de må vente til hun har vært på toalett, gjort lekser, rydde ferdig ett eller annet så ringer de på igjen etter 2-10 minutter igjen!!! Nå er det ferie og datteren min har ikke tid å spise middag ferdig fordi de ringer på, idag ringte de på 3(!) ganger. Jeg har sagt ifra, strengt og vanlig, til foreldrene og får lyst å kutte de ut- men det kan jeg ikke. De er ikke så gode venner heller, det er mye drama, jenteklikker, press og dårlig stemning. Det siste er ikke relevant, men jeg er lei. Å koble ut ringeklokken fungerte ikke. De banket på døren, vindu, gikk på veranda og ropte inn døra. Skal nevnes at vi har en baby og en 3-åring med søvnutfordringer for tiden, så det plutselige bråket vekker ungen Hva gjør jeg? 😡 Anonymkode: 9283d...4e8 Kjenner meg igjen, og føler med deg. Spesielt i fjor sommer da lillebror var enda mindre enn nå, og sov ofte. Skal nevnes at det tok laaang tid å få han til å sovne. Akkurat som deg koblet vi i fra ringeklokka. Men ungene finner sin vei.. Jeg satte ned foten. Forklarte for de at babyen må få sove. De vekker den. Datteren min kommer når hun er klar! Ikke vits i å mase. Hun kommer ikke fortere. Stemmen ble hevet.. jeg hadde fått nok. Det virket. Her er det også drama, krangling og gråt. Går det begge veier for dere, eller opplever du at hun blir «mobbet» ? Anonymkode: a3fa0...158 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. juni 2019 #19 Skrevet 30. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurte på hva vedkommende ville gjøre dersom disse ungene ikke brydde seg. Hvordan du oppførte deg da du var liten har liten relevans. Anonymkode: 21199...598 Må vel ta den kampen når det evt skulle oppstå. Det er ingen universal løsning på problemet. Men de fleste slike situasjoner løses ved å faktisk være autoritær og streng når det kommer til barn. Om ikke Ts klarer det så kan mannen eller en annen steppe inn og gi ungene et lite støkk. De må iallefall settes på plass av en de får respekt for.
Vox_populi Skrevet 30. juni 2019 #20 Skrevet 30. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det helt innafor å be dem dra til helvete. Det hadde jeg gjort med god samvittighet. Ja, gjorde de enda det, ville jo problemet være løst! Men hva gjør du når de, som ventet, ikke drar til helvetet, men i stedet dukker opp igjen etterpå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå