Gå til innhold

Ny leietaker skal overta, men har ikke fått konkret beskjed om når.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg betaler den første hver mnd og har sagt opp leiligheten min. Huseier sier at han har fått ny leietaker og at han enten overtar leiligheten enten i midten av juli eller fra 1.august. Men dette må jo jeg få svar på innen mandag? For jeg må jo vite om jeg skal betale full leie eller ikke. 🤔

Anonymkode: 1c21b...baa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg betaler den første hver mnd og har sagt opp leiligheten min. Huseier sier at han har fått ny leietaker og at han enten overtar leiligheten enten i midten av juli eller fra 1.august. Men dette må jo jeg få svar på innen mandag? For jeg må jo vite om jeg skal betale full leie eller ikke. 🤔

Når ny leieboer flytter inn betyr ingenting for deg. Du skal betale ut oppsigelsestiden din. 

Anonymkode: 6d757...348

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Når ny leieboer flytter inn betyr ingenting for deg. Du skal betale ut oppsigelsestiden din. 

Dette er fullstendig feil. Du skal i utgangspunktet betale ut oppsigelse uansett, men da har du også krav på å beholde tilgang til leiligheten. Dersom husleier får inn ny leieboer før din oppsigelse er gått ut, kan du gi fra deg tilgangen mot å slippe resterende oppsugelsestid. Huseier kan ikke ta betalt av begge to med mindre du godkjenner det.

Anonymkode: 326e4...b7a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skal ikke betale når ny leier flytter inn, for da er det ikke lenger jeg som disponerer leiligheten.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar på noe du ikke har peiling på. NEI en leietaker kan ikke kreve husleie av person 1 dersom Person 2 tar over boligen, selv om det er midt i oppsigelsestiden.

Anonymkode: 946ec...f29

AnonymBruker
Skrevet

Da sender du en SMS til husleier evt mail å spør om han vet når ny leietaker flytter inn. Dersom han ikke ennå er sikker foreslår du å betale halv leie den 1. og halv leie den 15. dersom det viser seg at leietaker nr 2 ikke kan flytte inn før den 1.

Anonymkode: 5a029...016

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da sender du en SMS til husleier evt mail å spør om han vet når ny leietaker flytter inn. Dersom han ikke ennå er sikker foreslår du å betale halv leie den 1. og halv leie den 15. dersom det viser seg at leietaker nr 2 ikke kan flytte inn før den 1.

Anonymkode: 5a029...016

Det var et godt forslag! Tusen takk! :) 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...