AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 Jeg skal sette inn spiral om 3 uker og jeg skal etter planen på jobb rett etterpå. Har ikke hatt spiral tidligere, så jeg aner ikke hvordan det vil bli etterpå ift smerter osv. Jeg hadde egentlig tenkt å bare satse på å ta nok smertestillende før timen og ha med meg så jeg kan ta mer etter behov når jeg er på jobb. Jobben min er forholdsvis rolig, men jeg står eller går som regel mesteparten av tiden. Forhåpentligvis vil det gå greit og jeg kan klare å fullføre arbeidsoppgavene mine, men det er jo ikke 100% sikkert. Er jeg uheldig så kan jeg jo ende opp med enorme smerter eller å besvime og vil da måtte gi beskjed kort tid før jeg egentlig skal være på jobb. Jeg vet at det ikke alltid er så lett å få tak i noen som kan jobbe, spesielt ikke på kort varsel. I tillegg til dette er vi to på jobb denne dagen og den jeg jobber med vil da kanskje måtte bruke tid på å ringe rundt for å få tak i noen som kan jobbe for meg og evnt. kanskje måtte jobbe deler av vakten alene. Burde jeg si fra til arb. giver om at jeg kanskje ikke kan jobbe denne dagen? Hvordan legger jeg det frem så fall? Anonymkode: a78dc...253
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #2 Skrevet 28. juni 2019 Hør om noen kan bytte vakt med deg slik at du får fri den dagen? Anonymkode: 5de0d...15a 3
PepsiFlax Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 Jeg har satt inn det selv, og hadde ingen smerter etterpå. Dra på jobb som vanlig, du 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #4 Skrevet 28. juni 2019 27 minutter siden, PepsiFlax skrev: Jeg har satt inn det selv, og hadde ingen smerter etterpå. Dra på jobb som vanlig, du Samme her. Du kan jo prøve å bytte vakt hvis du kan, men jeg ser ingen grunn til å varsle arbeidsgiver. Anonymkode: 6f7ec...70a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #5 Skrevet 28. juni 2019 Du trenger ikke smertestillende heller. Det er ubehagelig akkurat når den blir satt inn, men det er jo aldri digg med gynekolog. Anonymkode: 9de73...b89 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #6 Skrevet 28. juni 2019 Da ville jeg faktisk fått time en annen dag. Jeg hadde forøvrig ingen smerter etterpå selv, litt mensmurringer bare. Anonymkode: f30b7...fdd
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #7 Skrevet 28. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke smertestillende heller. Det er ubehagelig akkurat når den blir satt inn, men det er jo aldri digg med gynekolog. Anonymkode: 9de73...b89 Dette er da vel individuelt. Da jeg satte inn spiral fikk jeg voldsomme mensensmerter gjennom hele dagen og holdt på å besvime. Hadde vel mensensmerter en uke nesten, men verst den første dagen. Paracet og varmepute på magen var det eneste som hjalp litt, så jeg hadde aldri klart å dratt på jobb den dagen. TS, jeg tenker det er lurt at du prøver å bytte vakt sånn at du har fri den dagen. Man vet jo aldri hvordan man reagerer. Anonymkode: ca997...283 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #8 Skrevet 28. juni 2019 Jeg ikke hatt smerter noen av gangene, og heller ikke behov for smertestillende. Anonymkode: 0ce13...922
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #9 Skrevet 28. juni 2019 45 minutter siden, PepsiFlax skrev: Jeg har satt inn det selv, og hadde ingen smerter etterpå. Dra på jobb som vanlig, du Ingen som setter inn spiral på seg selv! Anonymkode: 39aae...6ab 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #10 Skrevet 28. juni 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal sette inn spiral om 3 uker og jeg skal etter planen på jobb rett etterpå. Har ikke hatt spiral tidligere, så jeg aner ikke hvordan det vil bli etterpå ift smerter osv. Jeg hadde egentlig tenkt å bare satse på å ta nok smertestillende før timen og ha med meg så jeg kan ta mer etter behov når jeg er på jobb. Jobben min er forholdsvis rolig, men jeg står eller går som regel mesteparten av tiden. Forhåpentligvis vil det gå greit og jeg kan klare å fullføre arbeidsoppgavene mine, men det er jo ikke 100% sikkert. Er jeg uheldig så kan jeg jo ende opp med enorme smerter eller å besvime og vil da måtte gi beskjed kort tid før jeg egentlig skal være på jobb. Jeg vet at det ikke alltid er så lett å få tak i noen som kan jobbe, spesielt ikke på kort varsel. I tillegg til dette er vi to på jobb denne dagen og den jeg jobber med vil da kanskje måtte bruke tid på å ringe rundt for å få tak i noen som kan jobbe for meg og evnt. kanskje måtte jobbe deler av vakten alene. Burde jeg si fra til arb. giver om at jeg kanskje ikke kan jobbe denne dagen? Hvordan legger jeg det frem så fall? Anonymkode: a78dc...253 Det er da ingen som blir sykemeldt av å sette inn en spiral. Det får da være måte på hvor pinglete man skal være. Anonymkode: 0ed3f...f18 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #11 Skrevet 28. juni 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingen som blir sykemeldt av å sette inn en spiral. Det får da være måte på hvor pinglete man skal være. Anonymkode: 0ed3f...f18 Det er ikke snakk om å være pinglete. Noen kan oppleve sterke smerter etterpå Anonymkode: 69cb7...315
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #12 Skrevet 28. juni 2019 Siden det er såpass lenge til ville jeg enten byttet vakt eller legetime. Ellers utruste meg med paracet og Ibux. Anonymkode: 33b1f...7a5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #13 Skrevet 28. juni 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingen som blir sykemeldt av å sette inn en spiral. Det får da være måte på hvor pinglete man skal være. Anonymkode: 0ed3f...f18 Har da ingenting med å være pingle å gjøre. Man reagerer ulikt, noen kan få sinnsyke smerter og besvime. Da sier det seg selv at det ikke går an å være på jobb. Anonymkode: ca997...283
Agatha Skrevet 28. juni 2019 #14 Skrevet 28. juni 2019 Ville bare tenkt at det er unormalt å reagere så sterkt at man ikke klarer å gå på jobb etterpå. Ta med Paracet også får du jo ta ut egenmelding som ved all annen plutselig sykdom om du skulle være en av de uheldige som får store smerter. 2
PepsiFlax Skrevet 28. juni 2019 #15 Skrevet 28. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen som setter inn spiral på seg selv! Anonymkode: 39aae...6ab Nå tenker jeg du bare prøver å være vanskelig. «Jeg har satt det inn selv» = dette har jeg gjennomgått. But nettroll will always be nettroll..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #16 Skrevet 29. juni 2019 Det får da være måte på😂 Det er veldig enkelt å bytte legetime til en dag som passer. Planlegg rundt arbeidstidene dine, ikke motsatt. Ikke gå tre uker i forveien å lur på om du blir syk den dagen, det vil bare se ut som at du leter etter grunner for ikke å jobbe. Eventuelt bytt vakt med noen. Anonymkode: 9a751...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #17 Skrevet 29. juni 2019 Ei jeg jobbet med svimte av etter at hun satte inn ny spiral. Det var ikke første gangen og det hadde bestandig gått greit, men hun fikk hastetime hos lege og de fant ut at den satt litt skjevt. Vil anbefale at du bytter vakt med noen om du kan uansett :). Lykke til. Anonymkode: 0917d...8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå