AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Skrevet 28. juni 2019 hei. har 11 playmount rock høner på ca 1 år som ikke har lagt mer enn ca 20 egg de siste 3 ukene, dette er vel langt under normal eggproduksjon? Tidligere i sommer fikk jeg 7-10 egg pr dag, så 20 de siste 3 ukene er ingen ting. HAr noen erfaring om hønene har pause på egglegging i perioder eller er det noe annet som feiler mine? De får kvalitetsfor fra felleskjøpet så det mangler ikke på næring. Håper på svar, på forhånd takk Anonymkode: c2de0...831
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Skrevet 28. juni 2019 De har en periode ved ettårsalderen hvor de ikke legger like mange egg, av en eller annen grunn. Min far har hatt høner i 15 år og har opplevd dette. En bonde han kjenner pleier å avlive hønene når de er rundt 1 år for han har ikke råd til at de produserer færre egg over en lengre periode. Jeg vet som sagt ikke hvorfor dette skjer. Min fars høner legger like mange egg som før etter de har vært gjennom denne perioden. Anonymkode: 6d96a...58f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #4 Skrevet 28. juni 2019 Hadde sånne (og andre raser) da jeg var liten. De hadde verpepauser av og til, og så kom de i gang igjen. De er sikkert snart back in business Anonymkode: 97daf...097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå