Gå til innhold

Sterk mat!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan kan går man frem for å venne barn til sterk mat?

Jeg har egentlig ikke særlig lyst til å måtte spise milde middager etter hvert som barna (bare et nå) blir større.. Jeg og mannen elsker godt krydret mat, gjerne med masse chilli i. Men unger er som kjent kresne. Har hørt en myte om at spebarn i mexico får melk tilsatt chilli for å venne dem til det. Men det høres jo litt ekstremt ut da..

Hva gjør dere angående mat til dere selv og barna? Lager dere mildere mat nå enn før dere fikk barn ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det vet jeg ingenting om, men hva er i veien med å ta av passende porsjon til barna, og siden krydre sterkt den porsjonen foreldrene skal spise.

Hvis du absolutt må ha sterkere mat enn barna har lyst på?

Gjest tin tin
Skrevet

Jeg lagde lite krydret mat, og krydret maten min ekstra ved siden av.

Skal du ha en sterk saus, kan du jo la være å ha saus på til den minste. Etterhvært kan man krydre litt og litt...

Sped barn skal vistnok ikke ha noe pepper i allefall, så man bør være litt nøye.

Jeg hadde også frøset ned litt mat som jeg viste at minsten kunne spise og varmet den ved siden av, dersom vi skulle spise noe med mere futt i..

Ellers har mine barn fått mat på glass i store doser :wink:

Jeg liker å jøre det enkelt, siden jeg ikke er noe særlig glad i husarbeid og matlaging....

Skrevet

Vi spiser mye godt krydret mat, og har gjort det slik med tanke på Vesla:

-Krydret noe i gryta, mer når vi får det på tallerken

-mildnet maten hennes med melkeprodukter som: melk, fløte, rømme, creme frache osv

-kjøpt inn eget til henne av enkelte matvarer. Eks sennep, dijon til oss, mustard til henne.

Vesla spiser nå (snart 3) det meste av maten uten at den er mildnet. Dijon kan ho, bl.a. spise i mindre porsjoner.

Barn venner seg til det meste, blir barnet vant til mye krydder, så vil det kunne spise godt krydret mat,- etterhvert, selv om de fortsatt er relativt små barn :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...