Gjest ti10 Skrevet 29. juni 2019 #21 Skrevet 29. juni 2019 Jeg hadde ventet. Det finnes sikkert de det fungerer for, men tror det blir mye styr. Det blir så mange som kan blande seg inn, noen hater katter og klager på at de mjauer, tar fugler og gjør fra seg, disse kan være direkte slemme med alle katter de ser. Så er det folk som faktisk liker katter og mener det godt, men som finner på å ta den inn til seg og gi den mat (for den sto jo og mjauet og så så sulten ut). Hvis du slipper en katt ut, så har du ikke kontroll på når den kommer inn igjen. Det tror jeg de fleste utekatteeiere kan skrive under på.
Thyra Skrevet 29. juni 2019 #22 Skrevet 29. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vent med å skaffe katten. Jeg synes ikke noen levende skapninger skal leve så begrenset og hemmet som det innekatter gjør. Anonymkode: e154d...c95 Dere som mener det er motstandere av å la en katt leve hele sitt liv i en leilighet, der den kan gå fritt rundt, leke og få kos og oppmerksomhet, hva tenker dere om dyrene som lever for å gi oss mat og klær? 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #23 Skrevet 29. juni 2019 Vi har utekatt, dog bør vi i 1ste og har katteluke. Problemet med å ikke ha katteluke i blokk, te ler jeg vil være hvis katten er ute, og ikke klommer før dere skal på jobb f.eks, og det er kaldt ute? Hvor skal den få et lunt sted å ligge? Vår katt er nå 6 år, og en erfaren pus blitt. På sommeren er han mye ute for da er det for varmt for han inne. Dakkommer kun inn for å spise + litt kos. Da ligger han under noen busker som svaler. På vinteren er han bare inne. Kun ut for å gå på do. Han kommer når vi rister på nøklene. Han er kjendis i borrettslaget, og er en samtaleåpner. "Alle" kjenner pusen vår, og han er en veldig koselig katt som koser med alle. Anonymkode: ba0a9...f6c 1
Thyra Skrevet 29. juni 2019 #24 Skrevet 29. juni 2019 17 timer siden, Trotwood skrev: (Endret tittel - da den var uklar ) Apropos debatten om innekatt vs utekatt. Vi tenker skaffe katt til høsten og lurer på om noen erfaring med å ha katt i blokk, som også får være ute? Eller er uansett innekatt greia når man bor i blokk? Vi bor ppd i 3. etasje i blokk, men i et rolig og dyrevennlig område. Om 1-2 år er planen å flytte til hus, så da vil pus få bedre utemuligheter. Vi vil holde den inne første tiden så den blir vant til nytt hjem, men etterhvert som den er trygg på oss og kommer når vi lokker tenker vi den kan ihvertfall få være ute på dagtid mens vi er hjemme, først bare sammen med oss og i bånd i starten. Vi har jo felles oppgang med andre og ikke noe mulighet for katteluke, så vi må uansett være hjemme hvis katten er ute så vi får sluppet den inn og den ikke bare går inn i oppgangen med noen andre i blokka. Siden dere likevel skal flytte snart, ville jeg ventet. Så slipper dere problematikken med å flytte med katten også. Det går som regel bra. Men når man flytter en utekatt og slipper den ut på et nytt sted, kan den forsøke å finne tilbake til gamle trakter.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #25 Skrevet 29. juni 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vent med å skaffe katten. Jeg synes ikke noen levende skapninger skal leve så begrenset og hemmet som det innekatter gjør. Anonymkode: e154d...c95 Ja MYE bedre at den får bo sammen med 500 andre katter hos Dyrebeskyttelsen🙄 Anonymkode: 3bf7a...78a 7
Kitcat Skrevet 29. juni 2019 #26 Skrevet 29. juni 2019 Skaff gjerne katt, men jeg ville holdt den strengt som innekatt til dere flytter. Begynner den å få smaken på å være ute vil den bli frustrert over å ikke kunne være ute/inne som den vil. Hadde dere bodd i 1 etg og den kunne hoppet inn balkongveien er det enklere. Ser for meg at den vil stå ute og hyle for å komme inn og skrape for å komme ut. Blir nok til irritasjon for naboene og frustrasjon for katten. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #27 Skrevet 29. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har utekatt i lavblokk, jeg bor i 2 etg. Ingen problem, tar den ut og inn når den selv ønsker, mjauer høyt mens den ser opp mot vinduet i 2 etg når den vil inn. Anonymkode: b89a3...82d Samme her! På sommeren lar vi ham gå som han vil, på vinteren slipper vi ham kun ut når vi er hjemme. Ser ofte naboer kose med ham, og noen ganger sitter det andre katter utenfor og venter. Anonymkode: c5e29...351 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #28 Skrevet 29. juni 2019 Jeg har innekatt. 10 år nå. Å hun har det veldig godt. Dette er en rasekatt jeg kjøpte fra en syk dame som ikke klarte å ta vare på henne lenger. Katten hadde det ikke noe bra og var mager. Hun var mye ut og inn på kattepensjonat å diverse steder så hun var livredd for alle. Innekatter er avlet opp til å leve inne i form av at de trives med det å er late. Min katt hater å være ute. Men det kan også være påvirket av miljøet hun bodde i før. Hun er redd lyder å er skeptisk når jeg slipper henne ut på balkongen. Når jeg går inn så går hun inn. Kjenner flere med rasekatt å noen har prøvd å ta de med litt ut men de trives best inne. Og så lenge katten ikke vet hva «ute» er så er det ikke dyreplageri. Men når katten blir introdusert til utelivet er det dyreplageri å holde hun/han inne. Så Ts jeg hadde vel enten ventet til dere fikk hus eller hatt katten inne i 1-2 år. Anonymkode: 543c0...09f 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #29 Skrevet 29. juni 2019 Kanskje noe slikt hadde funket for dem som har utekatter i blokk 😉 Var ihvertfall ikke en dum idé med noe tilsvarende produkt. https://www.coolstuff.no/Cat-DoorBell/1811?LGWCODE=1811;133261;7887&gclid=CjwKCAjwmNzoBRBOEiwAr2V27S2UeKSTUKKg-IyGcdEPXMpxOQCL3iFmRH-B1-dAjI1_-vE3rCkoyRoCPtoQAvD_BwE Anonymkode: 6352b...81e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #30 Skrevet 29. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja MYE bedre at den får bo sammen med 500 andre katter hos Dyrebeskyttelsen🙄 Anonymkode: 3bf7a...78a Hva er oddsen for at hun henter hos DB? Hun skal ha kattunge. Anonymkode: e154d...c95
Trotwood Skrevet 29. juni 2019 Forfatter #31 Skrevet 29. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er oddsen for at hun henter hos DB? Hun skal ha kattunge. Anonymkode: e154d...c95 Jo,jeg skal ha katt fra dyrebeskyttelsen, det har jeg jo allerede skrevet lenger oppe i tråden ts Takk for alle svar, fortsett gjerne å dele erfaringer! Vi får jo se hvordan det går når pus har kommet i hus, men alltid greit med tips 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #32 Skrevet 23. juli 2019 On 6/28/2019 at 8:53 PM, AnonymBruker said: Jeg har utekatt i lavblokk, jeg bor i 2 etg. Ingen problem, tar den ut og inn når den selv ønsker, mjauer høyt mens den ser opp mot vinduet i 2 etg når den vil inn. Anonymkode: b89a3...82d Må være utrolig slitsomt for naboene dine å høre på den mjauinga... Anonymkode: 7be48...14a 1
Tvist Skrevet 24. juli 2019 #33 Skrevet 24. juli 2019 På 29.6.2019 den 13.22, AnonymBruker skrev: Hva er oddsen for at hun henter hos DB? Hun skal ha kattunge. Anonymkode: e154d...c95 Dyrebeskyttelsen har mange kattunger. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #34 Skrevet 24. juli 2019 På 28.6.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev: Vent med å skaffe katten. Jeg synes ikke noen levende skapninger skal leve så begrenset og hemmet som det innekatter gjør. Anonymkode: e154d...c95 Men det er greit med de som har hund som alltid er inne, men kun blir luftet i bånd på tur? Mange gjør AKKURAT det samme med sine «innekatter» 😊 syns du hundene bør kunne løpe ut og være ute så lenge de vil for så å komme hjem for å spise slik du tydeligvis mener er den eneste riktige måten å ha katt på? Anonymkode: 71069...354 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #35 Skrevet 24. juli 2019 Ser du vil ha katt fra dyrebeskyttelsen så vær oppmerksom på at du kanskje ikke får noen katt når du bor i blokk og skal ha innekatt.... men dette varierer nok fra sted til sted, men er det i Oslo, så er det ikke sikkert du får noen katt. Anonymkode: e1db9...bc2
Trotwood Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #36 Skrevet 24. juli 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Ser du vil ha katt fra dyrebeskyttelsen så vær oppmerksom på at du kanskje ikke får noen katt når du bor i blokk og skal ha innekatt.... men dette varierer nok fra sted til sted, men er det i Oslo, så er det ikke sikkert du får noen katt. Anonymkode: e1db9...bc2 Det er ikke noe problem, Dyrebeskyttelsen hadde flere som er aktuelle og det er i Oslo Vi overtar nok en ung katt i løpet av august, og tror det kommer til å gå veldig fint. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #37 Skrevet 24. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er greit med de som har hund som alltid er inne, men kun blir luftet i bånd på tur? Mange gjør AKKURAT det samme med sine «innekatter» 😊 syns du hundene bør kunne løpe ut og være ute så lenge de vil for så å komme hjem for å spise slik du tydeligvis mener er den eneste riktige måten å ha katt på? Anonymkode: 71069...354 Jeg synes ikke det er et godt nok hundeliv nei. Helt riktig. Anonymkode: e154d...c95
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #38 Skrevet 24. juli 2019 Lykke til med å få den inn Anonymkode: ebaec...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå