Gå til innhold

Makrell i tomat i kofferten på fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan eg ha makrell i tomat med i kofferten på fly? Eg veit det ikkje er lov i handbagasjen, men er det lov i kofferten? 

Anonymkode: 16fd8...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, for å være helt ærlig, men litt kjedelig om det skulle gå hull på boksen under flyturen da. :P 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skulle tro det var lov, men jeg vet ikke, hør med flyselskapet :)

Anonymkode: b5e81...99f

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være lov? Har aldri hørt om at hermetiserte matvarer ikke er tillatt i kofferten. Er vel bare å pakke den godt inn i plast, bare sånn i tilfelle den skulle lekke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov, så sant det er lov å ta med matvarer til destinasjonen. Noen land kan være restriktive på enkelte typer matvarer. 

Anonymkode: d8dae...ad8

• Liker 3
Skrevet

Som personen over sier. Ikke ett problem for flyselskapet, men skal du utenlands så må du huske å sjekke om det er lov å importere, hvis ikke kan du få deg en stygg overaskelse i tollen.

Skrevet

Jeg har ihvertfall hatt med makrell og leverpostei i tillegg til knekkebrød på tur til flere 'sydenland'. Sånn er det å reise med kresne små barn... ikke blitt stoppet av den grunn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan eg ha makrell i tomat med i kofferten på fly? Eg veit det ikkje er lov i handbagasjen, men er det lov i kofferten? 

Anonymkode: 16fd8...fc9

Spørsmålet er hvor kofferten skal reise. Noen land tillater ingen type mat inn i landet andre tillater noen mat. 

Men skal du ha makrell i tomat i kofferten så sikre deg med minst to tette plastposer utenpå. Er uhellet ute kan det bli kjedelig å åpne kofferten...

Anonymkode: d6cfe...961

• Liker 3
Skrevet

ikke noen form for flytende ting er tillatt, ikke en gang uåpnet tannkremtube 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ta imot Jesus skrev:

ikke noen form for flytende ting er tillatt, ikke en gang uåpnet tannkremtube 

Selvfølgelig er det det.

Anonymkode: d9510...cf0

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det det.

Anonymkode: d9510...cf0

Jeg fikk ikke ta med det for et par år siden da jeg skulle til usa 

Skrevet
11 minutter siden, Ta imot Jesus skrev:

Det er snakk om koffert, ikke håndbagasje. Når jeg er ute og reiser og har ugunstige ankomsttider, pleier jeg alltid ha litt drikke og mat i kofferten, har aldri hatt problemer. 

Skrevet
3 timer siden, ti10 skrev:

Det er snakk om koffert, ikke håndbagasje. Når jeg er ute og reiser og har ugunstige ankomsttider, pleier jeg alltid ha litt drikke og mat i kofferten, har aldri hatt problemer. 

Jeg hadde det også i koffert, ikke i håndbagasjen. Fikk beskjed om at det var ulovlig å medbringe seg, jeg kranglet om det men kom ingen vei

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Ta imot Jesus skrev:

Her er det snakk om koffert, ikke håndbagasje 

Anonymkode: a5daf...9ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ta imot Jesus skrev:

Jeg hadde det også i koffert, ikke i håndbagasjen. Fikk beskjed om at det var ulovlig å medbringe seg, jeg kranglet om det men kom ingen vei

For noe tull. Har sent vin, tannkremer, såper osv i kofferten uten at det noen sinne har vært et problem 

• Liker 3
Skrevet

Du kan stappe kofferten full om du vil, bare undersøk om det er lov å innføre i landet du skal til.

Jeg har reist med barn og hatt med mye rart for at de skal få i seg noe kjent mat i utlandet. Aldri hatt noe problem med det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Har sent vin, tannkremer, såper osv i kofferten uten at det noen sinne har vært et problem 

Da hadde nok jeg en vanskelig ansatt, jeg kom som sagt ingen vei med min diskusjon, så etter det har ikke jeg tatt sjansen å ta med noe som helst av den slags

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Ta imot Jesus skrev:

USA har strenge regler for hva som kan importeres av matvarer. Innad i Europa er det andre regler.

Anonymkode: 4a8c6...d23

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor du skal, innen Europas grenser har ihvertfall jeg aldri hørt om at hermetiske produkter ikke kan være med i kofferten. Kan man ta med kaviar i kofferten, må vel makrell i tomat være innenfor også: 

https://luftfartstilsynet.no/passasjer/hva-er-lov-i-bagasjen/bagasje/?p=5

Eneste unntaket jeg har hørt om, er surströmming pga trykket inni boksen (som oppstår pga gjæringsprosessen)

Anonymkode: 4a8c6...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...