Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Håper det er noen her som kan hjelpe meg. Sønnen min strøk på eksamen i biologi. Det var et trekkfag, og jeg lurer da på om han må ta biologieksamen på nytt, eller om han blir trukket i et nytt fag til høsten? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold hodet kaldt og husk at det er han som strøk, han som eventuelt trenger hjelp, han som eier problemet. Hvorfor kan ikke han Google/ringe og finne ut av om det er biologi han må opp i til høsten? Han kan bare ringe skolens administrasjon og spørre. Tror de fleste skolekontoret er oppe til i dag. Sykle bort og snakke med dem? Ikke du. Han. 

Anonymkode: 5aeb2...931

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Han må ta ny eksamen i biologi til høsten.

Anonymkode: d0a81...e71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Blir biologi igjen. Fordelen er at han vet hva han må lese på.

Anonymkode: b0de7...65c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer opp i biologi igjen. På min vgs er det hvertfall slik at dersom en elev stryker i vg2 eller vg1 så blir privatisteksamen til høsten gratis

Anonymkode: 43df5...c88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold hodet kaldt og husk at det er han som strøk, han som eventuelt trenger hjelp, han som eier problemet. Hvorfor kan ikke han Google/ringe og finne ut av om det er biologi han må opp i til høsten? Han kan bare ringe skolens administrasjon og spørre. Tror de fleste skolekontoret er oppe til i dag. Sykle bort og snakke med dem? Ikke du. Han. 

Er det galt å spørre?

Anonymkode: 19018...003

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det galt å spørre?

Ja, fy skamme seg altså! Gud forby at en mor er nysgjerrig og engasjert i sitt barns utdanningsløp.

Anonymkode: b0de7...65c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det galt å spørre?

Nei. Men jeg skjønner hvor den kom fra ;) Enkelte ungdom klarer ikke gjøre noen ting på egenhånd lengre.

Anonymkode: 97ae8...daf

• Liker 3
Gjest xfs367
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Blir vanskelig for ham å gjennomføre dette når han har husarrest, som man jo bør ha når man har strøket på biologi-eksamen. Valgets kvaler...

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, xfs367 skrev:

Blir vanskelig for ham å gjennomføre dette når han har husarrest, som man jo bør ha når man har strøket på biologi-eksamen. Valgets kvaler...

😂 husarrest pga at han strøk på eksamen? 😂 Du vet at noen sensorer er ekstremt strenge og stryker elever som egentlig burde ha stått?! Jeg strøk på engelsk skriftlig i 2.kl, to av skolens engelsklærere gikk igjennom eksamensoppgavene til vi som hadde strøket, uten å vite hvem sin de rettet, og de hadde ikke strøket noen av oss om de hadde vært sensorer! Så med andre ord var vi maks uheldige!

Anonymkode: b7a0a...ab4

Gjest xfs367
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

😂 husarrest pga at han strøk på eksamen? 😂 Du vet at noen sensorer er ekstremt strenge og stryker elever som egentlig burde ha stått?! Jeg strøk på engelsk skriftlig i 2.kl, to av skolens engelsklærere gikk igjennom eksamensoppgavene til vi som hadde strøket, uten å vite hvem sin de rettet, og de hadde ikke strøket noen av oss om de hadde vært sensorer! Så med andre ord var vi maks uheldige!

Der ser du viktigheten av å være så godt forberedt at det ikke koker ned til et spørsmål om flaks/uflaks. Det hadde du også visst dersom foreldrene dine ga deg husarrest oftere.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, xfs367 skrev:

Der ser du viktigheten av å være så godt forberedt at det ikke koker ned til et spørsmål om flaks/uflaks. Det hadde du også visst dersom foreldrene dine ga deg husarrest oftere.

Husarrest har jo ikke noe om man lykkes eller ikke lykkes på en eksamen! Jeg var veldig forberedt og kunne alt jeg skulle kunne til eksamen, jeg hadde bare uflaks med sensoren, altså var det ingenting jeg kunne gjøre bedre! Jeg stod med glans når jeg tok eksamen på nytt, og det uten husarrest!

Du er tydeligvis et troll som kommer med sånt tull, men jeg er veldig nysgjerrig, så fortell hvordan en husarrest kan hjelpe TS sin sønn med å stå på ny eksamen til høsten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, Olja said:

Hei. Håper det er noen her som kan hjelpe meg. Sønnen min strøk på eksamen i biologi. Det var et trekkfag, og jeg lurer da på om han må ta biologieksamen på nytt, eller om han blir trukket i et nytt fag til høsten? Noen som vet?

Vurder også å klage. Kan hende han er står om det blir ny sensur. 

Anonymkode: fd558...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, xfs367 skrev:

Så man skal få husarrest om man ikke lykkes? 😂 morsom du 

Anonymkode: bc2b1...627

AnonymBruker
Skrevet

Troll? Ingen får vel husarrest for å stryke på eksamen?!

Anonymkode: 2cdfb...474

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden vekker minner.

Sitat

2001: Forsto ikke ironien

Dette året ble det debatt etter at flere elever på videregående skoler ikke forsto ironien i en tekst avKjartan Fløgstad. Totalt strøk 2300 elever, og av disse hadde 1750 valgt oppgaven hvor man skulle ta for seg Følgstads tekst «Ikkje Amerika, men Amerika».

Anonymkode: f10b5...81f

AnonymBruker
Skrevet

Han må melde seg opp som privatist  til høsten. Mener oppmeldingsfrist er 15.september, så vær rask å ordne det etter høstens skolestart. Han slipper å betale avgift for oppmelding første forsøk etter å ha strøket som elev på eksamen. 

Anonymkode: f8100...3cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men jeg skjønner hvor den kom fra ;) Enkelte ungdom klarer ikke gjøre noen ting på egenhånd lengre.

Anonymkode: 97ae8...daf

Ungdommen har garantert fått info fra skolen før han fikk ferie. Men spørs om ungdommen orket å finne ut av det. Han er vel dritlei.Tviler på at alle gutter på 16 er like positiv som espen askeladd og løper avsted for å fikse problemene sine. eller kansje du lever i et eventyr?

Anonymkode: e8fdc...ecb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...